Cum să pregăteşti o shaorma gustoasă şi sănătoasă

Cum să pregăteşti o shaorma gustoasă şi sănătoasă

În loc de maioneză clasică de usturoi, foloseşte maioneză de avocado.

Un preparat mai greu pentru stomac, sharoma poate fi mai sănătoasă decât cea pe care o cumperi, dacă îţi faci în casă lipia, sosurile şi dacă înlocuieşti câteva ingrediente.

Ştiri pe aceeaşi temă

Shaorma intră în categoria preparatelor foarte săţioase, dar  asta nu înseamnă că nu mai poţi să te delectezi cu un preparat aşa gustos, mai ales dacă ştii cum să prepari o shaorma sănătoasă.

Când vrei ceva sănătos, trebuie să prepari neapărat acasă, unde ingredientele puse sunt sub controlul tău. Pentru shaorma, cheia este lipia. Pentru a prepara o lipie sănătoasă, foloseşte o cană de făină de grâu integrală, o treime de cană cu apă, un sfert de linguriţă de sare, puţin ulei.

Sosuri preparate în casă

Pentru umplutură există mai multe variante. Sfatul nostru este să se folosească carne macră, făcută pe grătar, iar sosurile să fie cât mai naturale. Cine nu vrea carne, aceasta se poate înlocui fără probleme cu ciuperci pleurotus. Acestea se fierb câteva minute în apă, se scurg, se taie felii şi se pun în shaorma.

Ca sosuri, alege variantele cât mai sănătoase, în loc de maioneză clasică de usturoi, foloseşte maioneză de avocado. Ai nevoie de un fruct de avocado, 1 linguriţă de muştar, ulei şi zeamă de lămâie. Se poate pune şi un praf de sare, de preferat fără iod. Toate ingredientele se pot pasa la blender manual sau se pot amesteca bine cu o lingură de lemn. Rapid, gustos şi sănătos.

Sosul de roşii se poate face cu 4-5 roşii coapte, 2 linguri de ulei de măsline, 2-3 căţei de usturoi, sare, piper, maghiran, busuioc, oregano şi cimbru. Se amestecă bine toate ingredientele şi se foloseşte ca sos de roşii pentru shaorma.

Află pe Clicksanatate.ro cu ce poţi înlocui unele ingrediente pentru a avea o shaorma sănătoasă!

Tipuri de regimuri de slăbit de ţinut în doi
 

Ia-ţi energia din plante!
 

citeste totul despre: