Universitatea de „sex şi şpagă“

Universitatea de „sex şi şpagă“

Crima de la Facultatea de Medicină din Timişoara din vara lui 2009 a adus în prim-plan halul în care poate ajunge o universitate de stat. Profesorii au ajuns să ceară bani sau sex ca să-şi promoveze studenţii. Carmen Bejan, acuzată de omor, a declarat în faţa instanţei că s-a prostituat ca să aibă bani de şpagă pentru restanţe.

Lacăt pe liceele care scot şomeri

Lacăt pe liceele care scot şomeri

Autorităţile şcolare din Bacău desfiinţează specializări care nu mai sunt căutate pe piaţa forţei de muncă, dar şi clase primare şi gimnaziale. Elevii consideră însă că măsura le scade numărul opţiunilor, iar profesorii se tem că vor ajunge şi ei, la rândul lor, şomeri.

Bacul mai lejer cere o admitere mai dificilă

Bacul mai lejer cere  o admitere mai dificilă

Uşurinţa cu care se poate lua examenul de maturitate îi face pe rectori să reconsidere selecţia studenţilor. Rectorii unor universităţi iau în calcul  reintroducerea admiterii la facultate prin concurs. Aceasta pentru că Bac-ul a devenit un examen nerelevant.

A primit şpaga ascunsă în ciocolată

A primit şpaga ascunsă în ciocolată

Profesoara Iosefina Focşăneanu din comuna ieşeană Strunga e acuzată că ar fi primit 200 de euro ca să ajute un elev să promoveze clasa. Mama unui elev de clasa a VII-a susţine că i-a dat personal șpaga profesoarei. Aceasta spune însă că a găsit banii într-o cutie cu bomboane.

Manifest pentru şcoala viitorului

Manifest pentru şcoala viitorului

Învăţământul gratuit are performanţe îndoielnice în România, iar şcolile au ajuns maşinării de stors bani, cu orice ocazie, de la părinţi şi de la elevi. „Adevărul“ va publica în suplimentul „Şcoală şi educaţie“ dezbateri pe marginea „Manifestului pentru şcoala viitorului“ odată cu discuţiile pe proiectul noii legi.

La 12 ani rezolvă probleme de logică pentru studenţi

La 12 ani rezolvă probleme de logică pentru studenţi

Vladimir Vîntu şi Ştefan Stănişor, doi elevi în clasa a VI-a din Constanţa,şi-au uimit profesorii rezolvând subiectele de la un concurs universitar. „Chiar şi în somn mă gândesc la rezolvările unor exerciţii de la matematică. Atunci am mintea mai liniştită şi cine ştie ce soluţii îmi mai trec prin cap“, a spus Ştefan Stănişor.

Lăsaţi-i doar o oră la calculator!

Lăsaţi-i doar o oră la calculator!

Copiii de până în 14 ani nu trebuie să stea mai mult de o oră pe internet, pentru că devin dependenţi şi nesociabili, susţin psihologii. Un sport practicat cu regularitate, reducerea treptată a timpului petrecut pe calculator şi un program ordonat de viaţă îi pot feri pe cei mici de dependenţa de computer.  

Am fost provocată să descriu tabloul SWOT (puncte tari / puncte slabe / oportunităţi /ameninţări) + posibile soluţii pentru educaţie, pentru revista “Cariere” din septembrie. A fost o sarcină dificilă - vin din afara sistemului, cu un dram de optimism pentru a pune umărul, împreună cu alţi "nebuni frumoşi", la schimbarea de mentalităţi. Îndrăznesc să împărtăşesc aceste gânduri cu dvs., cu dorinţa de a merge mai departe.

acum 16 zile · comentarii (2)

Un an nou, poate primul an pentru unii dintre voi. Faceţi parte dintre cei aleşi, aveţi o şansă pe care mulţi alţi tineri nu o au – în România şi în lume. La nivel global, faceţi parte dintre cei 1% care au (vor avea) studii superioare. Pentru că facem parte din „global village“ numit Pământ, avem fiecare dintre noi o responsabilitate asociată acestei poziţii privilegiate.

acum 18 zile · comentarii (6)

Ziarele strigau că ar fi o numire controversată. Dar nimic din conţinutul articolelor nu reda vreo informaţie în sprijinul titlului. Despre ce controversă era vorba? Dimpotrivă, Inspectoratul Şcolar Judeţean, emite un comunicat în care ne explică limpede că „a îndeplinit condiţiile legale privind ocuparea acestui post“. Care este problema?

acum 23 zile · comentarii (7)

Cred că asistăm la o premieră. Un proiect al unei legi mai relevant prin ce nu spune, decât prin ce spune. Nu se spune nimic în lege despre manualul unic şi editura unică, dar nici nu se exclude această posibilitate. Nu se spune nimic în lege despre relaţiile dintre autori, edituri şi ministerul Educaţiei, deşi aici au existat problemele care au condus la absenţa manualelor la început de an şcolar.

acum 23 zile · comentarii (4)

Mai întâi am fost cu toţii fascinaţi de „exotismul“ modelului finlandez, dar ne-am înclinat repede cu respect în faţa rezultatelor evidente. Finlanda are cel mai performant sistem de învăţământ din Europa de Vest. Finlanda are şi cele mai puţine ore de curs - 20 de ore pe săptămână, cu tot cu pauze. Nu au teste standardizate, nu au şcoli speciale, nu au învăţământ particular.

luna trecuta · comentarii (5)

Domnule Preşedinte, cum de aţi primit senin jurământul acestui ministru al Educaţiei, la învestirea acestui Guvern? Chiar n-aţi realizat ce stofă are, pe bune? Ligia, Iulia, Laurenţiu, Dudu, voi unde aţi fost, dragilor? Ce l-aţi consiliat pe Preşedinte? Că mai bun ministru la Educaţie altul pe lume nu-i? Şi acum noi, ăştia de rând, căpătuiţi cu aşa specimen, ce ne facem? Iar ieşim în stradă, disperaţi de furie şi revoltă? Iar?!...

luna trecuta · comentarii (12)

Evenimentul principal al săptămânii ce stă să se încheie este, fără doar şi poate, începerea anului şcolar 2017-2018. Ceva care se caracterizează prin „repetitivitate“ devine eveniment tocmai datorită faptului că respectivul fapt are nedorita însuşire de a pune în oglindă cam tot ceea ce este rău în România de o lungă perioadă de vreme.

luna trecuta · comentarii (25)

Continuăm conversaţia „Cine a scris Compendiul pentru gimnaziu?“, pe nivelul următor. Sunt onorat să fac public primul răspuns de asumare a paternităţii secţiunilor de Franceză, primit de la dl prof. Gabriel Fornica-Livada, C.N. „Dimitrie Cantemir“ Oneşti, jud. Bacău. Facem împreună acest exerciţiu de integritate, cu acordul explicit al dlui profesor. Domnule profesor, vă mulţumesc pentru încrederea pe care mi-aţi acordat-o. RESPECT!

luna trecuta · comentarii (0)

Pe pagina a doua scrie: "Acest compendiu este proprietatea Ministerului Educaţiei Naţionale". Mai jos: "Resurse realizate pe baza unor repere metodologice oferite de Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei". Citesc, secţiune după secţiune... NICI UN AUTOR, cu nume şi prenume! Frică? Laşitate? Culpă? Produs intelectual educaţional, NO NAME. Incredibil! M.E.N. & I.Ş.E., să vă fie ruşine fără margini pentru ce-aţi făcut!

luna trecuta · comentarii (8)

Ceea ce se întâmplă de câteva luni la Ministerul Educaţiei Naţionale, condus de Liviu Pop, frizează nu absurdul, căci în ţara lui Eugen Ionescu, absurdul este la el acasă, ci penalul. Măsurile luate de ministru sunt, după cum vom demonstra, paşi premergători pentru o serie de abuzuri, falsuri, corupţie şi alte crime financiare ce atentează la siguranţa naţională a României.

luna trecuta · comentarii (4)

Unii profesori şi directori aşa au înţeles. Cum Gazeta Matematică este un auxiliar neautorizat, (ministrul Pop a interzis TOATE auxiliarele neautorizate, până la noi dispoziţii), există şcoli care au anunţat Societatea de Ştiinţe Matematice din România că întrerup colaborarea care presupunea trimiterea în şcoli a numerelor din Gazeta Matematică recent apărute

luna trecuta · comentarii (8)

Dacă sunteţi integri, competenţi şi uniţi cu adevărat, şi vă pasă, ca de ochii din cap, de copiii cu care lucraţi, nici un milion de analfabeţi sfertodocţi de-alde Liviu Pop, care transpiră şi-n gând doar la auzul sintagmei „articol hotărât“, nu vă pot sta în cale. Acum sunteţi chiar în „ferma animalelor“ (apud Orwell), iar rinocerii (apud Ionesco) pândesc, să vă ia gâtul. Atenţie mare, dragi profesori: CAPUL PLECAT SABIA ÎL TAIE!...

luna trecuta · comentarii (3)

A început un nou an şcolar, cu emoţii şi cu zarvă. Este încă un prilej pentru a dezbate situaţia disperată a sistemului românesc de educaţie – un subiect despre care nu vorbim niciodată prea mult, având în vedere uriaşa sa miză: pregătirea celei mai importante resurse a acestei ţări, oamenii săi.

luna trecuta · comentarii (8)

Sub 10% din şcolile generale din Bucureşti au la acest moment autorizaţii de funcţionare eliberate de către ISU Bucureşti-Ilfov. Premierul Mihai Tudose a venit cu o explicaţie halucinantă: nu există autorizaţii pentru că nu ştiu primăriile să facă dosarele. Afirmaţia nu are însă nici o legătură cu realitatea.

luna trecuta · comentarii (3)

Sub 10% din şcolile generale din Bucureşti au la acest moment autorizaţii de funcţionare eliberate de către ISU Bucureşti-Ilfov. Premierul Mihai Tudose a venit cu o explicaţie halucinantă: nu există autorizaţii pentru că nu ştiu primăriile să facă dosarele. Afirmaţia nu are însă nici o legătură cu realitatea.

luna trecuta · comentarii (3)

Nu critic starea învăţământului dintr-o obstinaţie distructivă. Dar nici nu pot să mă îmbăt cu apă rece, să-mi fur singur căciula. Iar criticile mele se bazează pe informaţii, date şi cifre oficiale, pe care le poate verifica oricine. Plus experienţa de 30 de ani în interiorul sistemului de învăţământ.

luna trecuta · comentarii (7)

E limpede ca lumina zilei: niciun om normal la cap - profesionist integru al educaţiei, ori suflet onest de pe stradă - n-ar spune în ruptul capului că şcoala, aşa cum e ea acum,e bună, e fix ce trebuie copiilor noştri. Nimeni! Nimeni!... Şi atunci de ce perseverăm dement, ca societate, în a perpetua răul adânc? Când şi cum ne-a luat Dumnezeu minţile în aşa hal?

luna trecuta · comentarii (2)
Postari Recente