Facebook îi ajută pe boboci să se integreze | facebook

Facebook îi ajută pe boboci să se integreze

Profesorii de la Universitatea Leicester din Marea Britanie vor să folosească reţelele de socializare pentru a-i integra mai bine în viaţa academică pe studenţii din primul an. Universitatea britanică a făcut deja o cercetare despre fenomenul Facebook, care ar putea schimba modul în care instituţiile de învăţământ superior au grijă de studenţi.

Joburi part-time pentru studenţi

Joburi part-time pentru studenţi

Personal servicii. Restaurantul “Avangarde” din staţiunea Neptun-Olimp caută bucătar cu experienţă de minimum 3 ani, ospătar, barman, ajutor de bucătar şi spălător vase. Se oferă salariu motivant corelat cu performanţele obţinute, masă şi cazare. Puteţi trimite CV-ul pe www.bestjobs.ro.

Pictoriţele de liceu care au uimit Estul

Pictoriţele de liceu care au uimit Estul

Patru românce au câştigat în faţa rușilor și a chinezilor Marele Premiu de pictură la o tabără internaţională de creaţie. Fetele de la Liceul de Arte Plastice „Nicolae Tonitza“ din Capitală au obţinut cea mai importantă distincţie la Festivalul „Micul Montmartre“ din Bitola (Macedonia).

Principalele erori din cărţile de școală

Principalele erori din cărţile de școală

În cadrul unei campanii care a durat mai multe săptămâni în „Şcoală&Educaţie“, „Adevărul“ a identificat 10 „păcate“ din cărţile de şcoală. Pe lângă faptul că multe manuale sunt vechi de 15 ani, unele conţin lecţii tratate ca la facultate.

Profesorii de profesie, restanţieri la practică

Profesorii de profesie, restanţieri la practică

Viitorii manageri sunt „bombardaţi“ cu teorie în timpul facultăţii pentru că majoritatea dascălilor nu se pot lăuda cu experienţă în domeniu. Profesori care n-au făcut un studiu de piaţă predau marketing, iar cei care n-au câştigat vreo lucrare predau management de proiect.

Refugiaţi de război şcoliţi în România

Refugiaţi de război şcoliţi în România

Peste 2.000 de persoane care au fugit din ţările natale din cauza războiului, în ultimii ani, au învăţat carte în ţara noastră. Refugiaţii care s-au adăpostit la noi au fost implicaţi în programele de integrare socio-educativă ale organizaţiei „Salvaţi Copiii“. 

Oferta de toamnă: măr + lecţie de săpat

Oferta de toamnă: măr + lecţie de săpat

Programul „Fructe în școli“ îi duce pe elevi în livezi sau la grădinărit. Din toamnă, elevii de gimnaziu primesc câte un măr, potrivit unui program european de încurajare a consumului de fructe în şcoli. În schimb, copiii vor face practică în grădină.

Periodic, ministrul Liviu Pop ne informează asupra unei situaţii dezastruoase: „În ultimii 10 ani, au finalizat liceul 1,9 milioane de copii şi aproape 900.000 dintre ei nu au luat examenul de bacalaureat. Dintre aceştia, 170.000 sunt pe filiera teoretică, 700.000 pe filiera tehnologică. Atunci, întrebarea simplă este ce facem cu filiera tehnologică. Este bine aşa cum e bacalaureatul? Sunt elevii slab pregătiţi?“

acum 23 zile · comentarii (9)

Comentăm o acţiune declanşată de Ministerul Educaţiei, într-un program bazat pe fonduri europene. Mai exact, în cadrul proiectului „Curriculum relevant, educaţie deschisă pentru toţi“ (CRED) se va realiza abilitarea curriculară a 55.000 de cadre didactice (15.000 din învăţământul primar şi 40.000 din învăţământul gimnazial) în vederea unei abordări metodologice centrate pe competenţe-cheie, în acord cu noul curriculum.

luna trecuta · comentarii (0)

Ministrul Liviu Pop anunţă că săptămâna viitoare va prezenta în guvern proiectul Legii Manualului Şcolar, pe care îl şi publică pe pagina sa de Facebook. Trecem peste locul ciudat în care dl. ministru înţelege să-şi prezinte proiectele de lege şi încercăm să înţelegem care este logica iniţierii acestui proiect de lege.

luna trecuta · comentarii (15)

Aceasta este o întrebare pe care mi-o pun de ceva timp şi cu siguranţă nu sunt singurul. Nu cred că există persoană care să fi trecut prin sistemul de învăţământ românesc şi căreia să nu i se fi cerut, măcăr o dată, să cotizeze cu bani pentru asigurarea cheltuielilor de funcţionare ale şcolii.

luna trecuta · comentarii (7)

Am răsfoit manualul de biologie pentru clasa a V-a. N-am întâlnit o enormitate pedagogică şi educaţională mai mare decât acest manual. Aprobat şi girat de către Ministrul Educaţiei. Un munte de concepte şi noţiuni pe care nu le ştim nici noi, adulţii. Nu pot să nu adaug reacţia unui prieten după citirea draftului articolului: „bă, ăştia sunt nebuni?“.

luna trecuta · comentarii (102)

Un fenomen distructiv, cauzat de absenţa planificării în sistemul de educaţie, a fost cel al necorelării cifrelor de şcolarizare cu piaţa muncii şi demografie. Ignorarea pieţei muncii a produs un sistem de învăţământ care a scos pe bandă rulantă politologi, sociologi, manageri, PRişti, adică şomeri.

luna trecuta · comentarii (4)

Am mai scris un articol cu această temă. În curând se fac doi ani de la apariţia articolului şi lucrurile devin şi mai grave. În loc să se simplifice, cunoştinţele, exerciţiile pe care trebuie să le înveţe copiii de clasa a V-a devin tot mai grele, mai inaccesibile unor copii normali. Şi asta pentru că diriguitorii educaţiei sunt autişti, zac de zeci de ani în birouri ministeriale şi au pierdut orice legătură cu şcoala reală.

luna trecuta · comentarii (71)

Deschiderea sistemului de educaţie către „externi“ bine pregătiţi, care au experimentat succesul, care au învăţat din propriile greşeli, poate fi oportunitatea de a avea cadre didactice care să susţină abordările inter şi transdisciplinare, inclusiv să contribuie, prin flexibilitate, la dezvoltarea reală de Curriculum la Decizia Elevului.

acum 2 luni · comentarii (7)

Când bătaia nu mai este ruptă din rai, mulţi dintre talibanii din educaţie încă sunt la posturi, chiar dacă au ieşit de ani buni la pensie! Sunt nemuritori în şcolile unde mai predau, chiar dacă nu mai folosesc bătaia drept principala armă a educaţiei. Dar sunt depăşiţi total, moral şi profesional. Nu au mai evoluat deloc în pas cu materiile pe care le predau. Sunt incapabili să mai progreseze.

acum 2 luni · comentarii (9)

Am fost şi sunt uluit în faţa superficialităţii şi indolenţei autorităţilor în a se adresa viitorului. Proiectele pe termen lung sunt scoase din uz. Totul se face de pe o zi pe alta, fără a ridica întrebări în privinţa viitorului. Aşa se face că toate ne iau prin surprindere: zăpezi, inundaţii, incendii etc.

acum 2 luni · comentarii (3)

Am fost provocată să descriu tabloul SWOT (puncte tari / puncte slabe / oportunităţi /ameninţări) + posibile soluţii pentru educaţie, pentru revista “Cariere” din septembrie. A fost o sarcină dificilă - vin din afara sistemului, cu un dram de optimism pentru a pune umărul, împreună cu alţi "nebuni frumoşi", la schimbarea de mentalităţi. Îndrăznesc să împărtăşesc aceste gânduri cu dvs., cu dorinţa de a merge mai departe.

acum 2 luni · comentarii (2)

Un an nou, poate primul an pentru unii dintre voi. Faceţi parte dintre cei aleşi, aveţi o şansă pe care mulţi alţi tineri nu o au – în România şi în lume. La nivel global, faceţi parte dintre cei 1% care au (vor avea) studii superioare. Pentru că facem parte din „global village“ numit Pământ, avem fiecare dintre noi o responsabilitate asociată acestei poziţii privilegiate.

acum 2 luni · comentarii (6)

Ziarele strigau că ar fi o numire controversată. Dar nimic din conţinutul articolelor nu reda vreo informaţie în sprijinul titlului. Despre ce controversă era vorba? Dimpotrivă, Inspectoratul Şcolar Judeţean, emite un comunicat în care ne explică limpede că „a îndeplinit condiţiile legale privind ocuparea acestui post“. Care este problema?

acum 3 luni · comentarii (7)

Cred că asistăm la o premieră. Un proiect al unei legi mai relevant prin ce nu spune, decât prin ce spune. Nu se spune nimic în lege despre manualul unic şi editura unică, dar nici nu se exclude această posibilitate. Nu se spune nimic în lege despre relaţiile dintre autori, edituri şi ministerul Educaţiei, deşi aici au existat problemele care au condus la absenţa manualelor la început de an şcolar.

acum 3 luni · comentarii (4)

Mai întâi am fost cu toţii fascinaţi de „exotismul“ modelului finlandez, dar ne-am înclinat repede cu respect în faţa rezultatelor evidente. Finlanda are cel mai performant sistem de învăţământ din Europa de Vest. Finlanda are şi cele mai puţine ore de curs - 20 de ore pe săptămână, cu tot cu pauze. Nu au teste standardizate, nu au şcoli speciale, nu au învăţământ particular.

acum 3 luni · comentarii (5)

Domnule Preşedinte, cum de aţi primit senin jurământul acestui ministru al Educaţiei, la învestirea acestui Guvern? Chiar n-aţi realizat ce stofă are, pe bune? Ligia, Iulia, Laurenţiu, Dudu, voi unde aţi fost, dragilor? Ce l-aţi consiliat pe Preşedinte? Că mai bun ministru la Educaţie altul pe lume nu-i? Şi acum noi, ăştia de rând, căpătuiţi cu aşa specimen, ce ne facem? Iar ieşim în stradă, disperaţi de furie şi revoltă? Iar?!...

acum 3 luni · comentarii (12)
Postari Recente