Arta seducţiei, aplicată în viaţa de zi cu zi: cele mai eficiente tehnici de manipulare

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Seducţia nu face parte numai din ritualul îndrăgostirii, ci are un rol esenţial în influenţarea şi manipularea celor din jur în cele mai diverse situaţii, fie că este vorba de şefi, colegi sau parteneri de afaceri.

Scriitorul american Robert Green, autor al cărţii "The Art of Seduction" (Arta seducţiei -n.r.) a analizat tacticile de manipulare folosite de unele dintre cele mai importante personalităţi istorice, printre care Cleopatra şi Casanova. Astfel a reuşit să realizeze un îndrumar al celor mai eficiente tehnici de manipulare, pornind de la modul în care seducţia poate fi adaptată în cele mai diverse situaţii de viaţă.

Alege „victima“ potrivită

Este necesar să observăm şi să analizăm persoana pe care dorim să o influenţăm pentru a evalua şansele de a o influenţa într-un sens sau altul. Semnalele sunt subtile, dar pot fi observate cu uşurinţă atunci când ştim care ne este scopul. Cele mai facile „victime“ sunt întruchipate de persoanele care par intimidate în prezenţa noastră, care se arată interesate de noi, dar fără să fie dornice să ne facă pe plac din primul moment. Persoanele din ultima categorie, a celor care sunt dispuşi să ne facă pe plac cu orice preţ, încearcă să primească ceva în schimb pentru modul în care se comportă.

Creează un fals sentiment de siguranţă

„Metoda abordării indirecte“ se dovedeşte a fi cea mai adecvată atunci când vrem să formăm o legătură cu persoana pe care o vizăm. Înainte de a face o propunere concretă este indicat să stabiliţi o relaţie de amiciţie, relaxată, care să vină natural, firesc. Acest tip de abordare se dovedeşte eficientă mai ales cu un potenţial partener de afaceri. O propunere directă, făcută din primele momente, pune „victima“ pe fugă.

Transmite semnale amestecate

La scurt timp după ce simţiţi că aţi căpătat încrederea persoanei de la care vă doriţi ceva anume, începeţi să vă creaţi o aură de mister. Nu aruncaţi toate cărţile pe masă. La fel ca într-o relaţie de amor, trebuie să păstraţi treaz interesul celui pe care vreţi să-l prindeţi în mreje. Aşa că alternaţi dovezile de simpatie cu cele de indiferenţă politicoasă.

Deveniţi o persoană a cărei prezenţă este râvnită

Oamenii sunt atraşi de persoanele considerate influente, populare, care au carismă, îşi doresc să le fie alături celor care inspiră încredere şi care dau impresia că pot transfera din succesul lor şi altora. Aşa că nu fiţi modest şi sugeraţi, însă fără să picaţi în ridicol, ce relaţii aveţi. Nu fiţi umili, dar nici nu epataţi atunci când vreţi să faceţi oamenii să roiască în jurul vostru. Atunci când o persoană are impresia că ştie la ce se poate aştepta de la dumneavoastră, când nu mai are parte de niciun fel de provocare, la modul plăcut, interesul acesteia se va diminua considerabil.

Creaţi o nevoie

Oamenii mulţumiţi, care nu sunt provocaţi, nu pot fi seduşi, prin urmare sunt mai greu de manipulat. Încercaţi să vă puneţi în valoare accentând felul în care alte cunoştinţe, colegi sau parteneri de afaceri nu le acordă respectul cuvenit sau le pun beţe în roate într-un fel sau altul. Important este să sugeraţi subtil că o schimbare, care să vă implice pe dumneavostră, ar fi benefică pentru persoana în cauză (procedeu care poate fi aplicat cu succes atunci când dorim o promovare şi trebuie să ne convingem superiorul că noi suntem o alegere mai bună decât colegii).

Deveniţi maeştri în arta insinuării

Persoanele mult prea sincere, prea directe, nu sunt tocmai plăcute de cei din jur, în ciuda faptului că la nivel declarativ toată lumea pare că apreciază adevărul spus verde-n faţă. Realitatea este că oamenii fug de astfel de persoane. Aşa că cel mai bine este să nu speriaţi „victima“ cu o sinceritate debordantă. Încercaţi să oferiţi indicii care să dea de înţeles treptat că v-aţi dori un anumit lucru. Numai aşa veţi determina persoana în cauză să creadă că face totul din proprie iniţiativă, nu în urma sugestiilor venite din direcţia dumneavostră.

