Ce să nu spui la serviciu

Ce să nu spui  la serviciu

Discuţiile cu colegii de serviciu ar trebui să fie relaxate

O asistentă medicală angajată la o clinică de stat locală din Long Island, statul american New York, încă poartă pică managementului unităţii. Anul trecut, nu a putut să-şi ia liber la 30 iunie, când aniversa 35 de ani de căsnicie.

Ştiri pe aceeaşi temă

Anul acesta, a cerut cu şase luni înainte să fie liberă în ziua respectivă, anunţându-şi şeful de aniversarea celor 36 de ani. Copleşit de cereri similare pentru weekendul de 4 iulie (ziua naţională a SUA), supraveghetorul ei a refuzat-o, replicându-i: „Nu poţi să ţii aniversarea în altă zi?" Mai bine ar fi tăcut, pentru că astfel de cuvinte riscă să transforme locul de muncă într-un teren de bătălie.

Există câteva subiecte ce nu ar trebui abordate niciodată în discuţiile de la locul de muncă, afirmă jurnaliştii ediţiei americane a revistei „Forbes". Mulţi - de la simpli angajaţi până la manageri - nu realizează că lucrurile pe care le spun şi felul în care o fac influenţează atmosfera de la birou şi le afectează propria reputaţie. Iar un cuvânt deplasat stăruie în minte.

„Discuţiile despre sex sunt periculoase pentru că e foarte uşor să se sară calul sau ca o persoană să se simtă hărţuită", explică Charles Purdy, senior editor al site-ului de recrutare Monster.com şi autor al cărţii „Urban Etiquette". Politica şi religia nu sunt nişte subiecte absolut interzise, însă ele sunt, de asemenea, greu de abordat fără a enerva vreun interlocutor, potrivit acestuia. Aşa că dacă nu aveţi nimic amabil de spus... vorbiţi despre vreme. Iată câteva fraze pe care ar trebui să vă abţineţi să le rostiţi.

1 „Nu e problema mea. E treaba altcuiva." A-i spune aşa ceva şefului tău direct îi va comunica două lucruri: că nu eşti un om de echipă şi că preferi să dai vina pe alţii decât să cauţi soluţii.

2 „Eşti însărcinată? Pot să pun mâna?" Nu întrebaţi niciodată o femeie dacă e gravidă. Penibilul situaţiei şi prăbuşirea respectului ei faţă de sine când răspunde „nu" trebuie evitate. De asemenea, a cere să pipăi abdomenul unei colege gravide în 7 luni nu e niciodată potrivit. Faceţi asta doar dacă ea vă cere.

3 „De câte feministe e nevoie ca să înşurubeze un bec?" Umorul provine adesea din denigrarea unui grup - fie că e vorba de o etnie, de unul dintre sexe, de religie sau de preferinţe sexuale. Glumele incorecte politic nu sunt niciodată acceptabile la serviciu, deoarece pot crea un mediu ostil pentru vreun coleg.

4 „Aş vrea să pun o bombă aici." În condiţiile de azi, acest gen de exagerare ar putea fi luat în serios de un coleg. În cel mai bun caz, cineva se va teme sau vă va privi cu suspiciune. În cel mai rău caz, veţi fi denunţat şi interogat.

5 „Ai votat pentru ăla? Eşti prost?" Discuţiile politice nu sunt interzise la serviciu, însă trebuie tratate cu delicateţe. Oamenii se enervează foarte uşor, astfel că aveţi grijă să nu vă exprimaţi mânia şi să nu emiteţi judecăţi la adresa unui candidat sau în legătură cu vreo competiţie electorală.

citeste totul despre: