Importante facilitati pentru porturile Constanta si Galati

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Dupa multe runde de discutii si evaluari pe marginea Ordonantei nr. 131/2000, au fost nominalizate, in sfarsit, porturile care vor beneficia de mult ravnitul statut de porturi libere. Este vorba de

Dupa multe runde de discutii si evaluari pe marginea Ordonantei nr. 131/2000, au fost nominalizate, in sfarsit, porturile care vor beneficia de mult ravnitul statut de porturi libere. Este vorba de Portul Constanta, administrat de Compania Nationala Administratia Porturilor Maritime Constanta (CNAPMC) SA si de Portul Galati (Bazinul Nou si Docuri) al Companiei Nationale Administratia Porturilor Dunarii Maritime SA Galati. Ce inseamna, practic, obtinerea acestui statut? Inainte de toate, o serie de facilitati vamale: absenta controlului vamal la navele care intra la descarcare, a declaratiilor vamale, pe timp nelimitat, la marfurile straine operate, concomitent cu absenta garantiilor, pentru importuri, ceea ce, se spera, va incuraja traficul de tranzit si de distributie. Si importatorii romani pot beneficia de facilitati pentru loturile de marfa care ies din port si intra in tara (deci, nu o data pentru toata cantitatea de marfa sosita in cele doua porturi libere), asta pentru evitarea imobilizarilor financiare. Pentru dinamizarea serviciilor cu valoare adaugata se are in vedere renuntarea la garantiile pentru plata datoriei vamale, la marfurile straine aflate in port, dar plasate intr-un regim vamal suspensiv (precum perfectionarea activa sau transformarea sub control vamal si admitere temporara). Marfurile straine care urmeaza sa tranziteze Romania pe calea ferata sau navigabila vor fi scutite de constituirea garantiei pentru plata datoriei vamale, in ideea stimularii traficului de tranzit. Totodata, marfurile autohtone pentru export vor fi vamuite fie inainte de intrarea in cele doua porturi libere, fie la dana sau dupa incarcarea pe nava. Pentru a stimula efectiv productivitatea si calitatea serviciilor, actul normativ adoptat de guvern vine in ajutorul administratiilor celor doua porturi libere cu proiecte de ajutor de stat, iar pentru operatorii portuari, cu scutirea de la plata drepturilor de import pentru utilajele si echipamentele aduse in tara pentru manipularea marfurilor.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite