Service-urile si magazinele de piese auto - singurii castigatori de pe urma gropilor

0
Publicat:
Ultima actualizare:

* Preturile pieselor de schimb pentru Dacia au luat-o razna, inlocuirea unei simple bielete costand circa 600.000 de lei * Un amortizor-fata costa 540.000 de lei, iar manopera, alti 100.000 lei * Un electromotor nou costa peste 4,5 milioane lei * Soferii ies din aceasta iarna cu buzunarele usurate

Nu doar gropile, care au rasarit in aceasta iarna ca ciupercile dupa ploaie, ci, in general, starea precara a strazilor bucurestene, cu guri de canal descoperite inca din vara, sine de tramvai prost montate, crevase in asfalt si balti uriase etc. fac din soferi adevarati cascadori la volan. Pentru masini, urmarile sunt drastice: directia paradita, amortizoarele facute praf, jentile indoite, ca sa nu mai vorbim de pivoti, bucsaraie etc. Nu de putine ori, incercand sa evite un gropan sau o gura de canal, soferii produc accidente, cu consecinte si mai drastice: bare rupte, faruri sparte, aripi indoite. Pana cand firmele de asigurare se vor pune de acord cu autoritatile asupra despagubirilor de care ar trebui sa beneficieze posesorii de autoturisme in urma acestor avarii va mai curge multa apa pe Dambovita (ca-i inghetata, nu-i o problema, mint edilii de o dezgheata - n.n.), asa ca pagubitii baga mana in buzunar si "hai la service!" Cele mai afectate sunt, de departe, masinile autohtone, in primul rand Daciile, datorita ponderii lor insemnate in trafic, dar si "caracteristicilor tehnice" (ca sa nu folosim alti termeni, care ar putea deranja). Pe scurt, si in acest caz, tot saracul este cel pagubit. Zilele trecute, am facut un raid in Bucuresti, la cateva magazine de piese auto si la cateva service-uri, pentru a vedea ce preturi se mai practica pentru diverse reparatii. Prima constatare a fost ca preturile pieselor de schimb pentru Dacia au cam luat-o razna in ultima vreme.Cateva preturi la piesele cele mai afectate de starea proasta a drumurilor practicate de service-urile "Getax", din strada Vasile Lascar nr. 216, si "Autocenter", din strada Venerei nr. 12, in tabelul alaturat. "Piesele s-au scumpit destul de mult, dar noi incercam sa punem adaosuri mici si sa pastram manopera la un nivel cat mai redus, pentru a ne pastra clientii si a atrage altii noi" - ne-a declarat dl. Levu Adrian, sef de unitate la SC Getax (unde se repara nu "getax"-uri, ci orice fel de automobil). La randul sau, Catalin Ivascu, sef de unitate la SC Autocenter, care este si dealer Dacia - Renault, declara ca, in aceasta iarna, intr-adevar, numarul reparatiilor a crescut simtitor, dar service-ul nu poate mari prea mult preturile, pentru ca ar ramane fara clienti. "Incercam sa achizitionam cat mai multe piese direct de la producatori, deci neincarcate de adaosuri comerciale, ceea ce este convenabil, atat pentru noi, cat si pentru clienti" - precizeaza Catalin Ivascu. De exemplu, aici, o bara-fata cu armatura pentru Dacia costa 1.280.000 lei, un far CN 4 - 680.000 lei, o capota fata - 1.350.000 lei, iar o aripa fata - 670.000 lei. In cazul in care, acum, in miez de iarna, ai ghinionul sa te lase alte piese, mai "grele", ale masinii, preturile sunt exorbitante pentru buzunarele sponsorului de Dacia. De exemplu, la orice magazin de piese auto, un electromotor nou nu se vinde sub pretul de 4,5 milioane lei. Cat despre blocul motor sau cutia de viteze, acestea, practic, nici nu mai merita sa fie inlocuite. Una peste alta, azi, in Bucuresti, ca sa-ti permiti o Dacia sau un Renault vechi, trebuie sa fii milionar si mereu cu mana in buzunar.

Auto



Partenerii noștri

image
canal33.ro
Ultimele știri
Cele mai citite