Expotrans & Logistica 2002 a reunit la Bucuresti cei mai mari producatori auto din lume

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Pentru cateva zile, la sfarsitul lunii mai si inceputul lunii iunie, Romania a reprezentat centrul de interes pentru transportul auto de marfuri din intreaga lume. Trei au fost manifestarile

Pentru cateva zile, la sfarsitul lunii mai si inceputul lunii iunie, Romania a reprezentat centrul de interes pentru transportul auto de marfuri din intreaga lume. Trei au fost manifestarile internationale de anvergura care au avut loc in aceasta perioada la Bucuresti: targul Expotrans & Logistica 2002 (28 mai - 2 iunie, la Romaero - Baneasa), Conferinta Ministrilor Transporturilor din Europa (CEMT) si Congresul Mondial al Uniunii Transportatorilor Internationali (IRU) - evenimente gazduite, in primele zile ale lunii iunie, de Palatul Parlamentului. "Cu siguranta ca, de la inventarea automobilului pana azi, lumea transportatorilor din Romania nu a avut parte de o asemenea densitate de evenimente, de amploare internationala" - declara, pe buna dreptate, Liviu Radacineanu, directorul SC Expoline International SRL. Vom relata, azi, principalele momente ale unuia dintre cele trei evenimente, si anume Targul de autovehicule de transport, servicii si accesorii auto, Expotrans & Logistica 2002. Renault Trucks - noua denumire a vehiculelor comerciale franceze Organizata de Cargo Magazin si Expoline International, in colaborare cu Ralcom Exhibitions, Expotrans & Logistica s-a dovedit a fi cea mai mare manifestare de acest gen din Europa Centrala si de Est. Pe o suprafata de 30.000 mp, in incinta Romaero si a Garii Baneasa (pentru sectiunea feroviara), au expus produsele nu mai putin de 85 de firme din domeniul transporturilor - producatori autohtoni de vehicule, importatori si reprezentanti autorizati ai marilor constructori europeni de vehicule comerciale, producatori si importatori de piese de schimb si accesorii auto, operatori logistici si furnizori de servicii in domeniul transporturilor. Prima zi a expozitiei, destinata presei, a prilejuit si prima intalnire a gazetarilor acreditati cu doua dintre vedetele Expotrans & Logistica lansate pe piata romaneasca: Mercedes-Benz, Axor si Renault Magnum. La conferinta de presa organizata de Auto Rom - reprezentant general al Daimler-Chrysler in Romania, au fost lansate, alaturi de Axor, alte doua noutati, in domeniul serviciilor, pe care Auto Rom le ofera clientilor sai: o perioada de garantie de 2 ani pentru utilitarele usoare (sau pana la 90.000 km), cu includerea intretinerii complete a autovehiculului (schimb ulei si revizii), precum si noile contracte de colaborare, incheiate cu BRD si Volksbank Leasing, pentru a pune la dispozitia clientilor o vasta gama de servicii financiare. Cu acest prilej, Renault Trucks a anuntat schimbarea oficiala a numelui departamentului de vehicule comerciale (cunoscut pana atunci sub numele de Renault V.I.). Renault Trucks si Renault Romania au prezentat oferta integrala de vehicule utilitare ale constructorului francez, de la cunoscutul Kangoo la noul Magnum, a carui cabina este complet noua si care asigura utilizatorilor un confort demn de ultimele modele aparute pe piata internationala. Cea de-a doua zi a targului a fost marcata de lansarea oficiala, in Romania, a varfului de gama Iveco, si anume noul "Stralis". Potrivit oficialilor firmei Iveco, "strategia Stralis" (lumina, astral, exotism - n.n.) pentru 2002 isi propune atingerea, in Europa, a unei cote de piata de 13,5-14%. "Pentru Romania, prin Stralis se urmareste pastrarea cotei de piata de 26,5% si, avand in vedere ca exista deja, pe stoc, 200 de vehicule care vor veni in Romania, incepand cu jumatatea lunii iunie, previziunile noastre sunt realiste" - a spus Cristian Helvig, manager de marketing. Cu un design italian de