Kent Jones - curator la American Independent Film Festival

Kent Jones - curator la American Independent Film
Festival

Kent Jones, cineast, curator şi directorul Festivalului de Film de la New York, a acceptat să realizeze pentru ediţia din acest an a American Independent Film Festival o selecţie de filme  reprezentative pentru curentul „indie” – filme pe care le va şi introduce în persoană spectatorilor bucureşteni.

„Din culisele cinematografiei“. Cum a scăpat neatinsă de cenzură scena violului din filmul „Răscoala“

„Din culisele cinematografiei“. Cum a scăpat neatinsă de cenzură scena violului din filmul „Răscoala“

Regizorul Mircea Mureşan a filmat o scenă foarte îndrăzneaţă pentru epoca respectivă în filmul distins cu „Première Oeuvre“ în cadrul ediţiei din 1966 a Festivalului Internaţional de Film de la Cannes. Pentru a păstra cadrul intact, cineastul a utilizat un tertip în relaţia cu cei din conducerea cinematografiei româneşti, beneficiind de complicitatea monteuzei.

„Din culisele cinematografiei“. Cum a luat foc stadionul „23 August“, transformând spectacolul „Stelele Filmului“ într-o tragedie. Nicolae Ceauşescu a muşamalizat repede cazul

„Din culisele cinematografiei“. Cum a luat foc stadionul „23 August“, transformând spectacolul „Stelele Filmului“ într-o tragedie. Nicolae Ceauşescu a muşamalizat repede cazul

În vara anului 1977, pe stadionul „23 August“ a avut loc un incident cu zeci de răniţi, provocând anularea spectacolului „Stelele Filmului“, organizat pentru ca Asociaţia Cineaştilor din Republica Socialistă România să-şi poată vărsa cota de 200.000 de lei în „Contul solidarităţii şi omeniei“, deschis de Nicolae Ceauşescu în urma cutremurului devastator din 4 martie 1977.

„Din culisele cinematografiei“. Povestea filmului care a avut premiera la 11 ani de la începerea filmărilor, din cauză că scenaristul zăcea în puşcăriile comuniste

„Din culisele cinematografiei“. Povestea filmului care a avut premiera la 11 ani de la începerea filmărilor, din cauză că scenaristul zăcea în puşcăriile comuniste

Început în 1957, filmul „Corigenţa domnului profesor“, ecranizare a nuvelei „Bivoliţele“ de I.D. Sîrbu, a fost scos din producţie în urma arestării scenaristului, reluat în 1966, la trei ani după eliberarea sa din detenţie, şi avut premiera abia la 9 ianuarie 1968, după operarea unor serii de modificări ale dramaturgiei neagreate de scriitor.

O să vi se pară un titlu ciudat, dar să ştiţi că am aflat, de la o peisagistă, că lalelele bătute, care seamănă mai degrabă cu bujorii şi au cele mai neaşteptate culori, au şi parfum. Iar când le vezi în covoare în toate nuanţele curcubeului, împodobind celebra Piaţă Taksim, dintr-o dată te simţi ca în Grădina Raiului.

luna trecuta · comentarii (0)

Se află în plină desfăşurare unul din cele mai prestigioase evenimente cinematografice ale lumii: Festivalul Internaţional de Film de la Berlin (15–25.02.18). Fondată în plin război rece, Berlinala a ajuns la a 68-a ediţie, iar cele 400 de pelicule prezentate continuă să stârnească acelaşi interes din partea spectatorilor, plasându-l în top, la capitolul participării publicului plătitor.

acum 3 luni · comentarii (19)

În racord perfect cu nominalizările - inclusiv pentru „Un Certain Regard“ (un bun prieten german, Knut, mare cronicar radio, mă întreba ce s-a întâmplat cu România că n-a fost selecţionat niciun lungmetraj, iar răspunsul a fost limpede: în afară de „Touch me not“, nimic nu se califica în privinţa subiectului ales!) - au fost şi câştigătorii, dar am apreciat că alegerile au presupus şi filme de calitate, cu mesaj, şi nu doar ciudăţenii.

acum 3 zile · comentarii (0)

Dacă de dimineaţă francezii sunt bine cunoscuţi pentru cafeaua cu lapte şi un croissant (n-am să uit niciodată cum la prima călătorie în Franţa, în 1990, după Revoluţie, stăteam la Rouen şi seniorul casei s-a sculat în zori ca să–mi aducă foietajul fierbinte, nu cum e moda acum, să se cumpere de la supermarket semicongelat şi să se încălzească la microunde), anul acesta, la Cannes, de câteva zile

acum 5 zile · comentarii (0)

Am trăit s-o văd şi pe-asta! La Cannes, în avanpremieră absolută, „Solo: A Star Wars Story“ s-a proiectat bine păzit de 8 agenţi speciali care au făcut cu rândul, stând în picioare, în laterala ecranului, privind în întuneric cu ochi de vultur ca nu cumva să pirateze cineva scene din film! Mai ceva ca şefii de stat ori Familia Regală britanică, la nunta de sâmbătă, bodyguarzii au vegheat ca să nu fie ceva furat!

acum 6 zile · comentarii (0)

Definiţia stării noastre de spirit, mondializarea indiferenţei, îi aparţine fascinantului Papă Francisc, despre care a făcut un documentar, nu prea inspirat, din păcate (în afară de dublul sens al titlului, „Un om de cuvînt“, căci cuvintele sunt unica armă a sa şi îşi respectă promisiunile!), marele Wim Wenders, poate şi copleşit de personalitatea Sanctităţii Sale.

acum 7 zile · comentarii (2)

Anul acesta s-a vrut o cât mai mare diversitate, am fost serviţi cu un cocktail, nu numai cel din deschidere, ci mai ales cel de pe ecran! Seara s-a încheiat cu unul dintre cele mai colorate, la propriu şi la figurat, „Rafiki/ Prietenie“, o peliculă interzisă în ţara de baştină, Kenya, dar măcar i s-a permis regizoarei să vină!

acum 12 zile · comentarii (0)

Canal+ transmite en clair (adică şi dacă n-ai abonament, sau n-are hotelul, poţi vedea) Ceremonia de deschidere şi, după 11 zile, şi pe cea şi mai aşteptată, cea de închidere, prin urmare poţi urmări şi mai în detaliu, ca din sală, pe covor fiind 2 prezentatori de astă dată, un bărbat şi o femeie (racord cu oscarizatul lui Lelouch?). Strugurii sunt acri, veţi gândi maliţios, dar e mai comod de luat notiţe aşa!

acum 13 zile · comentarii (0)

La început, ca în toate începuturile, a fost doar ceea ce s-a crezut a fi o întâmplare norocoasă: Corneliu Porumboiu câştiga la festivalul de la Cannes premiul Caméra d'Or pentru filmul „A fost sau n-a fost ?“. Având un anume Dan Burlac ca producător. Era în 2006, cu un an înainte de intrarea României în Uniunea Europeană.

acum 6 luni · comentarii (1)

Zilele acestea avem: „Les Films de Cannes a Bucarest“. În program este şi filmul „Ne liubovi/Loveless“ (Premiul Juriului, Cannes 2017) al unui regizor rus la care ţin mult: Andrei Zviaghinţev. Îmi şopteşte Cristi Mungiu că şi regizorul va fi prezent. Îl putem vedea azi, 18 octombrie, ora 21.00, la cinema Union, în prezenţa regizorului Andrei Zviaghinţev.

acum 7 luni · comentarii (6)

Prima jumătate s-a scurs deja rapid, pe nesimţite, cu vreo 20 de filme pe care le-am văzut dintr-o suflare în 4 zile, într-o sală nouă, Quai22, undeva, pe nişte străduţe pustii, ca în visele interpretabile psihanalitic, dar care cred că a fost aleasă anume, nu doar într-o universitate, în curtea unei Capele cruţată de Maica Domnului, în 1944, ci ca să descoperim, din nou, ce dulci,

acum 8 luni · comentarii (0)

Astăzi (11 august 2017) se deschide cea de-a 23-a ediţie a Festivalului de Film de la Sarajevo (SFF). Înfiinţat de către Obala Art Centar în 1995, când actuala capitală a Bosniei şi Herţegovinei se afla încă sub asediu (între aprilie 1992 şi februarie 1996, oraşul a fost supus celui mai îndelungat asediu din istoria militară modernă), SFF, care s-a concentrat de la început asupra

acum 9 luni · comentarii (0)

În „Avatar“, ca dealtfel în toate filmele mai mult sau mai puţin metaforice, în care e atinsă teribila dramă istorică a colonizării, despre subjugarea şi distrugerea civilizaţilor băştinaşe de către cele invadatoare, superioare tehnologic, am empatizat cu cei slabi, apriori condamnaţi.

acum 10 luni · comentarii (10)
Postari Recente