De ce facem burtă şi ce trebuie să facem pentru a scăpa de ea

De ce facem burtă şi ce trebuie să facem
pentru a scăpa de ea

Bărbaţii sunt mai predispuşi decât femeile să facă burtă. FOTOdescopera.ro

Grăsimea abdominală nu este doar inestetică, ci şi periculoasă pentru sănătate. Vârsta, obiceiurile alimentare proaste, sedentarismul, dar şi consumul de alcool duc în timp la burtă.

Ştiri pe aceeaşi temă

Bărbaţii sunt mai predispuşi ca femeile să facă burtă. „Bărbaţii au tendinţa să mănânce mai gras. Statisticile arată că ei consumă şi mai mult alcool şi sunt mai sedentari. De asemenea după 35 de ani nivelul de testosteron începe să scadă şi poate duce la acumularea de grăsime abdominală. Atât în cazul femeilor, cât şi al bărbaţilor, după 40 de ani masa musculară începe să scadă. Dacă nu se face mişcare, se va acumula grăsime în zona abdominală“, spune medicul nutriţionist Eva Iorţan.

Băuturile acidulate duc în timp la burtă. „Băuturile acidulate, fie că vorbim de apă minerală, sifon sau sucuri, ne fac să ne balonăm şi în timp să facem burtă. Dacă vorbim de sucuri, care au şi foarte mult zahăr, atunci drumul spre burtă este foarte clar. Şi berea se duce direct pe burtă, cum spunem noi de multe ori. Orice tip de alcool consumat des duce la formarea de burtă, deoarece alcoolul încetineşte ritmul în care organismul metabolizează grăsimile şi ce mâncăm se pune. Asta nu înseamnă că nu putem din când în când să bem un pahar de bere sau de vin, dar cu moderaţie“, mai spune medicul.

Deshidratarea duce la formarea de burtă. „Este foarte important să bem apă suficientă. Persoanele care nu beau 2 litri de apă pe zi au tendinţa ca în timp să facă burtă. Un organism hidratat funcţionează mult mai bine în ceea ce priveşte arderile. În plus dacă beţi apă veţi mânca mai puţin, deoarece apa induce o senzaţie de saţietate“, este sfatul specialistului.

Atenţie la ce, cum şi când mâncaţi

Obiceiurile alimentare sunt şi ele foarte importante. „Persoanele care mănâncă prea mult şi prost automat vor avea şi burtă. Evitaţi grăsimile în exces, prăjelile şi tot ce înseamnă snack-uri din comerţ, deoarece au foarte multe calorii. Dacă săriţi peste mese şi mâncaţi copios o dată pe zi veţi face burtă. Organismul va asimila absolut tot, deoarece creierul percepe că a fost privat de nutrienţi. Nu mâncaţi după ora 19.00 şi nu vă culcaţi imediat după ce aţi luat masa. Dacă sunteţi sedentari şi de la masă mergeţi direct pe canapea, veţi avea probleme cu greutatea“, avertizează Eva Iorţan.

Burta nu este doar inestetică, dar şi un pericol mare pentru sănătate. Duce la probleme cardiace după 50 de ani, la tensiune mărită, risc de diabet, dar şi la colesterol şi trigliceride crescute. Bărbaţii sunt mai predispuşi ca femeile să facă infarct miocardic. 

Pentru a scăpa de burtă, pe lângă o alimentaţie echilibrată, mişcare este crucială. „Orice persoană, cu burtă sau nu, trebuie să facă mişcare. Mersul pe jos o jumătate de oră şi alergarea sunt cele mai bune pentru organism. Ca să daţi jos burta, genuflexiunile sunt cele mai bune deoarece lucrează muşchii din zona abdominală. Şi abdomenele dau rezultate în timp“, dă asigurări nutriţionistul. 

citeste totul despre: