Comerţul online, tigrul economiei româneşti
0Principalii jucători de pe piaţa comerţului online mizează pe apetitul în creştere al românilor pentru cumpărături făcute pe internet. În prezent, bunurile şi serviciile vândute online însumează anual aproximativ 300-400 de milioane de euro, potrivit lui Cristian Herghelegiu, business strategist în cadrul
GeCAD ePayment, în condiţiile în care piaţa de profil din Polonia este estimată la aproximativ patru miliarde de euro. În acest context, specialiştii anticipează creşteri impresionante. Marius Ghenea, preşedintele Asociaţiei Române a Magazinelor Online vorbeşte chiar de posibilitatea ca, în următorii trei ani, comerţul online autohton să atace pragul primului miliard de euro.
Există însă un obstacol major în calea expansiunii şi mai rapide a afacerilor din mediul virtual. „Comerţul online se bazează pe încredere. Iar un studiu GfK arată că, în proporţie de 83%, românii şi-au exprimat reticenţa faţă de achiziţiile online motivându-o prin incertitudinile legate de securitatea site-ului precum şi a întregului proces de cumpărare", a mai declarat Herghelegiu. Temeri neîntemeiate, spun specialiştii. „Începând cu 2008, rata tentativelor de fraudă s-a înjumătăţit de la an la an. Anul trecut, GeCAD ePayment a procesat 2,08 milioane de plăţi online, din care numai 4.992 au fost tentative de fraudă", a concluzionat reprezentantul GeCAD ePayment.