Samsung îşi propune investiţii de 41 de miliarde de dolari pentru 2012
0Samsung Group, cea mai mare companie sud-coreeană, a anunţat pentru 2012 sporirea investiţiilor până la suma record de 41.4 miliarde de dolari (47.8 miliarde de woni) pentru a-şi consolida poziţia de lider pe piaţa cipurilor şi a televizoarelor cu ecran plat. Şi asta într-un context în care rivalii săi au ales realizarea unor strategii de investiţii mai mult decât prudente.
Din totalul investiţiei, cheltuielile de capital vor ajunge la aproximativ 31 miliarde de woni, cu 11% mai mult decât anul trecut, conform unui anunţ Samsung, citat de Economic Times. Analiştii se aşteaptă ca 25 miliarde de woni, 80% din cheltuielile de capital, vor ajunge la divizia Samsung Electronics, cel mai profitabil dezvoltator de tehnologie, şi vor fi folosite în special pentru crearea de cipuri de sistem şi ecrane OLED.
Samsung nu a oferit informaţii detaliate asupra destinaţiei banilor. Analiştii însă au schiţat însă un posibil plan de investiţii în condiţiile în care piaţa de profil se dezvoltă exponenţial, şi noi produse apar de la o zi la alta. Astfel, potrivit unor analize independente citate de Economic Times, investiţiile în cipurile de sistem, cum ar fi procesoarele mobile sau sensorii de smarphoneuri, tablete şi aparate foto, vor depăşi probabil, pentru prima oară, investiţiile în cipurile de memorie – adică în cele mai importante produse ale Samsung în acest moment. Se aşteaptă ca suma investiţiilor în cipuri de sistem să fie cu un miliard de woni mai mare decât investiţiile în cipuri de memorie, ajungând la 7.5 miliarde de woni.
Citeste aici mai mult despre Samsung Galaxy S III
În ce priveştele ecranele, investiţiile în OLED vor creşte cu 7 miliarde de woni faţă de 5 miliarde în 2011, iar LCD-urile, acumulatoare şi LED-uri. Veniturile obţinute din ecranele OLED se aşteaptă să ajungă la 20 de miliarde de dolari până în 2018, adică să reprezintă 16% din întreaga industrie a display-urilor, în care Samsung acum înseamnă 4%.
Samsung produce procesoarele utilizate de Apple pentru iPhone şi iPad şi de propria serie de telefoane mobile Galaxy. Producătorul Samsung de display-uri, Samsung Mobile Display, aproape deţine monopolul asupra ecranelor OLED, folosite mai ales pentru cele mai performante dispozitive mobile. Televizoarele OLED ale Samsung este probabil să devină cele mai bine vândute şi să înlocuiască televizoarele LCD.
Creşterea cheltuielilor cu 12% faţă de anul trecut într-un context nu tocmai optimist pentru economia mondială. Un context în care, principalul concurent, LG Group, a redus investiţiile pentru 2012 cu 3 miliarde woni faţă de anul trecut.
Veniturile Samsung reprezintă aproximativ 20% din PIB-ul Coreei de Sud, estimat la 1.200 miliarde de woni.