Facilitati pentru romanii care vor sa ajunga cu trenul la mare

0
Publicat:
Ultima actualizare:

"Suplimente" pentru Predeal, curse regulate pentru Bucuresti-Snagov

Cand de pe linia de cale ferata Constanta-Mangalia este scos batranul automotor Malaxa din 1933, este semn ca s-a dat liber sezonului la mare. Nisipul incepe sa fie mai fierbinte, apa mai calda, incep concediile, intr-un cuvant vin turistii. Nici in acest an nu sunt de asteptat schimbari majore: cei mai multi vor veni tot cu trenul. Chiar daca, fata de acum un an, biletele sunt mai scumpe cu aproape 50%, nici pretul benzinei nu a ramas in urma, asa incat romanului care ii arde buzunarul, dar si buza sa mai vada marea tot glasul harsit al rotilor de tren ii suna mai bine decat jocul tachetilor de Dacie. Si ar mai fi ceva: de la Bucuresti nu mai vin amenintari cu noi scumpiri la tren in viitorul apropiat, dar la benzina nimeni nu baga mana in foc ca nu se va aprinde mai tare pretul pana la sfarsitul concediului. Cifrele spun ca anul trecut, in perioada de sezon numarul calatorilor pe calea ferata a crescut cu 10%, aproape in totalitate pe directia litoral. Oferta Litoral 2002 a CFR Calatori ramane practic neschimbata fata de cea din 2001. Aceasta pentru ca Mersul trenurilor este acelasi din 10 iunie 2001 pana in 14 decembrie 2002, cand va reintra in cadenta normala. Raman asadar 24 de perechi de trenuri in si dinspre mare, din care 11 cu plecare/sosire doar din/in Bucuresti. Evident, pe relatia Bucuresti-Constanta se incearca contracararea concurentei puternice venite din partea microbuzelor care opereaza regulat pe aceasta cursa (aviz amatorilor - microbuzele nu mai pot fi gasite in Bucuresti in parcarea din imediata apropiere a Garii de Nord, ci la intersectia Dinicu Golescu cu fosta Stefan Furtuna). Trenurile vor pleca dis-de-dimineata, din jumatate in jumatate de ora intre 5,30-7,30, dupa care vor acoperi onorabil toate intervalele orare din timpul zilei. De cealalta parte, microbuzele circula din ora in ora incepand de la 7. Rapide (marci de prestigiu) masinile pot ajunge chiar mai repede decat cu rapidul (tineti cont de restrictiile de viteza pe CF in zilele de canicula) pana la Constanta, la un pret sensibil mai mic. Evident, trenul este mai sigur si in plus mai comod, prin libertatea de miscare a calatorului in timpul mersului. Pentru mai multi bani, in Intercity puteti beneficia de aer conditionat si de o revista a CFR Calatori. Compania promite ca, in limita posibilitatilor, cele 310 vagoane care vor circula zilnic spre si dinspre litoral in toata tara vor fi de tipul modernizat, cu sase locuri in compartiment. In ce priveste intarzierile, s-a incercat evitarea tronsonului de lucrari Ploiesti-Bucuresti, prin deviere Buzau-Faurei-Fetesti. Cei care vor sa mearga pe blat trebuie sa ia in considerare ca, la fel ca anul trecut, se inmultesc supracontroalele prin detasarea unor controlori din zonele tarii, iar "nasul" nu va mai fi dispus sa-si riste pe nimic slujba. (Anul trecut, s-au inregistrat chiar neobisnuit de putine abateri.) Pentru turistii de week-end care prefera linistea muntelui s-a introdus un personal cu regim de accelerat (asadar avantaj tarif si viteza) cu plecare din Bucuresti la 8,04 si sosire la 10,35 la Predeal. In afara de Valea Prahovei, doar ruta Bucuresti-Snagov s-ar mai putea dovedi eficienta pentru introducerea unor trenuri suplimentare. Deocamdata, doar sambata si duminica pe aceasta ruta circula o pereche de trenuri personal (cu plecare din Bucuresti la 8,09 si sosire la 9, respectiv plecare din Snagov la 20,40).

Stil de viață



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite