Am testat versiunea de top a lui Citroen C-Elysee - cea mai spaţioasă berlină „de buget“

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Dacia Logan nu a avut foarte mulţi rivali periculoşi până recent. Cei de la grupul PSA vor să schimbe asta. Iată-l pe Citroen C-Elysee!

Atunci când testăm maşini, nu putem uita de niciun segment, întrucât toate sunt la fel de importante, am putea spune. Unele vând mai bine, altele mai puţin bine, însă, atâta timp cât vor exista clase diferite, vor exista şi clienţi pentru fiecare segment în parte.

Astăzi vorbim despre segmentul berlinelor entry-level, din care fac parte practic doar trei modele. Dacia Logan alături de duo-ul Citroen C-Elysee şi Peugeot 301. Până să iasă de pe piaţă, ar mai fi fost şi Chevrolet Aveo Sedan. Grupul PSA a gândit bine atunci când s-a decis să ofere o alternativă în această clasă, unde Logan a stat neînvins timp de 10 ani de zile. O maşină pe care să o putem compara cu Dacia Logan, ar trebui în primul rând să vină la un preţ similar şi cu dotări similare, apoi, nu ăn ultimul rând, să ofere acelaşi spaţiu generos la interior, în special pasagerilor din spate. Ah, iar portbagajul, păi cum am putea uita de el? Este un “must have” să ai la nord de 500 litri, altfel nici nu stai de vorbă cu Logan.

Citroen C-Elysee

Până aici, dacă eşti un C-Elysee sau un 301, stai bine. Poate vine greu de crezut, dar pentru cei care părăsesc showroom-urile Dacia într-un Logan 1.5 dCi 90cp Laureate (versiune de top şi despre care puteti să citiţi aici), modelul din aceste imagini, anume Citroen C-Elysee 1.6 HDi 92cp Exclusive (tot versiune de top) este o alternativă destul de bună. Iar în cazul unui C-Elysee Seduction (nivelul mediu de echipare) – aceasta ar fi practic alternativa numărul unu.

Versiunea Exclusive este clar cea mai elegantă din gama C-Elysee. Iar această culoare numită Bleu Teles este printre preferatele mele. Dar preferinţele mele în materie de culori sunt mai puţin importante aici. Ce contează mai mult este faptul că de când s-a lansat în România, duo-ul C-Elysee & 301 au reuşit să fure câţiva clienţi de la poarta celor de la Dacia. Aspectul nu este unul agresiv sau deosebit de elegant, însă nici nu displace. Plus că aici vorbim despre o maşină extrem de practică şi atrăgătoare din punct de vedere al clientului şi bugetul pe care îl are acesta.

Personal, din punct de vedere estetic, cel mai mult mi-a plăcut forma stopurilor. Dar şi farurile acelea micuţe par să se uite la tine uşor încruntat.

Citroen C-Elysee

Faţă de o Dacia Logan, C-Elysee are mai multe elemente de design şi arată puţin mai elegant. Se vede că la acest capitol s-au investit mai mulţi bani. Sau mai bine zis nu s-a strâns la fel de mult cureaua.

Cabina lui C-Elysee a reuşit să mă impresioneze. Din acest punct de vedere se distanţează şi mai mult de Logan. Materialele folosite la interior sunt superioare celor pe care le găsim pe modelele Dacia, iar aspectul planşei de bord, al consolei centrale şi chiar şi al volanului, este unul reuşit. Chiar mi-a plăcut forma planşei superioare de bord – deoarece oferă o senzaţie de interior robust.

Cutia are o cursă lejeră, iar asta, alături de poziţia bună la volan, m-a ajutat să mă simt relaxat la volanul lui C-Elysee. Apropo, cele 4 geamuri electrice au comenzile pe tunelul median – aşa cum nu le place posesorilor de Logan (bine, la Logan sunt poziţionate mai sus). Nu ţin minte dacă am mai spus asta sau nu în articole precedente, dar nu mă deranjează cu nimic plasamentul butoanelor pentru geamurile electrice în alte locuri decat pe mânerele uşilor. Să le ai undeva spre mâna ta dreaptă mi se pare mai ergonomic. Plus că eşti mai în siguranţă dacă deschizi geamul în mers cu mana dreaptă, ţinând stânga pe volan, decât invers.

image

În materie de dotări, C-Elysee Exclusive vine echipat cu: aer condiţionat manual cu afişaj digital, radio cd cu mp3, conexiune USB şi Bluetooth, geamuri electrice faţă-spate, oglinzi electrice şi încălzite, computer de bord, ABS, AFU, ESP, 4 airbag-uri, elemente cromate pe frână de mână şi aeratoare, volan şi schimbător îmbrăcate în piele plus alte câteva inserturi cromate. Opţional am mai avut şi culoarea menţionată la început, alături de scaunele încălzite, senzorii de parcare şi jantele din aliaj de 16″.

Un alt factor impresionant este spaţiul pe bancheta din spate, care este, fără nicio exagerare, uriaş. Logan nici măcar nu este în aceeaşi ligă din acest punct de vedere. Aşa că, practic vorbind, trebuie să recunosc că acest Citroen C-Elysee este o maşină foarte generoasă.

Dar să vorbim puţin şi despre partea tehnică. Atunci când ai 92cp şi un cuplu maxim de 230Nm la o masă totală de numai 1165kg, vei tinde să crezi că maşina pe care o conduci este destul de sprintenă la reprize. Şi chiar este, în ciuda timpului oficial de 11.2 secunde până la 100km/h.

Din punct de vedere al stabilităţii şi al manevrabilităţii, nu am avut nimic de reproşat. Chiar şi la viteze de autostradă maşina îţi inspiră încredere pentru dimensiunile sale, iar direcţia mi s-a părut şi ea corectă.

Economia de carburant – 4.9 litri/100km urban şi 3.9 litri/100km în afara oraşului. Deci bună şi aceasta. HDi-urile au fost întotdeauna printre cele mai economice propulsoare turbodiesel.

Modelul din imagini, cu tot cu opţionale, are un preţ de 13.092 euro fără TVA. Însa versiunea Seduction, cu acelaşi propulsor 1.6 HDi 92cp, costă doar 12.028 – iar preţul acesta este cu tot cu TVA.

Pe final, cred că cel mai bine o spune însuşi website-ul Citroen Romania. C-Elysee – Modern, Spaţios, Robust. Primul termen este uşor subiectiv. Însă spaţios şi robust? Cu siguranţă!

Urmăriţi linkul pentru mai multe imagini din cadrul testului cu Citroen C-Elysee 1.6 HDi Exclusive

Auto



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite