Chirilă, despre proiectul ministrului Educaţiei, care propune patru tipuri de bacalaureat: „Singurul obstacol în aplicarea viziunii este Andronescu“

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Tudor Chirilă FOTO Facebook
Tudor Chirilă FOTO Facebook

Tudor Chirilă (44 de ani) a comentat, într-un text pe blogul său, proiectul lansat de ministrul Educaţiei, Ecaterina Andronescu, sub titlul „Educaţia ne uneşte“, care propune patru tipuri de Bacalaureat.

Potrivit proiectului, lansat la sfârşitul lunii martie de ministrul Educaţiei, Ecaterina Andronescu, sub titlul „Educaţia ne uneşte - Viziune asupra viitorului educaţiei în România“, ciclul secundar superior începe la vârsta de 15 sau 16 ani şi are durata de 3 sau 4 ani, care se organizează în programe de studii profesionale, studii liceale vocaţionale, studii liceale de ştiinţe şi socio-umaniste. 

Fiecare din cele patru programe de studii va avea propriul examen de absolvire, care duce la obţinerea unei diplome de bacalaureat.

Astfel, cântăreţul a scris un text amplu pe blogul său prin care aduce remarci pozitive ideilor prezentate în document, inspirate de modelul de educaţie finlandez, însă o critică pe Ecaterina Andronescu pentru „incapacitatea de a pune în practică o viziune coerentă“. 

„Ministerul Educaţiei a publicat şi pus în dezbatere viziunea pe educaţie până în 2030, sub forma unui document care se numeste «Educaţia care uneşte». (…) Ministrul Educaţiei din România este Ecaterina Andronescu al cărui nume se leagă în mod nefericit de educaţia românească din ultimii 20 de ani. Incapabilă să formuleze o viziune coerentă şi pe care s-o pună în practică, doamna Andronescu a adoptat de multe ori măsuri care au creat confuzie în rândul actorilor din educaţie, ineficienţă administrativă, haos curicular şi organizatoric la nivelul diverselor instituţii de învăţământ“, a scris Chirilă. 

Cântăreţul a continuat prin a critica şi partidul din care face parte Ecaterina Andronescu, respectiv PSD, care „a demonstrat în repetate rânduri că nu priveşte educaţia ca pe un domeniu fundamental pentru dezvoltarea individului şi a unei societăţi care ar trebui să poată construi şi apăra o democraţie“.

„În general, partidul se adresează unui electorat needucat şi uşor manipulabil. Acelaşi partid a ajuns în situaţia de a fi condus de oameni cu probleme penale şi de corupţie, oameni cu un nivel îngrijorător de scăzut al competenţelor profesionale şi administrative. Practic, se poate spune că partidul este condus de inculţi, incompetenţi a căror unică preocupare este să conserve un sistem de guvernare bazat pe o organizare piramidală de tip mafiot, fără legătură cu încurajarea depolitizării instituţionale şi organizarea unui aparat adminstrativ bazat pe meritocraţie ca formă de accedere în funcţii publice“, a scris Chirilă. 

Cântăreţul a adăugat că, în ansamblu, „viziunea“ prezentată de ministrul Educaţiei este bună, dar cel mai mare obstacol în calea împlinirii acestei „viziuni“ este chiar ministrul Educaţiei, Ecaterina Andronescu. 

„Rămân la părerea că în ansamblul ei viziunea este bună, un punct de plecare de la care ar trebui pornită o dezbatere care să ducă într-adevăr discuţia înainte. Din păcate, cel mai mare obstacol în calea împlinirii acestei viziuni este chiar ministrul care o promovează. Şi asta nu cred că face dreptate colectivului care a elaborat acest document. Radu Szekely cel care a condus această echipă are o experienţă bogată în educaţia finlandeză, a fost profesor în Finlanda, este expert în educaţie şi a asistat la diversele etape ale reformei finlandeze. Ar fi păcat ca el şi colegii lui să ajungă victimele încă unui exerciţiu de imagine al Ecaterinei Andronescu“, a adăugat Chirilă. 

Cântăreţul e de părere însă că „România nu se află într-o poziţie în care poate elabora o viziune educaţională creativă, originală, izvorâtă din realităţile ei imediate“, dar crede că „în foarte multe domenii ne aflăm în situaţia de a importa lucruri bune, testate în alte părţi“.

„Ăsta este motivul pentru care am fost entuziasmat să văd o viziune care se revendică de la un model de succes şi să aplaud lucrurile pozitive conţinute în document“, a adăugat Chirilă. 

Cântăreţul a adus însă şi câteva remarci critice cu privire la conţinutul documentului. Printre altele, artistul remarcă faptul că „importanţa educaţiei timpurii în formarea individului competent socio-emoţional, independent şi mai ales conştient de impactul său în societate, a fost „un pic neglijată de echipa ministerului în cadrul viziunii“. 

Chirilă a subliniat şi faptul că „e momentul ca politicienii să se responsabilizeze o dată pentru totdeauna, iar partidele politice să se unească şi să împărtăşească o viziune unică asupra educaţiei naţionale“, oricât de absurd şi de utopic ar părea. 

Vedete



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite