Braşov: Am scăpat de cozile interminabile de la Biroul Tamponări
0Începând cu 1 iulie intră în vigoare normele privind utilizarea formularului „Constatare amiabilă de accident”. Asiguratorii spun că actul va crea „un haos total” în primele luni şi se tem ca şoferii să nu dea declaraţii false în ceea ce priveşte producerea accidentelor uşoare.
Formularul „Constatare amiabilă de accident” poate fi utilizat când: din accident au rezultat numai pagube materiale; în accident au fost implicate numai două vehicule; nu se creează pagube materiale altei persoane decât celor doi conducători de vehicule implicaţi în accident; există acordul de voinţă al celor doi conducători auto, exprimat prin semnarea formularului. Hârtia poate fi obţinută de la sediile societăţilor de asigurătorare şi poate fi folosită în orice judeţ al ţării, indiferent de locul producerii accidentului.
Societăţile de asigurare, obligate la despăgubiri
Şoferul care are pretenţii de despăgubire se va adresa societăţii la care este asigurat celălat conducător auto şi poate depune formularul la orice reprezentanţă din ţară a respectivei sovietăţi. „Odată cu depunerea hârtiei, se eliberează şi documentul de introducere în reparaţie a vehiculului şi se dă curs dosarului de daune. Când maşina este gata, solicitantul se întoarce la firma de asigurări cu toate documentele de reparaţie. Dosarul se închide şi în termen de 15 zile societatea de asigurări trebuie să îl despăgubească”, spune Dan Petre, reprezentantul din Braşov al unei societăţi de asigurări.
Poliţia poate face investigaţii suplimentare
Dacă firma are dubii cu privire la producerea accidentului, poate trimite la faţa locului un inspector de daune. Acesta face verificări şi poate apela la poliţie pentru cercetări amănunţite. „Toate aceste aspecte i se aduc la cunoştinţă şi clientului. Dacă dubiile se risipesc, societatea de asigurări are un termen de 60 de zile pentru deschiderea dosarului de daune, după care acesta îşi va urma cursul normal”, mai spune brokerul. Un lucru foarte important este acela că dosarul întocmit de societatea de asigurări este trimis Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor, care îl va înainta Poliţiei pentru ca oamenii legii să stabilească amenzile şi punctele de penalizare.
Şoferii fără CASCO ramân cu paguba
Şoferii care îşi găsesc maşina lovită în parcare şi nu au asigurare CASCO, rămân cu paguba. În cazul unei tamponări în trafic, dacă şoferul vinovat nu are asigurare, cel prejudiciat poate cere despăgubiri de la Fondul de Protecţie a Victimelor Străzii, cu sediul în Bucureşti.
„Există posibilitatea ca societăţile de asigurări să nu îi creadă pe clienţi şi în primele luni piaţa va fi bulversată”
Dan Petre, broker în asigurări