Data nașterii: 5 iunie 1972, Alba Iulia
Educație: studii medii
Starea civilă: căsătorit, un băiat

„În aer ești asaltat de tot felul de informații și e foarte important să știi ordinea în care trebuie abordate și procesate. Cel mai dificil e să înveți a lua decizia corectă în timp real și în ordinea priorităților“, precizează albaiulianul.

Aeromodelele au reprezentat primul pas făcut de Ovidiu Bora pe „calea aerului“. De la 7 ani a început să construiască avioane descoperind în acest fel zborul și latura tehnică a aviației. La 16 ani a zburat planor pentru prima dată. A continuat cu parapantă și deltaplan, motodeltaplan și, mai apoi cu avion ușor, obținând brevetul de instructor.

La „vânătoare“ de curenți ascendenți

„Fiecare tip de zbor are ceva care te atrage. La cel fără motor e extraordinar de plăcut să fructifici curenții ascendenți. Este, pe undeva, ca o vânătoare de vulpi. La zborul cu avionul se pune accent pe altceva, acolo ai motorul care te propulsează“, spune instructorul. Zborul cu parapanta este ceva cu totul special, afirmă pilotul.

„E formidabil să poți decola fără motor, fără nimic, doar prin forța ta și prin cunoștiințele tale“, explică Ovidiu Bora. A adunat aproximativ 2500 de ore de zbor, fără să aibă cel mai mic incident. „În cazul unor accidente, pilotul este de vină în proporție de 99%, indiferent dacă e vorba de verificarea aparatului, de planificarea zborului sau de culegerea informațiilor meteo“, este opinia sa.

Dacă la bordul unui avion sau manevrând un planor nu a efectuat decât zboruri pe distanțe obișnuite, cu parapanta a zburat și 60 de kilometri - performanță notabilă. Plus un zbor de 6 ore si 45 de minute, la pantă, la Râpa Roșie – Sebes. Își aduce aminte cu mare plăcere de un zbor planat, pe care l-a efectuat, în urmă cu 7-8 ani, deasupra localității natale a pionerului aviației române și mondiale - Aurel Vlaicu.

„Am zburat la Binținți, lângă Orăștie, la comemorarea lui Aurel Vlaicu. Când m-am apropiat de sat, mă aștepta un alai de oameni îmbrăcați în costume naționale, având călăreți în față. A fost foarte emoționant“, povestește Ovidiu Bora.

Pasionat de aeromodele telecomandate

În anul 1992, a pus bazele Aeroclubului „Archaeopteryx“, realizare pe care o consideră cea mai importantă în acest domeniu. A pregătit în cadrul aeroclubului zeci de piloți, majoritatea de parapantă. „Satisfacția mea constă în faptul că am reușit să împărtășesc și altora plăcerea zborului. La ora actuală, în județul nostru există piloți de foarte bună calitate, care zboară de ani de zile cu parapanta, ceea ce, consider eu, este un lucru extraordinar“, spune instructorul.

O altă mare satisfacție a albaiulianului o reprezintă faptul că a reușit să pună pe picioare mișcarea de aeromodole telecomandate. A deschis recent în Partoș o unitate comercială axată pe distribuirea acestui tip de aeromodele, aduse din Franța, Belgia și Germania. „Am aeromodele pentru toate nivelurile. Și pentru piloți începători, dar și pentru piloți medii sau avansați. Asigur și școlarizare, pentru că îți trebuie o anumită  îndemânare, care se învață“, precizează Ovidiu Bora.

Ce calități trebuie să ai pentru un zbor cu parapanta, deltaplanul sau avionul ?
O.B.: În primul rând, să vrei să zbori. Apoi, să fi foarte sincer cu tine însuți, asta-i calitatea primordială. Dacă te supraevaluezi sau subevaluezi, ai probleme. Trebuie să-ți cunoști exact valoarea, pentru că evoluezi și, la un moment dat, ai un anumit nivel, pe care încerci să ți-l depășești. Or, dacă încerci să sari peste etape sau ai impresia că ai atins un nivel, pe care, de fapt, nu îl ai, poți avea probleme foarte mari. Dar, dacă îți cunoști exact valoarea, trăiești în zbor senzații extraordinare, greu de descris. Există piloți care spun despre zbor că este sex cu zeii.

Ce-i place: „Mă pasionează zborul sub toate formele, dar cel mai mult mă atrage zborul plutit, cu planorul. Îmi place umanitatea, în general. La oameni apreciez bunul simț și onestitatea.“

Ce nu-i place: „Îmi displac egoismul și egocentrismul. Mă deranjarea infatuarea, aroganța. Nu-mi plac oamenii gen formă fără fond.“