Foştii liceeni, monitorizaţi în premieră

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Autorităţile încearcă să alcătuiască o bază de date privind succesul tinerilor pe piaţa muncii. Elevii din şcolile de arte şi meserii sau din liceele tehnologice din patru judeţe vor fi monitorizaţi printr-un proiect multiregional.

„Avem nevoie să cunoaştem cerinţele pieţei muncii pentru a ne putea calibra cifrele de şcolarizare şi pentru a mări şansele absolvenţilor noştri de a-şi găsi un loc de muncă" - aşa a explicat Camelia Chelu, reprezentant al Inspectoratului Judeţean Ilfov, demararea proiectului „Monitorizarea inserţiei absolvenţilor de învăţământ profesional şi tehnic pe piaţa muncii".

Monitorizarea va viza elevii din Bucureşti, Ilfov, Prahova şi Giurgiu. „Sunt zone cu o dinamică a forţei de muncă foarte mare, vorbesc mai ales de Bucureşti şi Ilfov, iar economia e imprevizibilă", a adăugat Camelia Chelu, asistent manager în cadrul acestui proiect.
Inspectorul a mai spus că e dificil atât pentru directorii de şcolile de arte şi meserii, cât şi pentru cei de la liceele tehnologice să plieze oferta educaţională pe cerinţele de pe piaţă, mai ales în condiţii de criză economică. Lipsa unei strategii economice la nivel naţional face şi mai dificilă această adaptare.

Proiectul în valoare de aproximativ 2 milioane şi jumătate de euro, finanţat din fonduri structurale europene, se va desfăşura până în 2013 şi presupune intervievarea a 14.500 de elevi în anii terminali din şcolile profesionale. Ei vor fi monitorizaţi la şase şi la 12 luni de la absolvire pentru a vedea în ce măsură au reuşit să se integreze pe piaţa muncii.

Proiectul îşi propune să realizeze o bază de date comună a învăţământului profesional care să poată fi permanent îmbunătăţită. Un alt obiectiv al proiectului e realizarea unui studiu de referinţă care să constituie baza de plecare în promovarea unor măsuri care să dezvolte învăţământul profesional pe acele tronsoane pe care are nevoie piaţa. Grupul ţintă al proiectului e format din 14.500 de elevi în ani terminali din şcolile de arte şi meserii şi liceele tehnologice.

Viaţa personală, obiect de studiu

Un alt proiect multiregional cu finanţare din fonduri structurale urmăreşte învăţarea elevilor să-şi gestioneze mai bine viaţa personală. Proiectul urmăreşte introducerea managementului vieţii personale printre disciplinele opţionale de studiu.

„În ţările din Europa există de mulţi ani astfel de discipline prin care elevii sunt pregătiţi pentru a se analiza corect, pentru a-şi cunoaşte propriile seturi de talente, deprinderi şi competenţe. Debuturile în carierele profesionale şi sociale se pregătesc împreună cu specialişti în sistemele educaţionale. Cu diferenţa că, în aceste sisteme educaţionale, există foarte mulţi specialişti din categoria celor consideraţi de noi «auxiliari», pedagogi, consilieri, psihologi, terapeuţi, instructori pentru deprinderi şi aptitudini excepţionale", a spus Constantin Protiuc, inspector şcolar general al judeţului Ilfov. Proiectul se va desfăşura pe parcursul a trei ani va include 4.200 de elevi şi 300 de cadre didactice.

Studii pentru angajare

Proiectul în valoare de aproximativ 2,5 milioane de euro, finanţat din fonduri structurale europene, presupune intervievarea a 14.500 de elevi în anii terminali din şcolile profesionale, pentru a vedea în ce măsură au reuşit să se integreze pe piaţa muncii.

Educație



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite