Calitatea examenului de Capacitate, criticată într-un studiu asumat de Ministerul Educaţiei

Calitatea examenului de Capacitate, criticată într-un studiu asumat de Ministerul Educaţiei

România are de lucrat în privinţa evaluării naţionale pentru clasa a VIII-a , arată un studiu emis de Ministerul Educaţiei. Concluziile: trebuie încurajată imparţialitatea evaluării, e nevoie de profesori mai eficienţi, iar calitatea examenului necesită îmbunătăţiri. Aceleaşi date mai arată faptul că mulţi dintre elevi nu stăpânesc competenţele de bază, iar o cincime dintre ei renunţă la şcoală înainte de a absolvi învăţământul liceal.

Ştiri pe aceeaşi temă

România ar trebui să îmbunătăţească imparţialitatea evaluării naţionale pentru clasa a VIII-a şi calitatea examenului, având în vedere că acest examen este important pentru studiile viitoare ale elevilor. În plus, autorităţile ar trebui să urmărească parcursurile şcolare şi certificarea de la nivelul învăţământului secundar, luând în considerare inclusiv posibilitatea suspendării evaluării naţionale pentru clasa a VIII-a, mai arată studiul.

Profesorii români au nevoie de mai multă susţinere pentru a putea nota corect performanţele elevilor şi pentru a-I ajuta pe aceştia să progreseze. În raport este subliniată şi nevoia de cadre didactice care să permită elevilor să îşi exercite propriul raţionament. În plus, personalul didactic ar trebui să fie evaluat într-un mod mai eficient în ceea ce priveşte competenţele esenţiale în practica pedagogică.

Ţara noastră trebuie să perfecteze standardele de învăţare şi să încurajeze schimbările de la nivelul procesului de învăţare şi predare la care aspiră noul curriculum. Standardele de învăţare ar trebui formulate mai clar şi ar trebui însoţite de exemple de lucrări ale şcolarilor, astfel încât profesorii să poată aprecia nivelul de învăţare al elevilor în baza lor. Având în vedere consecinţele negative ale actualelor examinări naţionale asupra învăţării, motivaţiei şi evoluţiei elevilor, este importantă creşterea calităţii lor.

România va trebui să  revizuiască şi modul în care vor fi evaluate unităţile de învăţământ în vederea eliminării problemei actuale legate de proliferarea standardelor şi duplicarea eforturilor. Aceasta ar trebui să ducă la stabilirea unui set unic de criterii, care să vizeze aspectele cele mai importante pentru îmbunătăţirea activităţii şcolilor, şi a unui singur evaluator şcolar extern principal, care să facă recomandări clare unităţilor de învăţământ. Tot studiul arată că realizarea unui nou departament pentru îmbunătăţirea calităţii şcolare în fiecare judeţ va ajuta unităţile de învăţământ să folosească rezultatele evaluării în scopul îmbunătăţirii performanţelor elevilor şi ale profesorilor

Nu în ultimul rând, ţara noastră ar trebui să îmbunătăţească şi modul în care colectează  informaţiile pentru ca acestea să fie folosite în vederea unei monitorizări mai exacte a rezultatelor sistemului educaţional din România în raport cu nevoile naţionale.
 

citeste totul despre: