Mâncăm în oraş din comoditate

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Nevoia de socializare este unul dintre motivele pentru care ieşim la restaurant
Nevoia de socializare este unul dintre motivele pentru care ieşim la restaurant

Bărbaţii susţin că aleg să ia masa în oraş pentru că le place mâncarea şi pentru că vor să socializeze. Femeile, pentru că scapă de statul în bucătărie. Masa la restaurant nu mai este un lucru rar pentru mulţi români, în special de la oraş.

Un studiu recent realizat de Unilever Food Solutions arată că românii mănâncă la restaurant pentru a fi serviţi, pentru a interacţiona social şi pentru că le place mâncarea pe care o comandă. Motivele diferă însă în opinia bărbaţilor şi a femeilor.

Astfel, bărbaţii nu trec printre motivele pentru care preferă să mănânce în oraş lipsa timpului, ci ies la restaurant pentru că le place mâncarea (16%), pentru că nu sunt nevoiţi să gătească (16%), pentru că pot interacţiona social (15%) şi pentru că se pot bucura de o mare varietate de feluri de mâncare (9%).

În cazul femeilor, ele preferă să mănânce în oraş pentru că nu sunt nevoite să gătească (22%), pentru că pot interac­ţiona social (15%), pentru că le place mâncarea (13%), precum şi atmosfera (10%).

Preferă preparate tradiţionale

Există însă şi motive pentru care consumatorilor nu le place să mănânce în oraş. Acestea sunt calitatea serviciilor, faptul că localurile sunt prea aglomerate şi zgomotoase şi mâncarea nu este bună sau sănătoasă, precum şi faptul că sunt nevoiţi să aştepte prea mult pentru mâncarea comandată.

În privinţa preferinţelor, mâncarea tradiţională este pe primul loc. 51% din respondenţi spun că preferă aceste specialităţi, din care 38% pentru că le place gustul, iar restul pentru că sunt deja obişnuiţi cu ele.

Pe locul al doilea în topul preferinţelor culinare se află bucătăria italienească (20%), urmată de bucătăria chinezească (10%), aleasă pentru că preparatele sunt condimentate şi diverse. Bucătăria libaneză (6%) şi cea arăbească (5%) se află şi ele printre pre­feratele consumatorilor. Res­pondenţii incluşi în studiu îşi doresc ca serviciile şi servirea să fie mai bune (21%), chelnerii, mai prietenoşi (19%) şi preţurile să fie mai mici (12%).

Studiul a fost realizat în septembrie, de IMAS, pentru Unilever Food Solutions, pe un eşantion reprezentativ la nivelul Bucureştiului pentru populaţia de 18-64 ani (300 persoane).

21% din respondenţi susţin că îşi doresc ca serviciile şi servirea restaurantelor să fie mai bune.

Stil de viață



Partenerii noștri

image
canal33.ro
Ultimele știri
Cele mai citite