Bloomberg: Parisul a lansat cel mai ambiţios proiect de modernizare din ultimii 150 de ani

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Parisul a lansat cel mai ambiţios proiect de modernizare de la cel realizat în urmă cu 150 de ani de Georges-Eugène Haussmann, care a înlocuit clădirile medievale din centrul capitalei franceze cu cele grandioase ce mărginesc în prezent bulevardele mari, relatează Bloomberg. Administraţia metropolei vrea să cheltuiască peste 35 de miliarde de euro în următoarele două decenii pentru modernizarea suburbiilor şi zonelor din jurul oraşului.

Planul, prezentat pentru prima dată în 2008, vizează, practic, să conecteze suburbiile între ele şi cu centrul oraşului.

Proiectul a devenit mai urgent de când Parisul încearcă să se prezinte drept o alternativă la Londra pentru companiile globale, după votul britanicilor de a ieşit din UE. Deşi acesta nu este un subiect de campanie, candidata naţionalistă la preşedinţie Marine Le Pen a spus că, din punctul său de vedere, planul este o povară excesivă asupra finanţelor publice.

„Acesta este anul când Grand Paris se ridică“, a declarat directorul agenţiei naţionale însărcinate cu modernizarea sistemului de transport din cadrul proiectului, Philippe Yvin. „Suntem implicaţi într-o competiţie internaţională cu alte metropole pentru a atrage investiţii“, a adăugat el.

Impuls pentru industria construcţiilor

Cu un plan de construcţii pe 15 ani pentru o reţea extinsă de transport, este un noroc neaşteptat pentru industria construcţiilor, lovită în plin de criză. Vinci SA şi Bouygues SA şi-au unit forţele pentru un contract de 968 de milioane de euro pentru a construi o linie de metrou nouă. Cu un preţ estimat de 5,7 miliarde de euro va fi cea mai costisitoare parte a planului.

Constructorii de trenuri şi de sisteme de semnalizare Alstom SA şi Siemens AG ar putea avea de câştigat, de asemenea.

„După cum se spune, când sectorul construcţiilor prosperă, totul prosperă“, a explicat şeful unei companii de lobby pentru industria cimentului, Raoul de Parisot. El estimează că proiectul va duce la o creştere a volumului de ciment comandant în regiune cu circa 10% în următorii 10-15 ani. Industria a scăzut cu 30% din 2007.

Chiar dacă Parisul va pierde în faţa Frankfurtului sau Dublinului în atragerea de instituţii după Brexit, cei 12 milioane de oameni care locuiesc şi trăiesc în regiune au de câştigat de pe urma planului, la fel ca şi Franţa în ansamblu.

În regiune se află o cincime din populaţia ţării, ce asigură circa o treime din Produsul Intern Brut.

Extinderea metroului

În baza planului, 200 de kilometri de şine de metrou şi 68 de staţii vor fi adăugat sistemului de transport din capitală.

Au început lucrările la o linie nouă de metrou, numărul 15, ce va forma un arc care va uni 22 de suburbii din sudul Parisului şi va reduce substanţial timpul petrecut în drum spre serviciu.

În plus, prin construcţia de legături între oraş şi suburbiile sale mai puţin bogate, proiectul speră să ajute şi dezvoltarea economică.

Mai mult, Parlamentul francez a alocat 1,7 miliarde de euro pentru a dezvolta o nouă linie de tren care să lege Parisul de aeroportul Charles de Gaulle. Călătoria ar urma să dureze 20 de minute, jumătate faţă de durata actuală, ceea ce ar urma să atragă mai mulţi turişti, speră autorităţile.

Dezvoltare economică

„Grand Paris“ include şi planuri pentru vânzarea de terenuri deţinute de primării către companii private, dacă acestea vor investi mai mult de şase miliarde de euro pentru a construi gări, porturi, piscine şi zone de recreere în şi în jurul capitalei.

Proiectul, pus la punct de fostul preşedinte Nicolas Sarkozy, a fost extins şi mai mult de succesorul său socialist Francois Hollande. Oferă şansa creării de noi locuri de muncă pe măsură ce Franţa încearcă să accelereze creşterea economică şi să reducă rata şomajului, în prezet de 10%. Până acum, 4.000 de oameni lucrează la proiectele de extindere a sistemului de transport.

Europa



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite