Românii sunt foarte secretoşi cu datele lor personale
0Tot mai mulţi români optează pentru achiziţionarea de bunuri şi servicii online, dar 90% din utilizatorii de internet se arată preocupaţi de protecţia datelor cu caracter personal.
Peste 70% din utilizatorii de internet petrec cel puţin două ore online pentru a face cumpărături sau pentru a se informa despre diferite produse şi servicii, arată un studiu realizat de compania de cercetare KPMG în 31 de ţări din întreaga lume. Potrivit datelor obţinute, 61% din românii care folosesc internetul preferă să achiziţioneze astfel bilete de avion sau sejururi în ţară sau în străinătate.
Aproape jumătate din utilizatori preferă să cumpere CD-uri, DVD-uri, cărţi şi jocuri video mai degrabă online decât din magazine, procentul fiind în creştere faţă de anul trecut, însă încă sub media europeană, de 55%. La polul opus se află produsele de lux. Astfel, doar 14% din români au declarat că sunt dispuşi să achiziţioneze astfel de bunuri online, faţă de 28% media la nivel internaţional. Aproape la fel de puţin probabil este ca românii să cumpere de pe internet alimente, procentul fiind de numai 20%.
Părerile altora, foarte importante
În ceea ce priveşte achiziţiile, 82% din consumatori sunt influenţaţi în decizia de a alege un produs sau un altul de recenziile celorlalţi, 76% de site-urile comparative. Un procent asemănător, de 73%, îşi face cumpărăturile în funcţie de promoţiile online, iar 64% din utilizatori sunt influenţaţi de bloguri.
De asemenea, studiul a evidenţat un trend ascendent în ceea ce priveşte utilizarea terminalelor mobile şi a tabletelor în achiziţionarea de produse. În România, 18% din respondenţi au declarat că accesează aceste servicii de pe smartphone sau de pe tabletă. Totuşi, în ciuda dorinţei de a adopta noile tehnologii şi a disponibilităţii consumatorilor de a permite urmărirea datelor personale şi a preferinţelor de consum, studiul a arătat că bariera cea mai importantă în adoptarea noilor modele digitale continuă să fie reprezentată de preocupările utilizatorilor legate de protecţia datelor cu caracter personal şi de securitate. Astfel, numărul celor preocupaţi de aceste probleme a crescut în ultimul an de la 75% la 90%.
„Sunt surprins să constat că acesta este subiectul cel mai important în rândul consumatorilor la nivel global, dar şi de faptul că, de la an la an, aceste îngrijorări sporesc. Oricine reuşeşte să fie convingător cu privire la această provocare va obţine un avantaj competitiv semnificativ", a declarat Mihai Rada, director Consultanţă în Management la KPMG România.