invidiat si o calitate germana recunoscuta, produs la Ulm, Stralis s-a dezvoltat pas cu pas, incepand cu motoarele Cursor 8, 10 si 13. Inovatii: cabina Active Space, cu un nou design si functie aerodinamica, motoare Cursor 10 (400 si 430 CP), Cursor 13 (480 si 540 CP) si extinderea controlului electronic asupra tuturor functiilor autovehiculului. In plus, Stralis prezinta: cutia de viteza Euro Tronic 2, care "isi ghiceste soferul", Iveco Turbo Brake, EBS, bord complet nou, pilot automat, posibilitatea integrarii sistemului Fleet Management in computerul de bord. MAN TG-A - tehnologia viitorului Camionul TG-A, prezentat de MAN in cateva variante, incepand cu 18 tone greutate totala, a reprezentat una dintre performantele tehnologice prezente la Expotrans & Logistica 2002. Bunaoara, cabina XXL - Top of the range, suprainaltata (2.100 mm inaltime) este, in momentul de fata, nu numai cea mai mare din Europa, dar si una dintre cele mai dotate si mai functionale cabine de autocamion, fie el de transport sau utilitar. O clasa aparte - parbrizul imens, care ajunge la plafon suprainaltat, cu o vedere panoramica (2.280 mm lungime si 2.440 latime). Ca si celelalte variante de cabine (LX - Executive Class, M-Master Class, L-Confort Class sau XL - Business Class), XXL ofera soferilor conditii de vis, atat pentru conducerea camionului, cat si pentru odihna si recreere. Bordul cabinelor Trucknology Generation poarta amprenta ordinii, preciziei si eficientei tipic nemtesti, de la butonul pentru reglarea volanului (cu piciorul) pana la schimbatorul de viteze (16 viteze), usor de manevrat, inclusiv, fara a mai calca pedala de ambreiaj (trebuie apasat doar un buton mic, plasat pe maneta schimbatorului de viteze). Telefon, statie radio, fax, CD-Player, televizor, video, pat confortabil, laptop, imprimanta - toate acestea le gasiti in cabinele MAN, care incep sa aduca mai mult cu o fabrica, un birou, un apartament, un internet cafe sau toate acestea la un loc. Gigantul Volvo - la propriu si la figurat - a fost prezent la Expotrans si Logistica cu gama cea mai moderna a produselor sale. Recunoscut si respectat in intreaga lume, Volvo Trucks este cel mai mare producator de camioane grele din Europa si al doilea la nivel mondial. Succesul companiei din ultimii ani se bazeaza pe gama Volvo FH, destinata transportului greu, pe distanta lunga. In anul 2001, "populatia" camioanelor Volvo numara circa 900.000 de unitati. Ultimele modele, Volvo FH 12, Volvo FM-12 si Volvo FM-9, au fost lansate in noiembrie 2001. Modelele FH si FM sunt dotate cu o cabina de zi mai lunga cu 150 mm, oferind soferului spatii de depozitare mai multe si mai bine planificate, fara a afecta capacitatea de incarcare a camionului. Spatiul pentru dormit a fost imbunatatit si dotat cu o bancheta superioara, care poate fi pliata si rabatata foarte usor. Practic, se obtine un spatiu functional - birou si loc pentru servit masa - dotat cu doua scaune si o masa la mijloc. Volvo Globetrotter XL este cea mai mare cabina din gama Volvo Trucks existenta pe piata europeana si intruneste toate conditiile pentru un mediu de lucru de inalta clasa, oferind spatiu pentru birou si pentru odihna peste noapte. Printre alte "minuni" ale tehnicii Volvo, panoul de bord al noilor modele a fost proiectat pentru a oferi soferului un control total. Ecranul informational de transport este imens si este pozitionat in mijlocul panoului. Toate butoanele sunt pozitionate in asa fel incat soferul le poate accesa usor, iar comenzile integrate in volan ii permit acestuia sa opereze simplu si sigur radioul si telefonul mobil integrat (atat microfonul, cat si receptorul sunt integrate in tetiera scaunului, asa incat soferul poate prelua apelurile telefonice fara a-si lua privirea de la sosea - n.n.).

Economie



Partenerii noștri

image
canal33.ro
Ultimele știri
Cele mai citite