Oraşele turistice în care este interzisă circulaţia autovehiculelor şi care sunt vizitate anual de milioane de oameni

Oraşele turistice în care este interzisă
circulaţia autovehiculelor şi care sunt vizitate anual de milioane de oameni

Oraşele care au interzis circulaţia maşinilor. FOTO 123rf

Există aşezări urbane unde circulaţia maşinilor este strict interzisă prin lege. Este vorba despre oraşe unice prin stilul de viaţă, dar şi zestrea istorică, care atrag anual milioane de turişti.

Ştiri pe aceeaşi temă

Pe întreg mapamondul există oraşe în care unele zone au circulaţia autovehiculelor restricţionată, în schimb sunt şi aşezări urbane unde plimbarea cu maşina este complet interzisă. Unele au făcut-o pentru a păstra integritatea istorică a aşezării în timp ce în altele a circula cu maşina este un lucru absolut imposibil, scrie vocea.biz. Printre acestea, cele mai vizitate de turişti sunt:

Veneţia, Italia

Unul dintre oraşele cele mai cunoscute pentru lipsa maşinilor este Veneţia. Capitala provinciei cu acelaşi nume din nordul Italiei a fost declarată patrimoniu UNESCO încă din anii ’70. Veneţia cuprinde 118 insule, iar circulaţia pe insule se face prin sistemul de canale, 175 la număr, şi care au o lungime de 38 de kilometri. Străzile înguste sunt parcurse pe jos, iar traversarea canalelor se face fie cu barca, fie pe unul dintre cele peste 300 de poduri ale oraşului. Veneţia este legată de continent printr-un pod de cale ferată construit în 1846, dar, odată ajunşi pe peron, oraşul trebuie vizitat pe jos sau cu gondola. Distribuţia mărfurilor se face tot cu ajutorul ambarcaţiunilor de mici dimensiuni, cu motoare, în timp ce turiştii sunt familiarizaţi cu călătoriile cu vaporetto.

FOTO Arhivă Adevărul / Dana Mihai 

Giethoorn, Olanda

Oraşul Giethoorn din Olanda este un alt exemplu de aşezare urbană care a preferat canalele în locul străzilor pietruite. Motivul este legat de industria din zonă. Canalele s-au format după ce în regiunea mlăştinoasă a fost descoperită turba, o varietate de cărbune inferior folosit mai ales în perioada de industrializare. Circulaţia în zonă se realizează tot cu ajutorul bărcilor, fie că este vorba de cele tradiţionale, pentru care optează în special turiştii, fie de bărcile cu motoare, folosite de localnici. În zona veche a oraşului au fost introduse recent şi pistele de biciclete. Chiar dacă poartă denumirea de Veneţia Nordului, oraşul Giethoorn este un loc idilic pentru iubitorii de natură, fiind o zonă liniştită spre deosebire de cosmopolitul port italian. Turiştii chinezi sunt cei care în mod particular s-au îndrăgostit de canalele oraşului olandez, iar sute de mii ajung în fiecare an să se plimbe cu barca prin Giethoorn.

FOTO Hotel De Harmonie

Hydra, Grecia

Cu străzile sale pietruite, înguste şi în pantă, circulaţia cu maşina este practic imposibilă în Hydra, una din insulele Saronice, situate în Marea Egee. Oraşul depinde în mare parte de activitatea turistică din zonă, iar în port pot fi găsite nenumărate restaurante şi magazine pentru cei care vizitează insulele greceşti. Pentru a putea în continuare profita de pe urma turismului, autorităţile au impus o lege a conservării, în aşa fel încât să nu fie distrus specificul tradiţional al oraşului.

FOTO onedaycruise.com

Vauban, Germania

Dacă până acum a fost vorba despre oraşe care din cauza dezvoltării istorice nu permit circulaţia cu maşini, Vauban este o aşezare gândită anume pentru a fi sustenabilă şi din punct de vedere ecologic. Oraşul este unul modern şi a fost realizat în aşa fel încât în zona centrală şi rezidenţială să nu se circule cu maşina. Cei care totuşi nu pot renunţa la automobile, trebuie să le parcheze la marginea zonelor rezidenţiale. Locuitorii care nu au nicio maşină sunt recompensaţi financiar de către autorităţile locale. Până acum, circa 40% din cei 5000 de rezidenţi ai oraşului au renunţat definitiv la maşini, iar circulaţia prin oraş se face fie cu bicicletele, fie pe jos.

FOTO Pinterest 

Mackinac, Michigan, Statele Unite ale Americii

Nu doar Europa are oraşe în care maşinile sunt interzise. Pe insula Mackinac din statul Michigan, Statele Unite ale Americii, trăiesc aproximativ 500 de persoane, iar cei mai mulţi lucrează în domeniul turismului. Automobilele au fost interzise încă din 1898, iar circulaţia se desfăşoară şi acum cu şarete sau trăsuri. Localnicii au interzis maşinile pentru că acestea speriau caii şi tulburau liniştea oraşului. Singurele autovehicule premise sunt cele de intervenţie în caz de urgenţă.

FOTO 123RF

Fire Island, Statele Unite ale Americii

Oraşul ocupă întreaga insulă, care este mult prea mică pentru a permite construirea unor bulevarde. Din cauza spaţiului prea mic, locuitorii, dar şi turiştii se mulţumesc să circule cu bicicleta, iar dacă trebuie să transporte bagaje mai mari o fac cu ajutorul rulotelor pe care le ataşează bicicletelor şi pe care le pot lăsa în parcările special amenajate.

FOTO Pinterest 

Paqueta, Brazilia

Paqueta este o insulă aflată în largul coastelor Braziliei şi este locul de baştină al tribului Tamoio. Indigenii au dispărut ca urmare a colonialismului. Autorităţile portugheze au folosit insula pentru producţia de lemn, piatră şi fructe, iar aristocraţii vremurilor şi-au construit aici vilele, în mare parte datorită priveliştii minunate. Tot priveliştea şi natura este ceea ce îi atrage astăzi pe turiştii care vin să viziteze insula şi care apreciază farmecul de demult al locului, plimbându-se pe străzile pietruite şi înguste.


FOTO 123RF

citeste totul despre: