Reinventarea trecutului

0
0
Publicat:
Ultima actualizare:
Un glosar de vise sau cum arată jucăriile milionarilor!
Un glosar de vise sau cum arată jucăriile milionarilor!

Teoretic, a nu accepta trecutul, nu prea este un semn de sănătate. Unele lucruri se întâmplă şi nu au un caracter reversibil. Dar uneori poţi reinventa trecutul.

Un Jaguar E-Type, un Ford Mustang ( evident cel din 67, nu cel de acum), un Aston Martin DB5 sau un Shelby Daytona Coupe şi-au depăşit statutul de automobil, sunt obiecte de cult, sunt trofee pe care oamenii se duelează la licitaţii, sunt simboluri falice...

Dar în acelaşi timp sunt obiecte fragile mângâiate cu privirea, rar conduse, extrem de rar aduse în starea în care să îşi aducă aminte de clipe de glorie din tinereţe. Goodwood Revival fiind o ocazie unică unde poţi admira astfel de creaţii trăind la potenţial maxim, pe alocuri şi dincolo de această limită. Dar nu vorbim despre un festival aici, ci de încăpăţânarea unora de a nu lăsa trecutul aşa cum l-au desenat protagoniştii.

Caterham Seven 160

caterham

Deschidem porţie unei copilării pe care o pot savura doar oamenii mari cu un Caterham Seven 160. Cine doreşte să deguste din geniul lui Colin Chapman şi al său magnific Lotus Seven trebuie să încerce un Caterham Seven 160. Caroseria este o evoluţie a seriei 3 Lotus Seven. Un model care se construieşte în 20 de ore, sau dacă eşti pasionat de puzzle, poţi comanda maşina sub formă de kit şi să o asamblezi singur acasă. Poate fi un superb proiect de ocupat timpul liber în serile de toamnă/ iarnă. Sub capotă se ascunde un propulsor Suzuki în trei cilindri de 658 cmc supraalimentat. Acesta dezvoltă 80 CP la 7.000 rpm şi 107 Nm la 3.400 rpm. Dar maşina are o masă de doar 490 kg, aşa că ajunge la 100 km/h în 6,9 secunde. Viteza maximă este de 161 km/h... suficient.

Morgan 3 Wheeler

Morgan 3 Wheeler

Continuăm cu un alt simbol al regatului unit, Morgan 3 Wheeler. Un model care s-a născut în 1911, dar care a cunoscut gloria în anii 30 cu versiunea Morgan Super Sport. Astăzi Morgan oferă o interpretare modernă a modelului din 1937. Interpretarea se referă la soluţiile tehnice, pentru că designul este neschimbat. Este un fuselaj în miniatură propulsat de un V-Twin S&S de 1.976 cmc care dezvoltă 82 CP şi 140 Nm. Puterea este trimisă la roata spate prin intermediul unei cutii manuale cu cinci trepte produsă de Mazda. Transmisia finală este pe curea. Un avion uşor care rulează sol-sol şi care ajunge la 100 km/h în 6 secunde şi are o viteză maximă de 185 km/h. Morgan 3 Wheeler este o justificare nu numai pentru plăcerea de a conduce, ci şi pentru a investi într-o garderobă adecvată, pentru că a conduce maşina asta în trening şi şlapi este o ofensă.

Equus Bass 770

Equus Bass 770

Părăsim Europa şi aterizăm în lumea nouă. Iar aici descoperim două abordări extrem de diferite ale trecutului dar produsul final are un sex appeal.

Equus Bass 770 nu prea sună apetisant, chiar lipsit de imaginaţie. Dar vorbim despre un model inspirat de muscle car-urile din anii 1960 – 1970. La prima vedere ai fi tentat să crezi că este o cosmetizare a unui Ford Mustang din prezent. Linia este inspirată de cea a unui Mustang Fastback din 1967, iar privit din lateral l-ai putea considera un ”Bullitt” modern. Un şasiu de aluminiu ranforsat cu o structură tubulară pe care este aşternută o caroserie de aluminiu. Propulsorul V8 LS9 supraalimentat de 6.2 litri de provenienţă GM, mai precis Corvette, devoltă 640 CP la 6.500 rpm şi un cuplu motor de 820 Nm la 3.800 rpm. Dacă motorul este amplasat central faţă, cutia de viteze cu 6 trepte şi dublu ambreiaj este montată pe punte spate. Boss 770 musteşte de elemente tehnice extrem de rafinate: suspensie cu sistem magnetic de control, sistem Brembo cu discuri carbon-ceramice. Un model care ajunge la 100 km/h în 3,6 secunde, are o viteză maximă de 320 km/h şi este al dumneavoastră, fără a lua în calcul eventualele opţionale, pentru suma modică de 250.000 USD.

Renovo Coupe

Renovo Coupe

Renovo Coupe este mariajul dintre trecut şi viitor, iar partea frumoasă este că poate fi savurat astăzi. Shelby Daytona Cobra Coupe este una dintre cele mai rare şi scumpe maşini de pe această planetă. Au fost produse doar 6 exemplare. Dar ce spuneţi despre o versoiune electrică. Probabil un sacrilegiu în ochii marii majorităţi, dar când poţi avea acea caroserie superbă îmbrăcată în acelaşi albastru cu două dungi albe... parcă eşti dispus la sacrificii. Sacrificii care înseamnă 1.355 Nm disponibili e la zero pe puntea spate. Trebuie să înveţi cum nu să faci un burnout... pentru că poate fi răspunsul la orice acceleraţie ceva mai puternică. 500 CP şi cuplul mai sus menţionat îţi permit să ajungi la 100 km/h în 3,5 secunde şi o viteză maximă de aproximativ 200 km/h. O încărcare rapidă durează 30 minute, una completă 5 ore. Livrările încep în 2015, dar vorbim de o serie mică. O piesă de colecţie, chiar dacă vorbim despre un model electric. Doar 529.000 USD!

A doua parte a materialului poate fi citită pe www.rsmag.ro


 

Opinii


Ultimele știri
Cele mai citite