Consilierii generali ai PDL se vor opune proiectului autostrăzii suspendate până când Oprescu nu le va prezenta clar ce presupune acesta

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Preşedintele PDL Sector 5, Ştefan Pirpiliu, a criticat azi proiectul primarului Capitalei, Sorin Oprescu, şi a arătat că costurile pe care acesta le-ar presupune ar fi foarte mari pentru bucureşteni.

Potrivit democrat-liberalului, proiectul este o “fantezie electorală total nerealizabilă” a actualului primar general al Capitalei.

Deputatul Ştefan Pirpiliu l-a acuzat pe edilul-şef că a venit acum cu un nou plan al „autostrăzii suspendate” din raţiuni electorale, dată fiind apropierea alegerilor locale din luna iunie a acestui an. “Proiectul autostrăzii suspendate s-a modificat de prea multe ori şi reprezintă o încercare a lui Sorin Oprescu de a lega în campania electorală numele său de un proiect nou început, Stadionul Naţional fiind proiectul primarului Videanu, iar Pasajul Basarab al primarului Băsescu”, a spus Pirpiliu.
 
„După 4 ani de mandat în care nu a prea făcut nimic, Sorin Oprescu are nevoie să le arate bucureştenilor că promisiunile din 2008, chiar dacă aberante, vor fi respectate. Are şi el nevoie de un proiect de infrastructură de care să-şi lege numele – să spună, eventual, cineva pe o placă «Început de Oprescu”, a mai declarat preşedintele PDL Sector 5.

Deputatul democrat-liberal a criticat şi costurile pe care le-ar presupune proiectul. “La suma de 1,6 miliarde de euro, atât cât estimează primarul general că ar costa lucrarea, costul per kilometru este de zece ori mai mare decât pentru o autostradă normală. Aceste sume trebuie cunoscute de către bucureşteni, iar deciziile trebuie luate abia apoi”, a spus Pirpiliu.

Proiectul trebuie dezbătut

„Eu cred că bucureştenii trebuie să înţeleagă magnitudinea unei asemenea decizii şi ce poate însemna ea pentru ei. E o decizie care îl costă pe fiecare bucureştean aproape 800 de euro şi nu poate fi luată peste noapte doar pentru că Sorin Oprescu vrea să fie reales”, a mai spus democrat-liberalul.

Acesta a mai apreciat că din raţiuni de campanie electorală, primarul general este dispus să intre în această campanie electorală şi să rişte toţi banii de investiţii ai bucureştenilor pe următorii 5-6 ani. Pirpiliu consideră că un proiect de 1,6 miliarde de euro trebuie să stea în dezbatere publică, să-şi spună toţi părerea despre el. “Un asemenea proiect necesită un dialog intens în urma căreia toate părţile implicate să cadă de acord. Nu se poate lua o decizie după ce proiectul a fost finalizat, aşa cum a recunoscut chiar şeful direcţiei de investiţii din PMB, cu o noapte înainte de prezentarea lui în faţa Consiliul General”, a spus Pirpiliu.

Variantă mai ieftină

Reprezentantul PDL a punctat şi faptul că există o soluţie mai bună de închidere a inelului median, care ar costa de două ori şi jumătate mai puţin, adică aproximativ 600 de milioane de euro. Este vorba despre varianta cuprinsă în masterplanul Capitalei, care presupune realizarea străpungerilor Bulevardul Nicolae Grigorescu – Şoseaua Oteniţei, Alexandru Anghel – Şoseaua Alexandriei – Strada Braşov, şi a supralărgirii străzilor Turnu Măgurele, Luică şi Fabrica de Glucoză. Potrivit democrat-liberalului, această variantă, mai ieftină şi mai eficientă, ar face ca bucureştenii care vor să se deplaseze dintr-un cartier în celălalt să poată evita centrul oraşului.

Explicaţii clare

Pripiliu a mai declarat că proiectul nu va fi aprobat de consilierii generali ai PDL până când Oprescu nu va prezenta clar ce presupune acesta. „Reprezentanţii PDL din Consiliul General al Municipiului Bucureşti se vor opune acestui proiect halucinogen al lui Sorin Oprescu până lucrurile vor reveni în zona firescului. Pentru asta, trebuie prezentat şi discutat la modul serios acest proiect pentru că el catalizează banii de investiţii ai Capitalei pe următorii 5-6 ani de zile. Trebuie să cunoaştem nişte termene concrete şi nişte costuri mai amănunţite ale proiectului. Nu se pot aproba titluri generice precum expropieri de 300 de milioane de euro. Trebuie văzut cât costă fiecare acţiune în parte şi dacă merită. Trebuie prezentat partenerul pe care îl are în vedere Sorin Oprescu pentru această lucrare. Nu cred că sunt prea multe firme care să fie capabile să gestioneze un proiect de 1,6 miliarde de euro”, a spus Pirpiliu. Acesta a mai arătat şi că trebuie făcute studii pentru a vedea dacă bucureştenii vor folosi autostrada şi dacă vor fi dispuşi să plătească taxa care ar fi necesară pentru recuperarea investiţiei în cazul în care aceasta va fi realizată printr-un parteneriat public-privat.

București



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite