Prima instalatie de centralizare electronica la Calea Ferata Romana

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Inaugurare oficiala,in statia Ploiesti Sud

In scopul asigurarii interoperabilitatii cu reteaua feroviara europeana - ca parte a programului de integrare in Uniunea Europeana, implementarea proiectului sus-mentionat se inscrie intr-un amplu program de modernizare a infrastructurii feroviare de pe coridoarele paneuropene IV si IX, complexul feroviar Ploiesti aflandu-se la intersectia celor doua coridoare, care traverseaza Romania pe directiile est-vest (IV) si nord-sud (IX). De asemenea, punerea in practica a acestui proiect se inscrie intre preocuparile permanente ale CFR SA de aliniere la standardele europene in domeniu si de introducere a noilor tehnologii si sisteme, precum: Eurointerlocking, GSM-R si ETCS - nivelul 1. Licitatia pentru realizarea instalatiei electronice de semnalizare feroviara in statia Ploiesti Sud a fost castigata de compania germana SIEMENS AG, cu care s-a semnat contractul in anul 1995. Lucrarile de constructii-montaj au inceput cu un an mai tarziu (1996) si au fost incredintate firmei romanesti ISAF SA Bucuresti. Printr-o buna colaborare intre specialistii romani si cei germani, in prima jumatate a lunii noiembrie a.c. au fost finalizate lucrarile de montaj, de testare functionala si de siguranta in vederea punerii in functiune a acestei instalatii de tip SIMIS - W, cu interfata grafica tip VICOS OC 111. Noua instalatie este cea mai mare din Europa Centrala si de Est, avand un numar de 318 obiecte comandate si controlate: 95 de macazuri centralizate, 103 semnale luminoase si 120 circuite de cale pentru sesizarea prezentei trenului. CFR respecta prevederile UIC Prin introducerea instalatiei de centralizare electronica de la Ploiesti Sud se promoveaza la Calea Ferata si noul cod de semnalizare cu trepte multiple de viteza, care respecta in totalitate prevederile Fisei UIC 732R. Noul cod introduce doua tipuri de semnalizare: semnalizarea separata (prin cifre luminoase, realizate pe indicatoare cu fibra optica) atat a vitezei la semnal (daca aceasta este mai mica decat viteza stabilita), cat si a vitezei preconizate pentru semnalul urmator, si semnalizarea de distantare cu patru indicatii, care o inlocuieste pe cea cu trei indicatii, utilizata in prezent. Sistemul conceput este perfect compatibil cu cel care functioneaza si astazi, neexistand indicatii care sa creeze confuzii. In fapt, modificarile sunt minime si foarte usor de aplicat. Practic, acest nou cod de semnalizare este o prelungire a codului de semnalizare cu doua trepte de viteza, astfel incat se va renunta treptat la semnalizarea cu patru trepte de viteza, care se foloseste de aproape doua decenii, pentru situatiile speciale de viteza sporita in abatere. Semnalizarea de distantare cu patru indicatii va constitui suportul sporirii vitezei maxime de circulatie la 160 km/h si apoi la 200 km/h pe Coridorul IV fara a modifica lungimea sectoarelor de bloc de linie, ceea ce constituie un avantaj in cazul traficului combinat. Centralizarea electronica - in alte patru statii CF Lucrarea de modernizare a instalatiilor de siguranta a circulatiei din statia Ploiesti Sud a atras atentia organismelor internationale, astfel incat Comisia Europeana a hotarat sa finanteze proiectul ROMANIA PHARE RO 9604-01-02 pentru centralizarea electronica a inca patru statii: Arad, Brasov, Timisoara si Complexul Bucuresti Nord. "Lucrarile sunt finantate in cadrul Programului PHARE, iar castigatoarea licitatiei este firma ALCATEL - a precizat domnul Mihai Necolaiciuc, directorul CFR SA. Tot anul viitor vor incepe licitatiile pentru statiile Buzau si Suceava, de pe Coridorul IX paneuropean, Sighisoara si Alba Iulia, de pe Coridorul IV paneuropean. As vrea sa mai spun ca prin montarea instalatiei de centralizare electronica din statia Ploiesti Sud ne alaturam integrarii europene si, astfel, Calea Ferata Romana reuseste sa se mentina pe locul sapte in Europa. Finalizarea acestui proiect inseamna, totodata, sporirea nivelului de siguranta a transportului feroviar, cresterea capacitatii de circulatie, reducerea duratei si a costurilor lucrarilor de intretinere si imbunatatirea conditiilor de munca pentru personalul feroviar de exploatare". Strategia de reabilitare si modernizare a instalatiei de siguranta a circulatiei la calea ferata, pe langa modernizarea sistemului de semnalizare, care trebuie sa fie in concordanta cu reglementarile europene, si introducerea de instalatii electronice de semnalizare feroviara in statiile mari de cale ferata, vizeaza si informatizarea postului de comanda al impiegatului de miscare in statiile mici si mijlocii, incepand cu cele aflate pe coridoarele paneuropene de transport feroviar care tranziteaza Romania. Cu ocazia acestui eveniment, CFR SA reuseste performanta de a pune in practica un proiect major de modernizare a infrastructurii feroviare din Romania si isi reafirma astfel hotararea de a continua in ritm sustinut implementarea noului in transporturile feroviare, reflectat, intre altele, in punerea in practica a tuturor proiectelor din cadrul programului de reabilitare a cailor noastre ferate.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite