Români fericiţi şi fără shopping

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Există viaţă fericită şi fără cumpărături. Aşa declară un sfert dintre orăşenii din România, care susţin că nu le place prin magazine. Orăşenii care detestă să colinde magazinele şi nu urmăresc activ piaţa merg la fel de des la cumpărături ca şi ceilalţi, dar din necesitate.

Aproximativ 25% din locuitorii de la oraşe spun că nu le place să facă shopping, două treimi dintre ei fiind bărbaţi. Potrivit unui studiu GfK, care analizează valorile şi stilul de viaţă al consumatorilor, cei care ar trăi mai liniştiţi fără să fie nevoiţi să meargă la cumpărături au vârste ceva mai înaintate decât iubitorii de shopping, dar venituri similare. Ei nu sunt nici mai pesimişti, nici mai optimişti în legătură cu felul în care va evolua situaţia lor financiară.

Diferenţele apar însă în privinţa modului de comportament faţă de anumite produse. 38% din consumatorii cărora nu le place să meargă la cumpărături achiziţionează ceva doar pentru a se răsfăţa, în comparaţie cu 68%, în cazul pasionaţilor de shopping.

Consumatori la fel de activi

În acelaşi timp, mai puţini dintre ei au obiceiul de a căuta în mod activ noutăţile în materie de produse (13% faţă de 34% din cei care iubesc cumpărăturile). Mulţi dintre cei care ar prefera să nu meargă la cumpărături nu reuşesc totuşi să scape de acest chin.

„Ei nu sunt consumatori mai puţin activi: ambele categorii fac cumpărături aproximativ la fel de frecvent. Gradul de dotare cu produse electronice este acelaşi", se arată în studiul realizat pe 1.000 de persoane cu vârste de peste 15 ani.

Dar cei pe care nu îi amuză ieşitul la cumpărături sunt mai dificil de atras către produsele noi, mai ales că şi gradul de informare în cazul lor este mai mic. Doar 50% din ei citesc săptămânal ziare, faţă de 58% în cazul pasionaţilor de shopping, şi doar 33% răsfoiesc o revistă, în comparaţie cu 45% din cealaltă categorie. Totuşi, principalul canal de informare este acelaşi pentru ambele categorii de consumatori: 54% din ei discută cu prietenii despre noi achiziţii.

Conform studiului GfK, în România aproximativ jumătate dintre orăşenii cu vârste între 15 şi 49 de ani sunt „influenţatori", adică  persoane care au acces la multe grupuri sociale şi care au tendinţa de a face recomandări în legătură cu produse şi servicii. 21% sunt „influenţatori în categoria produselor alimentare, 15% în cazul produselor şi serviciilor pentru sănătate şi 14% pentru categoria modei şi îngrijirii personale. Iar părerile lor sunt primite cu mai multă atenţie şi încredere decât comunicarea „oficială" a companiilor.

38% din consumatorii cărora nu le place să meargă la cumpărături achiziţionează ceva doar pentru a se răsfăţa.

13%  din cei care detestă shoppingul caută în mod activ noutăţile în materie de produse, faţă de 34% din iubitorii de cumpărături.

Stil de viață



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite