Reacţia Ministerului Educaţiei cu privire la elevii slabi care nu ar fi lăsaţi să se înscrie la Evaluarea Naţională

Reacţia Ministerului Educaţiei cu privire la elevii slabi care nu ar fi lăsaţi să se înscrie la Evaluarea Naţională

Ministrul Educaţiei, Valentin Popa/ FOTO Inquam / Octav Ganea

Ministerul Educaţiei Naţionale (MEN) a transmis, miercuri, un punct de vedere cu privire la faptul că elevii slabi nu sunt lăsaţi să se înscrie la Evaluarea Naţională susţinută la finalul ciclului gimnazial (fenomenul Brăila).

Ştiri pe aceeaşi temă

„Ministerul Educaţiei Naţionale promovează, ca politică educaţională, asigurarea echităţii în educaţie în ceea ce priveşte accesul egal la toate formele de învăţământ, dar şi în ceea ce priveşte calitatea educaţiei pentru toţi copiii. 

Până în acest moment, în atenţia MEN nu au fost transmise sesizări referitoare la o situaţie concretă privind fenomenul menţionat în studiul Human Catalyst.

Ministerul Educaţiei Naţionale va transmite o notă, în atenţia tuturor inspectoratelor şcolare judeţene, prin care va solicita informarea corectă a elevilor care participă la examenele naţionale (Evaluare Naţională şi Bacalaureat), precum şi a părinţilor acestora“, a comunicat Ministerul Educaţiei.


În urma unei cercetări realizate recent, Asociaţia Human Catalyst a descoperit că, în judeţul Brăila, elevilor cu rezultate slabe la învăţătură le este interzisă înscrierea la Evaluarea Naţională, pentru a nu diminua media generală pe şcoală/judeţ. Deşi anul trecut în acest judeţ  nota medie la Evaluarea Naţională a fost a doua cea mai mare din ţară (7,29), după Municipiul Bucureşti (7,35), ponderea elevilor din clasa a 8-a care nu au susţinut evaluarea naţională a fost cea mai crescută din România (36,5%), mai mult cu 3 procente faţă de anul şcolar anterior.

Acest fenomen din Brăila este valabil la nivel naţional, mai explică cei de la Human Catalyst, fiind rezultatul unei practici abuzive la nivel de sistem educaţional, prin care elevilor consideraţi slabi le este interzisă înscrierea la Evaluarea Naţională pentru a nu "trage în jos" media pe şcoală/judeţ.

„În practică, am întâlnit astfel de cazuri în toată ţara, cu preponderenţă în comunităţi sărace, marginalizate şi/sau cu procent mare de romi. Important de precizat că "fenomenul Brăila" este practicat şi la nivel de liceu, în cazul examenului de Bacalaureat“, a mai transmis organizaţia.

citeste totul despre: