Dotarea unei spălătorii auto costă minimum 10.000 de euro

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Investiţia într-o spălătorie auto a devenit din ce în ce mai rentabiliă în ultima vreme, mai ales în Capitală, unde sunt înmatriculate un sfert din maşinile din România. şi dacă punem la

Investiţia într-o spălătorie auto a devenit din ce în ce mai rentabiliă în ultima vreme, mai ales în Capitală, unde sunt înmatriculate un sfert din maşinile din România. şi dacă punem la socoteală faptul că în Bucureşti cantitatea de praf este de zece ori mai mare decât în alte capitale europene, perspectiva businessului este certă.
Aşadar, dacă ai terenul deja achiziţionat, cu minimum 10.000 de euro îţi poţi deschide o spălătorie cu câteva posturi de lucru.
În schimb, dacă vrei să fii mai eficient şi să ai rulaj, trebuie să dispui de o unitate mai mare. Construcţia unei spălătorii auto cu cinci-şase posturi poate ajunge la 30.000 de euro, sumă la care se adaugă preţul echipamentelor profesionale - 4.000 de euro. "Investiţia necesară se calculează în funcţie de ce-ţi propui", spune proprietarul unei spălătorii din Drumul Taberei. Pentru spălătoriile cu "ştaif", investiţia poate ajunge sau chiar depăşi 100.000 de euro. Suprafaţa de teren necesară amenajării este de cel puţin 500 metri pătraţi.
În această afacere contează foarte mult locaţia şi personalul. "Dacă vrei să ai succes, trebuie să te poziţionezi într-o zonă cu vad şi să ai angajaţi care să corespundă anumitor norme", explică Sorina Alexandrescu, administratorul spălătoriei Consy Com, care funcţionează din '92 şi care pregăteşte maşini pentru showroomuri.
De asemenea, în stabilirea rentabilităţii contează sursa de apă. Cel mai avantajos este să dispui de un puţ forat de mare adâncime, întrucât costurile sunt astfel mai reduse.
Cosmeticele auto reprezintă un alt element care poate face diferenţa. Chiar dacă sunt scumpe, acestea au rol important pentru un serviciu de calitate. "Un spălat cu buretele se poate face până la urmă şi în curte", spune Alexandrescu.
Întrucât timpul de aşteptare la o spălătorie poate depăşi chiar şi o oră în zilele aglomerate, unii proprietari de spălătorii au amenajat şi un mic local, bine aprovizionat cu sucuri, cafea şi chipsuri. "Astfel, te diferenţiezi de concurenţă şi clientul te recunoaşte", explică Sorina Alexandrescu.
După 2007, piaţa îi va cerne, şi în acest domeniu, pe cei care furnizează astfel de servicii. O spălătorie care vrea să funcţioneze fără probleme şi după aderare trebuie să ofere servicii suplimentare clienţilor, şi să îndeplinească standardele de preepurare.
O spălătorie conformă standardelor UE trebuie să aibă rigole, deznisipatoare şi sisteme de preepurare cu separator şi decantor de produse petroliere.
Liviu ştefan, director al unei firme care vinde echipamente de preepurare a apei, apreciază că nouă din zece spălătorii nu au separatoare de produse petroliere, care sunt de altfel obligatorii. Investiţia în echipamentele de preepurare a apei începe de la circa 3.000 de euro, dar poate ajunge şi la 10.000 de euro.
Un sfert din spălătoriile auto din Bucureşti nu respectă normele europene care se referă la preepurarea apei reziduale. Potrivit statisticilor Apanova, din 438 de societăţi comerciale înregistrate cu activitate de spălătorie auto şi de reparaţii autovehicule, 322 au accepte de evacuare, în timp ce 119 nu respectă standardele europene şi sunt autorizate cu program de conformare.
Conform ONRC, în Bucureşti există 1.200 de firme înregistrate care au activitate de spălătorie auto, în timp ce în ţară numărul acestora se apropie de 8.000.

Reţeta unei afaceri de succes
* Pentru a obţine profit cât mai repede, trebuie să vă amplasaţi spălătoria într-o locaţie cu trafic. În acelaşi timp însă, trebuie să aveţi în vedere şi zona de staţionare a maşinilor care aşteaptă la rând.
* Angajaţii care lucrează în cadrul spălătoriei trebuie să aibă experienţă în domeniu şi să corespundă anumitor norme.
* Cosmeticele auto şi echipamentele de lucru au un rol important în asigurarea unor servicii de calitate.
* Sursa de apă este foarte importantă în rentabilizarea afacerii. Cel mai profitabil este să dispui de o sursă independentă (puţ forat).
* Amenajarea unui local sau a unui mic magazin aprovizionat cu răcoritoare sau cafea poate face diferenţa faţă de concurenţă.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite