Audienţa otrăvită

0
0
Publicat:
Ultima actualizare:
Florin Călinescu („Chestiunea Zilei”) şi Marius Tucă („Marius Tucă Show”) FOTO Adevărul
Florin Călinescu („Chestiunea Zilei”) şi Marius Tucă („Marius Tucă Show”) FOTO Adevărul

Într-o seară, tot butonând telecomanda de la un talk-show la altul, nu ştiu cum, am apăsat pe butonul „nostalgiei“. Şi mi s-a făcut dor de „Chestiunea Zilei“ şi de „Marius Tucă Show“.

Florin Călinescu şi Marius Tucă, în acei ani (mi se pare că au trecut zeci şi zeci de ani de-atunci!), chiar au construit ceva. Cei care sunt acum în studiourile TV nu construiesc absolut nimic. Sunt plătiţi ca să-şi demoleze duşmanii şi să otrăvească audienţa.

Să vedem audienţa! În perioada 1 ianuarie – 24 august a.c., Antena 3 a avut o audienţă medie la nivel urban de 352.000 de telespectatori pe minut, în prime time (orele 19:00 – 24:00). Este a treia televiziune după Pro TV (748.000) şi Antena 1 (453.000). Faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, audienţa Antena 3 a crescut cu 70.000 de orăşeni. Sondajele de audienţă arată că 44% dintre telespectatorii Antenei 3 au vârste de peste 65 de ani (cea mai mare cifră procentuală dintre canalele de ştiri), iar 29% sunt între 55 şi 64 de ani. Persoanele cu studii superioare sunt în proporţie de 34%, iar cele cu studii medie, 45%.

România TV a înregistrat pe targetul amintit (urban, prime time) o medie de 143.000 de privitori pe minut. A câştigat 30.000 de orăşeni faţă de anul trecut. Nucleul dur este format din persoane cu vârste între 55 şi 64 de ani: 35%. Cei săriţi de 65 de ani au o cotă de 33%. Studiile superioare sunt în proporţie de 28% (cea mai mică cifră dintre canalele de ştiri).

Cei care sunt acum în studiourile TV nu construiesc absolut nimic.

B1 TV a câştigat doar 6.000 de orăşeni în prime time faţă de 2013, ajungând la o medie de 102.000 de telespectatori pe minut. Are a doua cifră procentuală după Antena 3 în grupa de peste 65 de ani: 43%. Dar are un procent scăzut la grupa 55 – 64 de ani: 23%. Aproape 44% din audienţa canalului are studii superioare. Studiile primare sunt prezente în proporţie de 7% (cea mai mică dintre competitori).

Realitatea TV a atins audienţa medie de 74.000 de persoane, cu 4.000 mai mare decât în aceeaşi perioadă a anului 2013. Are următoarele cifre în profilul telespectatorilor: 32% pentru cei de peste 65 de ani, 30% pentru 55 – 64 de ani (cea mai ridicată cifră), 42% cu studii superioare şi 10% cu studii primare.

Pe nişa ştirilor joacă şi Digi 24, dar are o acoperire mai mică decât a concurenţei, fiind o televiziune difuzată în reţeaua de cablu RCS&RDS. Este un program decent, nici nu-ţi vine să-l bagi în „ciorbele“ celor patru care se otrăvesc seară de seară. A înregistrat o medie de 38.000 de telespectatori pe minut. Cum arată profilul telespectatorilor Digi 24 în prime time? Surpriză! Cei mai mulţi sunt orăşeni cu vârste între 25 şi 34 de ani: 20%! Iar 18% au vârste între 35 şi 44 de ani. Doar 15% din audienţă este trecută de 65 de ani. Ca structură, Digi 24 are un public tânăr. Circa 32% dintre telespectatorii Digi 24 au studii superioare.

Totuşi, uitându-mă la toate aceste cifre (multe cifre!), constat că n-a mai rămas nimic din ce-au construit odată moderatorii de la „Chestiunea Zilei” şi „Marius Tucă Show”. Nimic! Uneori, mă mai atinge o nostalgie într-o seară otrăvită de talk-show-uri.

Opinii

Mai multe de la Petre Barbu


Ultimele știri
Cele mai citite