Tunel feroviar pe sub Alpi

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Sâmbătă, 16 iunie, a fost inaugurat cel mai lung tunel de cale ferată din lume, în Elveţia Un tunel ce măsoară 34,6 kilometri şi trece pe sub Munţii Alpi a fost inaugurat sâmbătă,

Sâmbătă, 16 iunie, a fost inaugurat cel mai lung tunel de cale ferată din lume, în Elveţia

Un tunel ce măsoară 34,6 kilometri şi trece pe sub Munţii Alpi a fost inaugurat sâmbătă, în Elveţia. Tunelul Loetschberg începe în localitatea Frutigen, din cantonul Berna, şi se termină în Raron, în cantonul Valais. Acesta este cel mai lung tunel de cale ferată din lume şi va scurta timpul unei călătorii cu trenul între Germania şi Italia cu cel puţin două ore.

Construcţia tunelului a durat opt ani şi a costat, în total, 2,6 miliarde de euro. Primul tren care a trecut prin tunel l-a avut la "bord" pe ministrul transporturilor din Elveţia, Moritz Leuenberger, şi a fost primit cu aplauze de cei o mie de spectatori care l-au aşteptat în Raron.

Dublu binecuvântat

Înainte de pornirea trenului, în localitatea Frutigen s-a ţinut o slujbă de binecuvântare, oficiată de un episcop catolic şi un pastor protestant, care au stropit şinele cu agheasmă mare şi au tămâiat locomotiva înainte de plecare. Trenul a mers atât de bine încât, pentru a nu strica momentul festiv al sosirii, când era planificat un foc de artificii în sunetul unei fanfare militare, mecanicul a fost nevoit să reducă viteza, pentru ca ieşirea din tunel să se facă fix la momentul anunţat. Un al doilea tren, încărcat cu jurnalişti, a sosit imediat după primul, oferind presei posibilitatea să testeze personal calitatea şinelor îmbrăcate în cauciuc special, compatibile cu trenurile de mare viteză. Viteza de croazieră a trenurilor prin tunel va fi de 240 de km/h.

Multiple ieşiri de urgenţă

La jumătatea tunelului este amenajată cea mai mare staţie de evacuare a călătorilor, în caz de urgenţă. Încă două, aşezate la distanţe egale de mijloc şi capete, pot fi utilizate de pasagerii trenurilor, în caz de incendiu. Drumul inaugural a prevăzut o ieşire din tren prin tunelul de evacuare plasat la jumătatea traseului. Ministrul a urcat personal scările şi, la ieşire, a fost recompensat cu vin alb şi brânză elveţiană. S-a testat semnalul celularelor, care merg perfect în tunel, în ciuda faptului că deasupra se află 2.200 de metri de stâncă.

Oficialii au anunţat că, în paralel cu tunelul Loetschberg, tot pe sub Alpi, se lucrează deja la un alt tunel, care se va numi Gotthard, şi care va măsura 57 de kilometri. Ministrul transporturilor din Elveţia a explicat presei că elveţienii au plătit singuri construcţia acestor tuneluri, pentru a evita ca autostrăzile lor să fie aglomerate de camioanele de 40 de tone, care circulă din ce în ce mai des între Germania şi Italia.

În lume



Partenerii noștri

image
canal33.ro
Ultimele știri
Cele mai citite