De ce nu este bine să renunţi la carbohidraţi

De ce nu este bine să renunţi la carbohidraţi

Şi fibrele alimentare fac parte din categoria carbohidraţilor.

Contestaţi în prezent de cei care îşi doresc să slăbească, pe motiv că ar îngrăşa, carbohidraţii sunt în realitate macronutrienţi extrem de necesari, responsabili de alimentarea întregului corp cu energie.

Ştiri pe aceeaşi temă

Carbohidraţii – sau hidraţii de carbon – fac parte din categoria celor 3 macronutrienţi esenţiali pentru organism, împreună cu  proteinele şi grăsimile. Îmbunătăţesc sistemul imunitar, sunt sursă de energie primară, ajută la coagularea sângelui. Denumirea de carbohidraţi provine de la elementele chimice care îi compun, şi anume: carbon, hidrogen şi oxigen.
 
Carbohidraţii simpli cresc rapid glicemia
 
Carbohidraţii simpli (glucidele simple sau glucidele rafinate), precum glucoza din zahărul rafinat sau galactoza din produsele lactate, se numesc monozaharide. Cei care conţin două tipuri de glucide, precum lactoza din lapte sau maltoza din bere şi anumite legume, poartă denumirea de dizaharide. De asemenea, carbohidraţii simpli se întâlnesc şi în dulciuri, sucuri, produse de patiserie, cereale îndulcite şi în mâncarea procesată. Aceştia sunt consideraţi a fi sursă de calorii goale, deoarece nu sunt însoţiţi în mod natural de vitamine, minerale sau fibre. Pentru că se digeră şi se absorb foarte repede în sânge, determină o creştere rapidă a glicemiei, urmată de o coborâre la fel de rapidă, senzaţia de foame reapărând la scurt timp. Excepţie fac fructele, care deşi conţin carbohidraţi simpli, au o mulţime de vitamine, enzime, antioxidanţi, fibre şi apă purificată, extrem de necesare organismului.
 
citeste totul despre: