Adevăratul „Lup de pe Wall Street“ a dezvăluit cele trei secrete care l-au ajutat să aibă succes după ce a pierdut tot şi a ajuns la închisoare

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Jordan Belfort, fostul broker a cărui viaţă desfrânată şi carieră infracţională a fost prezentată de Martin Scorsese în filmul „Lupul de pe Wall Street“, a dezvăluit cele trei lucruri care l-au ajutat să-şi revină şi să aibă succes după ce a pierdut tot.

Povestea lui Jordan Belfort a devenit cunoscută la nivel mondial odată cu filmul „The Wolf of Wall Street/Lupul de pe Wall Street“, care a primit cinci nominalizări la Oscar în 2014, inclusiv pentru Cel mai bun film, Cel mai bun regizor (Martin Scorsese) şi Cel mai bun actor în rol principal (Leonardo DiCaprio). Lungmetrajul a avut la bază memoriile lui Belfort, care şi-a detaliat viaţa desfrânată şi activităţile ilegale comise pe Wall Street. Fostul broker a fost prins în cele din urmă şi a petrecut 22 de luni în spatele gratiilor pentru fraudă şi spălare de bani. 

Într-un interviu citat de CNBC, Belfort a dezvăluit trei secrete care l-au ajutat să-şi refacă viaţa după ce a pierdut tot. În prezent, bărbatul este un speaker motivaţional şi consultant de succes. „Mi-am pierdut banii, mi-am pierdut libertatea, pentru o vreme mi-am pierdut şi copiii. Viaţa mea s-a năruit“, a dezvăluit recent adevăratul „lup de pe Wall Street“ pentru Goalcast. 

Belfort a precizat că a reuşit să-şi păstreze motivaţia şi optimismul în lunile petrecute în închisoare făcând trei lucruri: şi-a creat o viziune, a stabilit o strategie şi a muncit din greu. 

La doar câteva zile după ce a fost eliberat, Belfort a început să-şi scrie memoriile, pentru care a primit un avans de 500.000 de dolari de la editura care urma să publice volumul. Acum, bărbatul câştigă aproximativ 30.000 de dolari pentru fiecare discurs pe care îl susţine şi şi-a mărit considerabil averea din drepturile de autor pe care le deţine asupra cărţii şi filmului, care a strâns aproape 400 de milioane de dolari la nivel global. 

„Trebuie să ai o viziune asupra viitorului care să te inspire, pentru ca atunci când te gândeşti la ea să te facă să sari din pat în fiecare dimineaţă şi să munceşti pentru a avea o viaţă mult mai bună şi mult mai grozavă“, crede Belfort. 

Viziunea lui a fost centrată asupra celor doi copii ai săi, aşa că în fiecare noapte petrecută în celulă îşi promitea că va face tot ce îi stă în putere ca atunci când va ieşi din închisoare să-şi îndrepte greşelile şi să le demonstreze astfel copiilor că nu este un ratat. 

„Asta a fost calea mea. M-am gândit doar la copiii mei şi ăsta a fost unul dintre lucrurile care m-au ajutat. Întrebarea «pentru ce?» nu trebuie niciodată să fie despre tine. Oamenii sunt dispuşi să facă lucruri nebuneşti pentru o cauză în care cred, dar vor merge până la capăt doar pentru ei. De aceea este foarte important să ai o viziune“, a explicat Belfort. 

   

   

Al doilea pas a fost să-şi pună la punct un plan: „Trebuie să ai o strategie care să-ţi permită să-ţi atingi viziunea, lucru pe care mulţi oameni îl pierd din vedere, îl ratează.“

El a dat următorul exemplu: În 1978, Belfort a mers pe o plajă din New York într-o zi caniculară. A auzit câţiva oameni care se plângeau că trebuie să meargă pe jos jumătate de kilometru până la zona cu tonete. Aşa că a doua zi de dimineaţă, a găsit un distribuitor de îngheţată, şi-a luat maşina şi a umplut o ladă frigorifică cu mai multe sortimente de îngheţată. Toată afacerea a costat 22 de dolari. S-a întors pe plajă şi a început să-şi vândă marfa. În mai puţin de o oră a vândut totul, obţinând 125 de dolari. „Pe vremea aceea, salariul minim era de 1,20 de dolari pe oră, aproape că am câştigat mai bine decât părinţii mei“, a precizat Belfort, care în a doua zi s-a întors cu patru lăzi frigorifice şi a făcut 500 de dolari. 

Pentru că şi-a dat seama de potenţialul afacerii, Belfort le-a spus şi altor cinci prieteni despre planul lui şi i-a convins să i se alăture. El a observat ceva interesant: doar unul dintre prietenii lui a reuşit să facă mai mult de 100 de dolari pe zi. Motivul, spune el, a fost că ceilalţi nu au mai vrut să continue după ce au vândut prima ladă frigorifică. 

„Acest lucru se reduce la ultimul element al jocului de succes. Şi acela este dat de standardele fiecărui individ“, subliniază Belfort. El spune că unii oameni au o viziune îndrăzneaţă care inspiră şi este grandioasă, însă au standarde mici şi nu sunt dispuşi să muncească. El numeşte acest lucru „viziune de şampanie şi standarde de bere“. Pe de altă parte, sunt oameni foarte muncitori, dar care nu au o viziune clară. „Trebuie să găseşti echilibrul dintre standardele tale şi viziunea ta“, punctează fostul broker. 

Stil de viață



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite