Când meteorologii anunţă coduri galbene şi portocalii, onorabilii directoraşi de la Drumuri trebuiau să facă şedinţe operative sus pe maşinile de deszăpezire, nu la Bâlea Lac. Că cei de la CNADNR sunt incompetenţi ştiam, dar că sunt atât de nesimţiţi, asta nu mi-am imaginat. 

Cred că deja s-a întrecut orice limită în această companie. Victor Ponta a anunţat că va cere demiterea tuturor directorilor, dacă va constata că au fost să se distreze în loc să fie la treabă.  Eu zic că trebuie demişi oricum. Nu faci şedinţe operative în mijlocul iernii la o vilă din creierul munţilor. Puteau să se întâlnească la minister sau, mai eficient, puteau să facă o videoconferinţă, dacă erau probleme atât de urgente care nu puteau fi amânate până trecea vremea urâtă. 

Dacă premierul este decis să schimbe lucrurile în această instituţie găunoasă, amorfă şi impotentă atunci trebuie să o demoleze în totalitate şi să o reconstruiască din temelii. 

Fiecare Guvern care s-a perindat la putere a dat jos directorul general pus de fostul executiv şi şi-a pus propriul om. Şi cu asta basta! Nimic nu s-a schimbat. Tot corijenţii Europei suntem în materie de autostrăzi, tot cele mai proaste drumuri avem, tot ne prinde mereu iarna nepregătiţi. 

Citeam recent că CNADNR a cheltuit în perioada 2007-2011 nu mai puţin de patru miliarde de euro chipurile pe construcţia de autostrăzi. Banii erau de ajuns pentru 800 de kilometri, însă marii manageri de la Compania de Drumuri au dat în folosinţă puţin peste 250 de kilometri. Mai precis 267 de kilometri.  O ruşine fără margini! 

Sunt foarte curios dacă cineva va răspunde pentru această bătaie de joc faţă de banul public? Aş vrea să ştiu, în calitate de contribuabil, unde s-au dus aceşti bani? Ne va răspunde cineva la aceste întrebări? Până acum nu am auzit ca noua Guvernare să fi prezentat vreun raport sau vreun audit cu privire la risipa şi ineficienţa de la CNADNR. 

Dar până va fi tras cineva la răspundere, până vom avea şi noi autostrăzi decente, directoraşii de la Drumuri fac management meeting la vila Bâlea Lac. Iată care este drumul cel mai drept pentru a rezolva problema infrastructurii din România.