Primarul vrea tramvai in Bistrita

Primarul vrea tramvai in Bistrita

Linia 2 nu este cea mai circulată din Bistriţa

Primarul Ovidiu Creţu a anunţat că are în plan pentru următorii ani a unui tramvai care să străbată municipiul dintr-o extremitate în alta. Operatorul de transport în comun din Bistriţa, Transmixt, consideră că oportunitatea realizării unor linii de tramvai nu este încă dovedită, chiar dacă viitorul transportului în comun este reprezentat de mijloacele ecologice.

Ştiri pe aceeaşi temă

În maxim opt ani, Bistriţa ar putea avea linie de tramvai, care să străbată municipiul din Viişoara şi pân în Unirea. Primarul Ovidiu Creţu a anunţat marţi seara că are în plan realizarea într-o viitoare legislatură a unui tramvai care este, potrivit edilului, viitorul transportului în comun. „În viitor nu se va mai permite intrarea în oraş a mijloacelor de transport pe combustibil, aşa că va trebui să găsim alternative, în principal electrice, tramvaiul este o astfel de alternativă. Anul acesta vom realiza unele studii de oportunitate, iar până la deschiderea unor noi axe de finanţare europeană în perioada 2014-2020, sper să fim cu proiecul în buzunar pentru a reuşi să aplicăm pentru obţinerea de fonduri externe în vederea realizării lui", a declarat Creţu, menţionând că este vorba de o linie de tramvai din Viişoara până în Unirea şi retur.

Linia 2 nu e cea mai circulată din oraş

Reprezentanţii Transmixt, operatorul economic care realizează transportul în comun în municipiu spune că ei au în prezent o linie de autobuze care străbat oraşul din Viişoara până în Unirea. „Linia 2, cea care merge din Viişoara până în Unirea transportă cam 33-35% dintre utilizatorii mijloacelor de transport intern. Nu este aceasta cea mai folosită, Linia 1 din Ştefan cel Mare până la Moişan fiind mai utilizată de bistriţeni", a explicat Ovidiu Dărăbuş, directorul de exploatare a Transmixt. Acesta vorbeşte şi despre oportunitatea introducerii unui astfel de mijloc de transport. „Noi am discutat în ultima perioadă această variantă şi e greu să ne exprimăm până nu există un studiu de oportunitate foarte bine făcut, care să releve clar dacă este sau nu oportună o astfel de investiţie. Să nu neglijăm faptul că vorbim de o investiţie foarte mare", adaugă Dărăbuş. Acesta spune că este aproape imposibilă realizarea unei linii de tramvai din fonduri private. „Viitorul mijloacelor de transport în comun sunt maşinile electrice, tramvaiul este una dintre ele, dar nu este singura", completează directorul Transmixt.

Vasile Ţîţan, şeful serviciului de administrarea circulaţiei din cadrul Primăriei Bistriţa spune că s-a mai discutat şi cu alte ocazii despre un proiect asemenător. „Atunci era vorba de un metrou suspendat care să facă legătura între Sărăţel şi satele de pe Valea Bârgăului. Totul a rămas la stadiul de discuţie, dar dat fiind faptul că zona industrială a municipiului se extinde înspre Sărata şi Unirea, cred că vor fi utilizatpori ai unui astfel de tramvai", consideră Tîţan.

Bistriţenii se arată încântaţi de idee, dar nu cred că se va pune în aplicare degrabă, „Cred că este un lucru bun. Am ajunge mai uşor în Viişoara sau în Unirea, de exemplu dacă am de mers la piaţă în Viişoara, aş putea ajunge mai repede cu un tramvai. Eu îmi amintescă să s-a vorbit despre aşa ceva şi pe vremea lui Ceauşescu", consideră Bujor Paşca de 66 de ani din Bistriţa. Florica Hedeş, crede şi ea că este o idee bună, dar nu îl vede realizat în curând. „Cred că ar fi binevenit un tramvai, dar nu cred că se va face vreodată, sau cel puţin noi nu cred că îl vom prinde. De obicei doar se vorbeşte şi nu se face nimic", consideră femeia de 45 de ani din Bistriţa.


citeste totul despre: