Dinozarul bondoc, descoperit pe malul râului Sebeş

Descoperirea aparţine unui cerecetător din Cluj şi a fost făcută în septembrie 2009. Noua specie de dinozaur a fost găsită în timp ce se realizau activităţi de recartare a zonei din apropierea rezervaţiei Râpa Roşie.

Cercetători români şi americani au descoperit pe malul râului Sebeş, în apropierea rezervaţiei naturale Râpa Roşie, o nouă specie de dinozaur.

Deşi fosilele au fost găsite în septembrie anul trecut de geologul şi paleontologul clujean Mátyás Vremir (39 de ani), de la Societatea Muzeului Ardelean, studiul privind această specie a fost publicat săptămâna aceasta în Statele Unite ale Americii. Geologul Mátyás Vremir, lucrează din 2006 în Africa, pentru o companie, şi se dedică studiilor geotehnice la Cluj.

Plăcuţa de informare amplasată lângă Râpa Roşie

Noua specie de dinozaur biped a primit numele de „balaur bondoc“ întrucât avea un corp robust – scheletul era compact, iar oasele erau bine sudate între ele.

Descoperire întâmplătoare

„Prin recartarea zonei Sebeş am descoperit noi situri cu dinozauri. În unul dintre acestea, lângă albia râului Sebeş, am găsit balaurul bondoc. A fost nevoie să săpăm pe o arie mai mare pentru a evita inundarea zonei. Iniţial, timp de vreo oră, am crezut că este vorba despre un crocodil. Nu-mi venea să cred că aveam de-a face cu un dinozaur carnivor“, a declarat pentru „Adevărul“ Mátyás Vremir.

Munca de extragere a scheletului, de lipire şi de consolidare a durat circa două luni, şi a fost definitivată alături de experţii în paleontologie din Bucureşti. Ulterior, aceştia au apelat şi la o echipă de specialişti de la Muzeul de Ştiinţe Naturale din New York care, în februarie, au venit în România pentru cercetare.

Dinozaurul care avea în jur de doi metri era, cel mai probabil, spun cercetătorii, foarte inteligent. Până la această descoperire, în zona rezervaţiei Râpa Roşie au fost găsite fosile aparţinând a trei specii de dinozaur. Pentru localnici nu este o noutate faptul că în zonă au fost găsite fosile de dinozauri.

Iuliu Muntean locuieşte printre fosile de dinozaur

„Aici s-au mai descoperit oase de dinozaur. Este şi o plăcuţă lână Râpa Roşie în care scrie de acest lucru. Anul trecut au fost mai mulţi cercetători de la Cluj care au săpat pe aici. Nu ştiu ce au găsit exact, dar am auzit că au descoperit ceva oase lângă râu“, a spus Iuliu Muntean, locuitor lângă rezervaţia Râpa Roşie.

Alba Iulia