Jucaţi după regulile „victimei“

Atunci când încercăm să influenţăm pe cineva este esenţial ca, într-o primă fază, să adoptaţi modul în care se comportă persoana respectivă, iar astfel să creaţi legături comune. Acestă tehnică se numeşte „oglindire“ şi se bazează pe imitare. Bineînţeles, ideea este ca aceste obiceiuri comune sau moduri similare de a gândi să fie evidenţiate subtil, nu într-o manieră slugarnică sau bizară.

Identificaţi punctul slab

Arta seducţiei se bazează în mod decisiv pe identificarea slăbiciunilor unei persoane. Descoperiţi ce-i face plăcere sau, mai bine, ce îşi doreşte cu ardoare, apoi folosiţi acest lucru pentru a ajunge mai aproape de scopul dumneavostră.

Construiţi o „legendă“

Oamenii nu vor fi atraşi de acele prezenţe sâcâitoare, care îşi bagă mereu nasul unde nu le fierbe oala şi îşi oferă ajutorul chiar şi când nu este cazul. Încercaţi să vă asociaţi prezenţa cu evenimente plăcute, aşa încât „ţinta“ să-ţi dorească să vă abiă în preajmă şi să vă simtă lipsa. 

Izolaţi „victima“

Această tehnică nu presupune să vă baricadaţi într-o încăpere alături de persoana pe care încercaţi să o influenţaţi, ci să o faceţi să creadă că este cea mai importantă persoană pentru dumneavostră şi că v-a câştigat atenţia în totalitate. Încercaţi acest lucru la un interviu de angajare sau când încercaţi să vă convingeţi şeful că propunerea dumneavoastră este cea care merită să fie luată în considerare. La fel de eficientă se poate dovedi în domeniul vânzărilor.

Dovediţi că meritaţi să fiţi luat în considerare

În cazul în care „victima“ pare că vă scapă din mreje, demonstraţi motivul pentru care este indicat să ţină cont de dumneavoastră şi de ce sunteţi o prezenţă valoroasă: ajutaţi-o să iasă cu bine dintr-o situaţie sau oferiţi-i ajutor într-o anumită problemă.

Mixaţi plăcerea cu durere

Atunci când negociaţi, indiferent de împrejurare, evitaţi să fiţi exagerat de politicos. De cele mai multe ori riscaţi să fiţi perceput ca o persoană lipsită de sinceritate sau care nu este singură pe ea. Alternaţi atitudinea respectuoasă şi momentele de acord total cu cele în care vă prezentaţi şi părerile contrare, într-o manieră diplomată, care să dezvăluie ceea ce vă doriţi fără să păreţi încrâncenat.

Pozaţi în „pradă“

Pentru a păstra interesul viu într-o astfel de relaţie trebuie ca periodic să inversaţi rolurile. Să vă lăsaţi curtat, să fiţi „vânat“ de persoana în cauză. De exemplu, nu evitaţi să-i daţi şefului de înţeles că aveţi oferte interesante din partea competitorilor, atunci când este cazul. Lăsaţi vaga impresie că aţi putea fi interesat de o astfel de propunere, chiar dacă nu este real. Devenim mult mai atrăgători atunci când şi alţii se arătă interesaţi de noi.

Momentul loviturii de graţie

Abia atunci când simţiţi că aţi câştigat interesul şi încrederea unei persoane, faceţi mişcarea decisivă şi exprimaţi în mod concis şi firesc ceea ce vă doriţi, fără să vă jenaţi, să vă fâstâciţi sau să păreţi timid. Explicaţi de ce este necesar şi benefic pentru persoana respectivă să ia o decizie care nu vă este de folos numai dumneavostră, ci care aduce beneficii de ambele părţi. Nu contează că ceea ce veţi obţine dumneavostră este mai important decât presupusele beneficii pe care le veţi prezenta, contează modul în care împachetaţi propunerea.

Păstraţi avantajul

Atingerea scopului nu înseamnă că sunteţi liber să ignoraţi „victima“, mai ales dacă persoana influenţată este, de exemplu, angajatorul. Folosiţi tacticile de seducţie în mod constant, adaptându-le situaţiei, pentru a nu ajunge să pierdeţi avantajul creat şi să deveniţi o prezenţă care poate fi înlocuită sau îndepărtată.  „Magia“ trebuie să continue şi după ce „victima“ a fost subjugată. 

Stil de viață



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite