Afacerea momentului : hotel pe Valea Prahovei

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Afacerea momentului : hotel pe Valea Prahovei
Afacerea momentului : hotel pe Valea Prahovei

Golden Tulip va fi prezent la munte, prin trei noi unităţi locative în Azuga, Sinaia şi Moeciu. Zona montană a României este plină de pensiuni turistice, dar duce lipsă de unităţi hoteliere de marcă. Jucătorii din piaţă vor să umple acest gol.

Investiţiile într-un hotel la munte pot deveni o afacere profitabilă pe termen mediu şi lung. De aceea, branduri precum Golden Tulip sau Radisson Sas vor completa oferta de la munte încă de la sfârşitul acestui an.

„Vom deschide la munte primul dintre cele trei proiecte, sperăm încă la finele acestui an, celelalte două credem că vor fi finalizate la sfârşitul anului 2010. Dacă oferi pieţei ceea ce cere, sigur este o investiţie profitabilă”, declară, pentru „Adevărul”, Paul Mărăşoiu, directorul regional Golden Tulip pentru Europa de Est.

Conform acestuia, zona de munte din România nu deţine astfel de capacităţi, unităţi locative hoteliere, iar nevoia de aşa ceva se simte.

Avantajul stă costurile reduse

Şi pentru că sezonul pentru zona montană este deschis 12 din 12 luni, un proiect hotelier bine organizat devine la un moment dat profitabil.

„Un studiu de fezabilitate bine făcut, o construcţie bine calibrată şi proiecte de dimensiuni medii permit ideea de a investi într-o astfel de piaţă, mai ales că, spre exemplu, pe Valea Prahovei nu se găsesc hoteluri de brand, deci loc există”, consideră Tinu Sebeşanu, CEO al firmei Trend Hospitality.

În opinia lui Paul Mărăşoiu, Valea Prahovei este punctul forte al zonei de munte autohtone. „Minivacanţele de weekend, concediile, teambuildingurile sau deplasările sunt ocaziile în care românii aleg oricând, şi în primul rând, Valea Prahovei,  o zonă care trebuie exploatată”, spune acesta.

Până la jumătatea anului trecut piaţa de profil permitea asumarea oricărui risc, acum însă atenţia la contextul pieţei este una sporită.

„De cele mai multe ori, în piaţa de boom din ultimii doi ani, noţiunile de bază nu erau deloc stăpânite de către managerii care alegeau investiţia în astfel de afaceri. Acum, contează ceea ce trebuie să oferi. Prin urmare, managerii acordă acum o mai mare importanţă detaliilor”, susţine Paul Mărăşoiu.

Oportunitatea acestei perioade stă în costurile materialelor de construcţie. „Cea mai profitabilă investiţie cred că este în prezent una într-un hotel la munte, care să aibă şi săli de conferinţă. Şi asta pentru că acum se poate construi cu bani puţini”, opinează omul de afaceri Ionuţ Negoiţă.

Potrivit acestuia, investiţia într-o astfel de proprietate poate fi amortizată în 8-10 ani şi, după plata datoriilor, randamentul poate fi de 50-60 %.

Radisson la munte, în 2012

image

Primul Golden Tulip de la munte ar putea fi gata în acest an


Un alt brand ce va fi prezent la munte este Radisson Sas, proiect care face parte din complexul Silver Mountain, dezvoltat de compania INR Management Real Estate.

„Hotelul construit aici a fost gândit la un nivel înalt al serviciilor, aşa că am decis să aducem un brand de renume care să se ridice la nivelul aşteptărilor clientelei noastre. Poiana Braşov este o zonă ofertantă din punct de vedere turistic, nu numai pentru clienţii români dar şi pentru cei străini”, declară Anca Rusu, directorul operaţional al dezvoltatorului.

Construcţia hotelului este planificată pentru faza a doua de dezvoltare a Silver Mountain, aşadar lucrările sunt planificate să înceapă în 2010, iar finalizarea lor este este estimată pentru anul 2012.

Mai sunt şi alţi dezvoltatori care au în planul lor de extindere construcţia de hoteluri la munte. Printre aceştia se numără şi Willbrook Management International, care urmează să investească peste 70 de milioane de euro în vechiul hotel Teleferic, pe care l-a achiziţionat în anul 2000 şi pe care intenţionează să îl transforme într-un hotel de cinci stele, cu 250 de camere şi 20 de apartamente de lux.

Lucrările la acest proiect ar putea începe încă de la sfârşitul acestui an dacă vor obţine aprobarea PUZ-ului, potrivit dezvoltatorului.

Paralelă cu pieţele internaţionale

În primul semestru al lui 2009 rata de ocupare a hotelurilor din Budapesta a scăzut cu 17,5% faţă de perioada similară a anului trecut, în condiţiile în care preţul mediu al unei camere a ajuns la 75-76 de euro pe noapte, cu 1,8% mai puţin faţă de 2008.

Cu toate acestea, în 2009 au fost inaugurate noi hoteluri în Capitala Ungariei, potrivit unui studiu recent al firmei de consultanţă imobiliară CBRE Eurisko. Este vorba despre Actor Business Hotel şi Expo Congress Hotel. În plus, în octombrie îşi va deschide porţile şi The President Hotel.

În iulie 2009, în Praga, preţul mediu al unei camere de hotel a scăzut la 68 de euro pe noapte, dar, cu toate acestea, rata de ocupare a fost cu 13,8% mai mică faţă de iulie 2008.

Dintre toate oraşele la care se referă studiul CBRE, Viena a înregistrat cea mai mică scădere a ratei de ocupare a hotelurilor, -11%. La polul opus se află Bratislava, unde anul acesta rata de ocupare a scăzut cu 27,5%.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite