De ce şi cum purtăm bretelele

0
0
Publicat:
Ultima actualizare:

Purtăm bretele, evident, fiindcă au fost inventate. Dar ştiţi unde şi când, fără să intraţi pe Wikipedia? În 1820, la Londra, apar nişte accesorii care vor schimba modul în care se îmbracă bărbaţii: bretelele sunt produse şi comercializate pentru prima oară de Albert Thurston.

31 de ani mai târziu, când britanicii celebrau epoca victoriană prin Marea Expoziţie din Hyde Park, au sosit şi onorurile. Albert Thurston a primit o Menţiune de Excelenţă, recunoscându-se astfel standardul produselor sale. Bretelele sale au devenit atât de populare, încât, în 1939, când războiul bătea la uşă şi oamenii începuseră să-şi facă provizii, Sir Ralph Richardson, celebru actor, a dat fuga-n Savile Row şi a luat şase perechi, ca să fie sigur că nu rămâne fără. Ulterior, de la Larry King în apariţiile pe CNN la Leonardo DiCaprio în „Titanic”, de la Michael Douglas în „Wall Street” la Daniel Craig în mai multe filme din seria James Bond, celebrităţile au redescoperit bretelele şi le-au purtat ca pe nişte accesorii mereu în vogă.

Venirea la Bucureşti a lui Paul Corben (foto), manager general al faimosului producător britanic Albert Thurston, mi-a dat ocazia de a afla mai multe despre bretele, dar şi de a constata că nu doar calitatea produselor e neschimbată, ci şi umorul englez.

Domnule Corben, cât de des purtaţi bretele?
Niciodată, oribile obiecte! Serios acum, de fiecare dată când mă îmbrac în costum, folosesc bretele.

image

Ce-ar zice legendarul producător Albert Turston despre bretelele de azi?
Sper că ar fi mândru să vadă unde am ajuns – fabricăm absolut tot în Marea Britanie şi exportăm în 70 de ţări de pe glob.

În ce fel sunt conectate bretelele fabricate azi la moştenirea lui Albert Thurston?
Materialele şi modul de fabricare sunt aproape identice acelora folosite de Albert la 1850 – la fel, şi suspensoarele pentru şosete.

Larry King afişa bretele care emanau putere. Ce spun bretelele despre cel care le poartă?
În era „yuppie” ( n. red. - acronim desemnându-i pe tinerii educaţi şi foarte bine plătiţi din mediul urban ai anilor '80, în SUA), bretelele ţipau „BANI”. Azi, spun „ştiu cum să mă îmbrac potrivit”. Iar Larry încă le poartă emanând putere.

Vorbind despre America, sunt atâtea filme în care apar bretelele create de Albert Thurston... Ce rol are aspectul comercial pentru dumneavoastră?
Suntem norocoşi să ne apară produsele în lungmetraje şi în filme de televiziune. Bretelele albe purtate de James Bond sunt la distanţă cel mai bine vândute, în pofida faptului că există peste 5.000 de alte opţiuni.

E afectat designul produselor de faptul că vreţi să vindeţi până la ultima bucată?
Când creem designuri noi, riscurile sunt minime – urmărim varietatea, nu cantitatea, astfel încât în rarele cazuri în care nu se vând, pagubele sunt minore. În general, lansez o colecţie pentru fiecare ediţie a târgului Pitti Uomo, 95% din produse devenind centrul de greutate al ofertei noastre.

Ce i-aţi spune unui fabricant de cămăşi care v-ar reproşa că bretelele şifonează o cămaşă bine călcată?
Cum colaboratorii noştri sunt în mare parte fabricanţi de cămăşi, asta nu prea se întâmplă, bretelele merg mână-n mână cu cămăşile de calitate.

Dacă un client n-ar fi devotat exerciţiilor fizice, i-aţi sugera să poarte pantalonii sub burtă sau deasupra?Dacă le îngăduie croiala, totdeauna deasupra!

Există o manieră potrivită de a purta bretele? Vreau să zic, dacă vreau ca bretelele să stea întinse perfect, n-ajunge să-mi întreb croitorul?
Luăm umerii, nu talia, drept referinţă, în plus, pentru înfăţişare şi confort, bretelele sunt ajustabile. Fireşte, un croitor bun ştie unde să poziţioneze nasturii astfel încât clamele bretelelor să stea cum se cuvine.

Bretelele albe purtate de James Bond sunt la distanţă cel mai bine vândute, în pofida faptului că există peste 5.000 de alte opţiuni.

L-aţi studiat pe Immanuel Kant, care era obsedat să nu îi atârne şosetele?
Ah, Regatul Unit e unul dintre puţinele locuri în care filosofia nu e studiată în şcoli, aşa că mi-aţi putea scrie un referat despre asta! Cu ajutorul Google, ştiu însă că el s-a stins, vai!, cu 16 ani înainte ca Albert Thurston să vină cu suspensoarele de şosete, deci n-am fi avut cum să-l ajutăm pe bietul om!...

Vi s-a părut un avantaj să începeţi în Marea Britanie o carieră în modă?
Am început cu încălţăminte fabricată în Anglia, iar în scurt timp am ajuns la Paris, unde era socotit un plus să fii englez care vinde pantofi englezeşti. M-am perfecţionat în fabrică, eram tot timpul curios să văd pe viu cum se fac lucrurile. Până azi, aproape doar asta am făcut – am dezvoltat încălţăminte şi accesorii fabricate în Marea Britanie.

V-aţi dorit dintotdeauna să lucraţi în modă?
Eram interesat de modă din adolescenţă, băteam anticariatele, căscam ochii la pantofi de piele întoarsă, dar, de fapt, am început în retail, achiziţii, producţie, design, manufactură. Când am început lucrul în încălţăminte, mulţi nu înţelegeau că pantofii şi accesoriile din piele fac parte din modă şi ar trebui comercializate în magazine de haine, nu separat. Încălţămintea a reprezentat mereu pentru mine accesorii de modă de primă importanţă.

Ce v-a ajutat să fiţi pregătit pentru această slujbă?
Practic, anii de experienţă şi plăcerea de a vedea că ideea ta apare în magazine anul următor. Încă mi se pare o provocare să percep benzile înguste ale bretelelor ca pe nişte pânze de tablouri.

Luaţi în serios industria modei?
E viaţa mea şi, deşi sunt chestiuni de care mă pot lipsi, ador să râd şi să glumesc pe seama ei. Viaţa e prea scurtă ca s-o iei în serios!

Clientela noastră merge de la hipsterii în blugi până la gentilomii care au nevoie de bretele ca să nu le atârne panatalonii. 

Credeţi că poate un străin să înţeleagă simţul britanic al umorului?
Lucrez cu oameni din toată lumea, printre prietenii mei şi în familia sunt atâtea naţionalităţi încât fie nu sunt aaât de amuzant pe cât par, fie îmi înţeleg umorul.

Mi-e greu să-mi imaginez un tânăr purtând bretele la blugi, afară de cazul în care e hipster, desigur. V-aţi dori o clientelă mai tânără?
Clientela noastră merge de la hipsterii în blugi până la gentilomii care au nevoie de bretele ca să nu le atârne panatalonii. Am transformat bretelele într-un accesoriu la modă prin material şi design noi. Aş spune că media globală a purtătorilor de bretele a trecut, în ultimii patru ani, din acest motiv, de la 55-60 de ani la 30-40 de ani.

Ce spuneţi despre bretelele pentru femei?
Am conceput şi bretele de damă în ultimii ani şi am prietene care le poartă fie pentru a-şi sublinia look-ul feminin, fie pentru a afişa o ţinută masculină. Vom avea o strategie şi pentru bretelele de damă, doar că suntem prea ocupaţi cu piaţa masculină acum!

Ce ştiţi despre clienţii români şi, în general, depre România?
Din ce am văzut, româniii sunt curioşi să afle cum sunt produse bretelele, istoria lor. România e ţara în care dacă spun cuiva că sunt la conducerea afacerii cu bretele a lui Albert Thurston, s-ar putea să ştie despre ce vorbesc, iar acesta e meritul Adinei Buzatu, care e ataşată nu doar de produse, ci şi de brandurile pe care le reprezintă. Am vizitat România de mai multe ori, e o ţară frumoasă, cu oameni prietenoşi, cu mâncare şi vin grozave.

Fără nicio legătură, sunteţi microbist?
Călătoresc prea des ca să mă ataşez de un club de fotbal, dar mă bucur că echipa noastră locală, Leicester, e în fruntea Premier League.

Opinii


Ultimele știri
Cele mai citite