Note proaste pentru Google+

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Noua reţea de socializare a început ascensiunea către poziţia de top deţinută de Facebook, în ciuda nemulţumirilor utilizatorilor.

După schimbările de pe Facebook anunţate la conferinţa f8 şi lansarea pentru public a reţelei Google+ în urmă cu o săptămână, cele două platforme se luptă cu nemulţumirile utilizatorilor. De asemenea, cifrele spun multe despre viitorul acestora în spaţiul virtual.Google+ a crescut furtunos în prima săptămână, dar utilizatorii consideră că mai sunt multe de modificat până la o variantă acceptabilă.  În acelaşi timp, Facebook îşi continuă marşul constant în fruntea clasamentului site-urilor sociale.

Cifre optimiste

În primele trei luni de teste reţeaua socială lansată deGoogle a fost discretă, adunând doar 25 de milioane de utilizatori şi, deşi entuziasmul iniţial a fost mare, anunţând un adversar puternic pentru Facebook, activitatea s-a redus constant. Însă ultima săptămână a marcat o creştere fulminantă pentru Google+. Astfel, platforma a crescut cu 1,269% pe piaţa reţelelor sociale, ajungând pe locul opt în ceea ce priveşte activitatea membrilor, scrie Reuters.Săptămâna trecută site‑ul a înregistrat în medie 15 milioane de vizite pe zi, adică 0,55% din numărul total de vizite existente pe site-urile sociale. Drumul pentru Google este lung, dar în doar trei luni a reuşit să ajungă din urmă reţeaua MySpace, care deţine 0,60% din numărul total de vizite.

Facebook este departe, cu 1,8 miliarde de vizite zilnic, echivalentul a 65% din cifra totală de vizite. Nemulţumirile au fost mari după noile schimbări, cu toate acestea pagina oficială a reţelei de socializare a înregistrat cea mai mare creştere din ultima săptămână, peste 400.000 de persoane apăsând butonul „Like", conform site-ului de analiză famecount.com.

Nemulţumiţi de Google+

Google+ nu are un drum liniştit, utilizatorii existenţi identificând o serie de puncte nevralgice. Printre nemulţumiri se află lista de prieteni sugeraţi de Google, unde se află celebrităţi şi persoane influente. Conform publicaţiei „The Huffington Post", utilizatorii se tem că lupta pentru adepţi va deveni un război care va transforma reţeaua socială.

De asemenea, politica Google de înregistrare cu numele real nu este pe placul tuturor. Conturile unor staruri muzicale au fost anulate deoarece foloseau pseudonime, iar analiştii social media au avertizat asupra pericolului la care s-ar supune victimele abuzurilor şi persoanele care se tem să-şi folosească numele real. Considerat un instrument mai serios decât Facebook, Google+ este deza­vantajat de absenţa paginilor brandurilor cunoscute. Firmele nu au voie să-şi facă pagină pe reţeaua de socializare, dar dezvoltatorii promit să creeze conturi „business".

Limita de vârstă nu a fost niciodată o problemă pe internet, unde o simplă apăsare a unui buton transformă orice copil într-un adult responsabil, cu vârsta mai mare de 18 ani. Însă utilizatorii platformei Google sunt nemulţumiţi că, spre deosebire de limita de doar 13 ani pe care o are Facebook, noua reţea a impus o limită de 18 ani. O altă remarcă la adresa noii reţele a fost că este mult prea masculină. 63% din utilizatori sunt bărbaţi, conform site-ului comscore.com.

Alte probleme cu care s-au confruntat utilizatorii privesc micile erori de funcţionare. Membrii Google+ s-au plâns de faptul că, odată scoşi din lista de prieteni, unii utilizatori au rămas în cercurile extinse, tehnicienii compa­ni­ei neavând o soluţie la această chestiune des întâlnită. De asemenea, o altă plângere la care gigantul IT&C nu a avut răspuns a fost absenţa unor postări mai vechi din fluxul de ştiri al unei persoane, odată ce pe acesta s-au adunat noi informaţii.

Facebook nu-şi mai urmăreşte utilizatorii

Acuzată de un blogger australian că monitorizează activitatea utilizatorilor şi după ce aceştia au ieşit de pe site, prin plasarea de „cookies" specifice în calculatorul acestora, Facebook şi-a recunoscut greşeala, dar nu şi intenţiile necurate. Compania americană a declarat pentru BBC că a remediat eroarea, modificând cele trei cookies care provocau urmărirea membrilor pe site-uri care conţineau aplicaţii de Facebook, cum ar fi butoane de „Like" sau „Share". Aşa numitele cookies sunt plasate de site-uri în calculatorul utilizatorilor pentru a memora numele şi parola, dar şi alte date oferite.

Stil de viață



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite