Ministerul Educaţiei a aprobat metodologia pentru evaluarea proiectelor de manuale şcolare

Ministerul Educaţiei a aprobat metodologia pentru evaluarea proiectelor de manuale şcolare

Ministerul Educaţiei a aprobat metodologia pentru evaluarea proiectelor de manualee şcolare. FOTO: Arhiva „Adevărul“

Ministerul Educaţiei a aprobat metodologia pentru evaluarea proiectelor de manuale şcolare pentru învăţământul preuniversitar pentru anul şcolar 2018-2019, se arată în ultimul Ordin aprobat de Ministerul Educaţiei Naţionale (MEN).

Potrivit documentului, organizarea procesului de evaluare a proiectelor de manuale şcolare este asigurată de CNEE, care, printre altele, are următoarele atribuţii:

- lansează apelul pentru formarea bazei cu evaluatorii cooptaţi
- desemnează coordonatorii pentru procesul de evaluare şi reevaluare (în cazul contestaţiilor)
- înaintează conducerii Ministerului Educaţiei proiectele de manuale şcolare care au obţinut punctajul de minim 85 de puncte din 100
- cooptarea specialistului extern (cadru didactic din învăţămîntul superior)

Câteva dintre atribuţiile coordonatorului constau în: instruirea evaluatorilor cooptaţi, punerea la dispoziţie a proiectelor de manuale şcolare şi întocmirea situaţiei finale a evaluării.

Ce criterii trebuie să respecte cadrele didactice pentru a fi evaluatori:

- să desfăşoare activităţi de predare-învăţare în cadrul învăţământului preuniversitar

- să deţină abilităţi practice de operare pe calculator

- au prioritate cadrele didactice de gradul I şi care au titlul de doctor în domeniul penntru care doresc să fie evaluatori

citeste totul despre: