Google anunţă că îşi va schimba politica privind confidenţialitatea datelor
0Grupul ce cuprinde cunoscutul motor de căutare a anunţat că va revizui condiţiile de utilizare a serviciilor sale, precum şi politica de confidenţialitate, scrie "Le Monde".
Schimbările vor intra în vigoare de la 1 martie pentru cei care au conturi Google, a precizat grupul californian. Toţi utilizatorii vor fi informaţi prin email. Google subliniază că internauţii vor trebui să accepte noile condiţii pentru a continua să-şi utilizeze conturile. Dacă nu, nu vor mai putea utiliza serviciile Google, dar îşi vor putea recupera datele.
Citeşte şi:
Potrivit acestor noi reguli, Google va putea să regrupeze informaţii provenite de la mai multe servicii, până acum separate, şi va putea astfel să aibă o viziune globală asupra utilizatorilor. Concret, Google va "topi" 60 de reguli în una singură, menită să controleze aproape toate produsele Google - de la mesagerie electronică (Gmail) până la reţeaua socială Google+. "Pe scurt, vă vom trata drept utilizator unic pentru toate produsele noastre", a declarat Alma Whitten, responsabil Google pentru chestiuni de confidenţialitate.
Astfel, susţin oficialii Google, internauţii vor avea "rezultate mai bune" atunci când dau vreo căutare: Google îşi ia sarcina să le analizeze cererile "săpând" prin diversele servicii.
"Am putea să vă spunem că veţi întârzia la o anumită întâlnire, ţinând cont de locul în care vă aflaţi, de agendă şi de condiţiile de trafic", explică Google. "Putem să vă trimitem şi mesaje publicitare mai pertinente. De pildă, dacă nu sunteţi un mare adept al sportului, mesajele publicitare despre cursuri de fitness nu vă vor fi foarte utile", potrivit aceloraşi oficiali.
Motorul de căutare asigură însă că informaţiile personale ale utilizatorilor nu vor fi vândute unei terţe părţi.
"Când citeşti noile reguli şi printre rânduri, devine clar că noua politică de confidenţialitate a Google e concepută pentru a determina utilizatorii să îţi facă un cont pe Google+, care se află în concurenţă directă cu Facebook", scrie site-ul specializat Zdnet.com.
Peter Fleischer, responsabil cu protejarea datelor private al motorului de căutare, dezminte această ipoteză şi susţine că nu există nicio legătură între simplificarea anunţată şi promovarea reţelei sociale a grupului.
Anumite servicii ale Google îşi vor păstra totuşi o politică independentă de protecţie a datelor. Printre acestea, Google Wallet (sistem de plată online), care "trebuie să se conformeze regulilor juridice ce care prevalează pentru serviciile financiare". Navigatorul Chrome, care a cunoscut o creştere puternică în ultimii doi ani, va dispune şi el de o politică de protecţie "mult mai detaliată, deoarece un navigator e un instrument diferit de serviciile clasice precum Gmail".