Noua „fabrică meteo“ Ford simulează oricând orice fel de condiţii meteorologice

0
Publicat:
Ultima actualizare:
ford meteo

Noul Centru Ford de Testare a Condiţiilor Meteo, o construcţie de ultimă generaţie, aduce toate condiţiile climaterice ale lumii sub acelaşi acoperiş. Acest lucru le permite inginerilor să testeze viitoarele modele - de la micuţul KA+ la utilitara de două tone Ford Transit - în cele mai grele condiţii, modelând vremea la orice oră după necesităţi.

Rezultatul unei investiţii de 70 de milioane de euro, centrul de testare oferă primul tunel aerodinamic în care pot fi simulate condiţii de altitudine de până la 5.200 de metri, aceeaşi înălţime la care se află Tabăra de Bază de nord de pe Everest, fiind primul astfel de centru tehnologic în cadrul căruia pot fi regăsite condiţii atât de diferite sub acelaşi acoperiş. Două dintre încăperile centrului pot fi răcite până la -40 de grade Celsius şi încălzite până la 55 de grade Celsius, iar umiditatea generată poate urca până la 95%. Temperaturile extreme care pot fi regăsite în clădirea specială construită în cadrul centrului de Dezvoltare Produs John Andrews din Koln, Germania, transformă practic acest loc în cel mai fierbinte, mai rece şi mai umed punct din Europa, oferind în acelaşi timp condiţii demne de cel mai înalt punct din Europa Occidentală.

Inginerii pot să lucreze simultan cu zece maşini în noul centru care astăzi este complet funcţional. Testele acoperă simularea nivelului de confort, de siguranţă şi de durabilitate, dar şi performanţele electrice, ale sistemului de frânare, ale sistemului de aer condiţionat, ale sistemului de tractare, ale încălzirii habitaclului sau testarea condiţiilor regăsite în timpul ambuteiajelor. Inginerii analizează efectele vântului puternic asupra părţilor exterioare ale maşinii, pot verifica rezistenţa acestora în condiţii de ploaie sau zăpadă şi pot să analizeze timpul de dezgheţ al parbrizului la diferite temperaturi exterioare.

ford meteo

Toate vehiculele Ford vor fi testate la acest centru tehnologic care oferă trei tuneluri de simulare a vântului, implicit un laborator de înaltă altitudine, şi patru camere care permit controlul total al temperaturii, una dintre ele facilitând testarea maşinilor la umiditate extremă.

  • Tunelul de vânt 1 este construit special pentru teste calde şi reci. 28 de reflectoare cu lumini de 4.000 de waţi ajută la simularea razelor de soare puternice, permiţându-le inginerilor să analizeze timpul de răcire a habitaclului. Acest tunel de vânt poate să evalueze, de asemenea, nivelul de zgomot generat de sistemul de aer condiţionat al maşinii şi resimţit în interiorul maşinii la diverse viteze, temperaturi şi niveluri de umiditate.  
  • Tunelul de vânt 2 este construit şi el pentru teste calde şi reci. Inginerii pot să folosească acest tunel pentru a genera artificial zăpadă şi ploaie, testând astfel efectul pe care acestea le au asupra vizibilităţii, asupra pornirii motorului şi asupra timpului care este necesar pentru încâlzirea habitaclului.  
  • Tunelul de vânt 3 este laboratorul de înaltă altitudine în care inginerii pot să testele vehiculele la viteze ale vântului de până la 120 km/h şi în condiţii de presiune regăsite la altudini de până la 5.200 de metri. Startul la rece la altitudine şi testele de rezistenţă şi durabilitate asigură inginerii că fluidele maşinii nu afectează circuitele, conductele şi furtunurile când lucrează la presiune înaltă. Mai mult de jumătate dintre maşinile pe care Ford le vinde la nivel mondial sunt livrate în teritorii ale căror şosele ajung la altitudini de peste 1.000 de metri.

“Putem vedea cum funcţionează ştergătoarele de parbriz în temperaturi arctice, cum se schimbă performanţa motorului la căldură sau frig extrem şi putem chiar să analizăm câtă zăpadă cade în capul şoferului atunci când acesta deschide uşa în dimineţile geroase de iarnă. Acest centru este visul oricărui inginer", spune Michael Steup, manager de proiect al Centrului Ford de Testare a Condiţiilor Meteo.

ford meteo

Clădirea utilizează per total 11 megawaţi de electricitate, îndeajuns de multă energie pentru a alimenta un oraş cu 2.400 de locuitori. Toată această energie este produsă de surse total regenerabile şi prietenoase cu mediul. Electricitatea oferită de RheinEnergie prvine din surse certificate din Scandinavia şi acoperă complet nevoile pe care le au facilităţile Ford din oraş.

Centrul de testare de ultimă generaţie completează siturile de testare europene care includ complexul din Lommel, Belgia, acolo unde Ford simulează şoselele pline de gropi, dar şi efectele pe care vântul lateral, apa sărată şi noroiul le au asupra maşinilor.

ford meteo
Auto



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite