SIMULARE CAPITALĂ Subiectele şi baremele de la matematică şi istorie pentru Bac şi Capacitate

Simularea se va terminala ora 13:00 pentru elevii de a VIII-a şi la ora 14:00 pentru liceenii de a XII-a    FOTO: Arhiva Adevărul

Elevii de clasele a VIII-a şi a XII-a din Bucureşti au dat vineri simularea la probele de matematică şi istorie de la examenele naţionale din vară. Dacă la matematică elevii şi liceenii au spus că ar fi fost mai simple subiectele faţă de prima simulare, la istorie eseul despre modernizarea statului român i-ar fi pus în dificultate, părere împărtăşită şi de profesori.

UPDATE 15:38 - ISMB a publicat subiectele şi baremele de corectare de la simulările de matematică şi istorie.

UPDATE 14.00: Elevii şi liceenii din Bucureşti au ieşit de la ultima simulare înainte de examenele din vară -Capacitate şi Bacalaureat 2013 - proba la Matematică (elevi şi liceeni - Real), respectiv la Istorie (liceeni - Uman).

Elevii de clasa a VIII-a de la Şcoala Generală nr. 5 din Capitală au spus că subiectele de la Matematică au fost mai uşoare decât la prima simulare, unde au avut probleme la ultimul punct.

Prima simulare din Capitală a scos la iveală faptul că mai puţin de un sfert dintre elevi ar promova proba de Matematică la Bacalaureat şi 35% pe cea de la Evaluarea Naţională

”De data aceasta a fost mult mai simplu de rezolvat ultimul punct. Dacă o să fie aşa şi la Evaluare, o să fie mai bine”, a declarat mulţumit un elev de a VIII-a.

Claudia Preda, profesoară de matematică la Colegiul Naţional "George Coşbuc" din Capitală a explicat că, într-adevăr, de data aceasta subiectele de la matematică au fost de nivel mediu. "Au fost cerinţe rezonabile, în stilul celor de la Bac. Elevii mi-au spus că s-au descurcat, iar din ce am văzut, atât la clasa a XII-a cât şi la a VIII-a au fost subiecte de nivel mediu, exact cum ar trebui să fie la examen", a spus profesoara.

Liceenii de clasa a XII-a, de la Liceul ”George Călinescu” din Bucureşti, profil Uman, au fost de părere că subiectele primite la proba de Istorie au fost mult mai grele decât la prima simulare, în special ultima cerinţă - un eseu despre constituirea şi consolidarea statului român modern.

Profesorul de istorie Cornelius Riegler de la "George Coşbuc" le-a dat dreptate elevilor că subiectele au fost mai grele. "Le-au dat lucruri care nu sunt tratate, în manuale, la nivelul cerut la simulare, mă refer aici în special la primele două cerinţe de la subiectul al treilea, unde se cer proiectele politice din secolul al XVIII-lea şi începutul secolului al XIX-lea, ori lucrurile astea nu sunt tratate în manuale şi, evident, nici la clasă nu au fost aprofundate", a explicat Riegler.

În schimb, cei de la profilul Real, care au dat proba la Matematică - mai exact subiectele Mate-Info, au spus că le-a fost mai uşor decât la prima simulare pentru că au apucat să recapituleze din materie.

UPDATE 10:17 - Inspectorul şcolar general al Capitalei, Constantin Trăistaru, a declarat pentru adevărul.ro că rezultatele simulărilor vor fi comunicate la clasă pe 13 mai, după vacanţa de Paşte.

"Cea de-a doua etapă a simulărilor s-a desfăşurat în atât de mare linişte, încât arată că am devenit profesionişti în ceea ce priveşte organizarea, avem antrenament. Simularea aceasta din aprilie a fost bine venită fiindcă elevii au mai recapitulat din materie înainte de vacanţa de Paşte, altfel ar fi amânat învăţatul până mai târziu", a explicat Trăistaru.

Liceenii de la real vor da proba la matematică cu subiectele adecvate în funcţie de profil, iar cei de la uman vor susţine proba de la istorie.

Simularea de la a XII-a va dura trei ore, de la 11:00-14:00 şi respectă întru totul condiţiile de la examenul prorpiu-zis cu subiecte unice, supraveghetori şi camere video. Elevii de clasa a VIII-a dau simulare numai proba de la matematică care va dura două ore (11:00-13:00).

Inspectoratul şcolar al Municipiului Bucureşti (ISMB) a publicat deja pe site modelele de subiecte de la matematică şi istorie.

A doua simulare pentru examenele naţionale din vară a început luni, cu proba la alegere la una din materiile: fizică, chimie şi biologie, sau geografie, filozofie, logică economie şi sociologie, iar miercuri s-a dat simularea la limba română, unde prezenţa la Capacitate a fost de 94% şi de 81,4% la Bac, potrivit ISMB.

"Aceasta este simularea cea mai importantă, fiind ultima, mai ales că au parcurs deja o mare parte din materie“, a declarat inspectorul şcolar general al Capitalei, Constantin Trăistaru.

Dezastru la prima simulare din februarie din Capitală

Cele două examene naţionale au fost simulate şi în februarie, când notele au fost trecute sau nu în catalog, în funcţie de opţiunile comune ale părinţilor, elevilor şi profesorilor.

Promovabilitatea la simularea din februarie din Capitală pentru examenele naţionale a fost de 24% la proba de matematică şi 59,09% la cea de limba romană de la bacalaureat, iar la evaluarea naţională, de 35% şi, respectiv, 85%.

La prima simulare, rezultatele au fost considerate mai puţin importante, prioritară fiind prezenţa, după cum a spus inspectorul general şcolar al Capitalei, profesor Constantin Trăistaru.

În februarie, prezenţa la simularea examenelor naţionale din Capitală a fost de 95% la evaluarea naţională şi de 83,9% la bacalaureat, au precizat reprezentanţii ISMB.

Subiecte simulare Matematică - la Capacitate