Ordonanţa 114 a majorat artificial costul Transalpinei de Apuseni cu 6,6 milioane de lei. Actul, emis de Guvernul Dăncilă

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Drumul spectaculos străbate sudul Apusenilor de la est la vest. Foto: Facebook/ Judeţul Alba
Drumul spectaculos străbate sudul Apusenilor de la est la vest. Foto: Facebook/ Judeţul Alba

Proiectul de investiţii privind modernizarea drumului judeţean DJ 107I Aiud - Râmeţ - Ponor - Mogoş - Bucium, cunoscut şi sub denumirea de Transalpina de Apuseni, a fost majorat artifical cu o sumă importantă ca urmare a Ordonanţei nr. 114 din 2018.

Creşterea valorii contractului este de apoximativ 5,54 de milioane de lei, fără TVA. Dacă se adaugă şi TVA-ul, suma respectivă ajunge la 6,59 de milioane de lei.

Emisă de Guvernul condus de Viorica Dăncilă, Ordonanţa 114 a prevăzut, printre altele, faptul că muncitorii angajaţi în domeniul construcţiilor trebuie să primească un salariu minim net de cel puţin 3.000 de lei. Prevederea a blocat pentru o perioadă de timp majoritatea proiectelor de investiţii aflate în derulare, având în vedere că a fost nevoie de calcularea efectelor din punct de vedere financiar şi încheierea unor acte adiţionale.

Guvernul nu a prevăzut şi resursele financiare penrtu acoperirea costurilor, astfel încât sumele au trebuit alocate de la bugetele judeţene sau locale. În cazul modernizării Transalpinei de Apuseni, Ordonanţa nr. 114/2018 a însemnat o majorare a preţului contractului cu 4,55% în cazul lotului 1, de la 76,25 milioane de lei, la 79,72 milioane de lei, fără TVA.

În cea ce priveşte lotul 2, majorarea contractului este de 2,79%, de la 74,18 milioane de lei, la 76,25 milioane de lei, fără TVA. Cifrele au fost publicate recent pe SEAP. Valoarea contractului pentru ambele loturi a ajuns, astfel, la 150.439.697 de lei, fără TVA, respectiv circa 30,6 milioane de euro.

transalpina apuseni

Drumul judeţean are o lungime de 78,5 kilometri. Lucrările au început în vara anului 2019 şi ar urma să fie finalizate cel mai devreme în 2022. Ambele loturi au fost câştigate de acelaşi ofertant: Asocierea Societatea de Construcţii Napoca – Operes SRL (Italia) – Cosedil SPA (Italia). Drumul străbate o zonă turistică importantă a judeţului Alba, care, astfel, va fi scoasă din izolare şi va permite ca localităţile de pe traseu să se dezvolte. 

Pe lângâ modernizarea drumului, proiectul prevede construirea a aproape 7 km de pistă de biciclete în zona municipiului Aiud, amenajarea a 21 de staţii de autobuz, construirea a 14 poduri şi a circa 200 de podeţe

Vă mai recomandăm să citiţi:

Pe ce mai cheltuie primăriile banii: coşuri de gunoi care nu există, sporuri salariale ilegale, investiţii fără documente

 

De ce are sticla de vin capacitatea de 750 de mililitri. Rolul britanicilor în stabilirea acestei reguli

Alba Iulia



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite