Loviţi de preţul benzinei, şoferii aleg GPL-ul

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Scumpirile repetate ale combustibilului îi determină pe tot mai mulţi şoferi să îşi doteze maşinile cu instalaţii pe gaz. Odată realizată, investiţia le permite proprietarilor de autoturisme să facă economii serioase la fiecare plin făcut la pompele din staţiile de alimentare.

Reprezentanţii service-urilor auto care montează instalaţii GPL spun că, în ultimele două luni, numărul clienţilor care vor să renunţe la combustibilul clasic pentru gaz s-a dublat. Speriaţi de creşterile repetate ale preţului benzinei, tot mai mulţi şoferi preferă să investească în instalaţii GPL pentru a face economie la alimentare. „Numărul acestor solicitări s-a dublat în ultima perioadă, iar unicul motiv invocat este scumpirea benzinei", a explicat Csibi Ervin, inginer la un service autorizat pentru montarea de instalaţii GPL.

Specialiştii auto spun că economia realizată de şoferii care preferă instalaţiile GPL celor clasice este destul de importantă. Consumul de gaz este cu aproximativ doi litri mai mare la 100 de kilometri decât cel de benzină. Ţinând cont de faptul că un litru de gaz costă acum 2,8 lei, iar cea mai ieftină benzină costă 5,3 lei/litru, din calcul rezultă că, la 10.000 de kilometri, un şofer ar trebui să plătească 5.300 de lei pentru benzină şi doar 3.360 de lei pentru gaz (calculul este valabil pentru un consum de 10 litri de benzină sau 12 litri de gaz la 100 de kilometri).

„Mi-am montat o astfel de instalaţie pentru că, mai ales la un motor mare, un plin a ajuns să coste foarte mult. Cu o instalaţie GPL, la o maşină ca a mea se simte foarte mult la buzunar. Faci o investiţie, dar apoi poţi să îţi faci plinul, nu să bagi benzină cu ţârâita", a explicat Csaba Turoczi, unul dintre şoferii care a ales instalaţia GPL în locul celei clasice.

Investiţia ajunge şi la 1.000 de euro

Chiar dacă GPL-ul este considerabil mai ieftin decât benzina, şoferii care doresc să îşi monteze instalaţii pe gaz trebuie să ştie că investiţia iniţială şi nici întreţinerea ulterioară nu sunt de neglijat. Cea mai ieftină instalaţie costă, cu tot cu montaj, 1.600 de lei, pentru Dacia, Ford, Opel etc. Instalaţia pentru un Logan cu motor de 1.4 costă 2.800 de lei, iar pentru maşinile cu motoare mari, BMW, Volvo etc, o astfel de instalaţie costă peste 4.000 de lei.

În Braşov există două service-uri autorizate pentru montarea unor astfel de instalaţii şi încă trei la care se pot realiza reviziile periodice sau reparaţiile. Şoferii mai trebuie să plătească încă 150 de lei la omologarea RAR pe care trebuie să o facă imediat după montarea instalaţiei.

Ai aflat ceva interesant, ai pozat sau ai filmat? Scrie-ne pe brasov@adevarul.ro!

Pentru ultimele noutăţi din Braşov, click pe poza de mai jos:

logo ads
Braşov



Partenerii noștri

image
canal33.ro
Ultimele știri
Cele mai citite