Alimente cu care putem înlocui zahărul: ce putem mânca pentru a ne potoli pofta de „ceva dulce“

Alimente cu care putem înlocui zahărul: ce putem mânca pentru a ne potoli pofta de „ceva dulce“

Morcovii sunt cele mai dulci legume FOTO Shutterstock

Ştim cu toţii că zahărul nu este cel mai bun prieten al sănătăţii noastre, însă la fel de bine ştim că nu este deloc uşor să renunţăm la el. Vă prezentăm o listă cu alimente care îl pot înlocui şi astfel procesul de eliminare din dieta zilnică devine mai uşor.

Ştiri pe aceeaşi temă

În ultimii ani, zahărul a devenit inamicul public numărul unu şi foarte multe persoane au încercat să reducă pe cât posibil consumul sau să îl elimine complet din meniu. 
 
Studiile au arătat că zahărul joacă un rol important în obezitate, diabet şi ne poate afecta creierul, ne îmbătrâneşte piele şi creează dependenţă, scrie The Independent.
 
Totuşi, a renunţa la zahăr nu este o misiune tocmai uşoară. Aşa că întrebarea firească este ce putem mânca pentru a ne potoli poftele fără a ne sabota efortul de a renunţa la zahăr. Potrivit I Quit Sugar (IQS), compania australiană care încurajează renunţarea la zahăr, există câteva alimente dulci în mod natural sau cu o cantitate foarte mică de zahăr care vă vor ajuta dacă aveţi de gând să faceţi acest lucru. 
 
Uleiul de cocos
În ciuda faptului că este bogat în grăsimi saturate, uleiul din nucă de cocos poate fi o modalitate eficientă de a reduce pofta de zahăr. „După masa de prânz mi se face poftă de ceva dulce, iar uleiul de cocos este un truc care mă ajută în astfel de situaţii. Iau două linguri cu ulei de cocos. Îmi satisface nevoia de a mânca dulce şi îmi potoleşte apetitul timp de patru până la cinci ore“, a dezvăluit Sarah Wilson, fondatoarea IQS. 
 
Ceaiul Licorice
Evident că nu este cea mai bună soluţie pentru cei cărora le displace anasonul, dar ceaiul Licorice sau din lemn dulce, aşa cum mai este cunoscut, sau orice soi de ceai natural dulce vă poate oferi gustul dulce fără zahăr sau calorii. 
 
Cartofii dulci
Toată lumea ştie că sunt delicioşi, iar dulceaţa naturală vă va potoli nevoia de zahăr. Pentru un gus şi mai bun, îi puteţi tăia în cubuleţe mici, îi stropiţi cu ulei din nucă de cocos, îi presăraţi cu scorţişoară şi boia de ardei, iar apoi îi puneţi la cuptor. 
 
Morcovii
Plini de fibre şi dulceaţă naturală, morcovii nu sunt chiar prăjituri, dar sunt mai dulci decât majoritatea legumelor. IQS recomandă să aveţi întotdeauna morcovi curăţaţi şi păstraţi în frigider. Iar serviţi cu humus sau guacamole este întotdeauna o idee bună. 
 
Untul din nuci (arahide, migdale, alune, etc)
Această piaţă a explodat în ultimii an, iar acum avem de unde alege când vine vorba de sortimente de unt din nuci fără zahăr. Nucile au o aromă dulce naturală şi sunt pline de grăsimi sănătoase şi proteine. 
 
Ciocolata neagră
A fost demonstrat faptul că ciocolata neagră are o mulţime de beneficii asupra sănătăţii, iar IQS susţine că nu e nimic în neregulă să consumi o cantitate mai mare de cacao de bună calitate când vrei să reduci aportul de zahăr. Există puţin peste o linguriţă de zahăr în 100 de grame din 85% de ciocolată neagră.
 
citeste totul despre: