„Dosarul digital” înlocuieşte dosarul cu şină, în urma unei investiţii de 240.000 de lei

0
Publicat:
Ultima actualizare:
dosar digital

„Dosarul Digital” constituie alternativa electronică a dosarului clasic, cu şină, şi vine în sprijinul asistenţilor sociali, facilitându-le realizarea documentaţiei, dar şi accesul la istoricul beneficiarilor, totul în condiţii de siguranţă a procesării datelor.

Proiectul a fost finanţat de Fundaţia Vodafone România cu un buget de 240.000 de lei prin programul strategic „Connecting for Good” şi a fost dezvoltat de Fundaţia Dezvoltarea Popoarelor Filiala Cluj (FDP Cluj), cu sprijinul Code for Romania, în cadrul programului Civic Labs. 

Alături de FDP Cluj, primii utilizatori ai Dosarului Digital sunt asistenţii sociali ai Direcţiei Generale de Asistenţă Socială a Municipiului Bucureşti, respectiv cei ai Direcţiei de Asistenţă Socială şi Medicală Cluj-Napoca, Facultatea de Sociologie şi Asistenţă Socială a Universităţii Babeş-Bolyai Cluj-Napoca şi Fundaţia de Abilitare „Speranţa”. 

„Suntem conştienţi de rolul digitalizării în cadrul instituţiei noastre şi, totodată, deschişi către această nouă provocare. Sub presiunea continuă a timpului, ne bucurăm că putem testa şi implementa o aplicaţie digitală menită să uşureze munca asistenţilor sociali, un instrument care poate deveni indispensabil profesioniştilor din acest domeniu. Soluţia le permite să îşi desfăşoare activitatea de zi cu zi, de oriunde şi oricând, având acces rapid şi securizat la datele necesare îndeplinirii sarcinilor zilnice. Mai puţină muncă manuală şi o productivitate îmbunătăţită a asistentului social sunt doar câteva dintre beneficiile acestei aplicaţii digitale, beneficii care ne vor ajuta să obţinem eficienţă, rapiditate, productivitate şi o reducere considerabilă a erorilor”, a declarat Cosmina Simiean Nicolescu, Director General al Direcţiei Generale de Asistenţă Socială a Municipiului Bucureşti (DGASMB).

„Sub presiunea pandemiei am învăţat să utilizăm tehnologia digitală şi în viaţa de zi cu zi. Direcţia de Asistenţă Socială şi Medicală, componentă costitutivă a UAT Cluj-Napoca, nu se poate sustrage acestui curent. Dimpotrivă, trebuie să-l promovăm. Digitalizarea, pe care trebuie să ne-o asumăm, să o dezvoltăm tot mai mult în perioada următoare, nu este un scop în sine.

Prin acest proiect al Dosarului Digital oferim specialiştilor din domeniu, asistenţilor sociali în primul rând, un instrument modern în munca de teren prin care se economisesc resurse materiale şi timp, cu efect benefic în calitatea serviciilor sociale”, a declarat Aurel Mocan, Director Executiv al Direcţiei de Asistenţă Socială şi Medicală Cluj.

Platforma „Dosarul Digital” este disponibilă accesând www.dosaruldigital.ro, în timp ce aplicaţia poate fi descărcată, deocamdată, pe dispozitive cu Android din Google Play, versiunea pentru iOS urmând să devină disponibilă în perioada următoare. 

Pentru utilizarea soluţiei, organizaţia sau instituţia care doreşte să integreze în practica de lucru „Dosarul Digital” solicită pe platformă un cont de utilizator, după crearea căruia putând genera conturi pentru fiecare dintre angajaţii săi. 

Printre avantajele utilizării „Dosarului Digital” se numără colectarea datelor despre beneficiari în format electronic, păstrarea unui istoric al acestora accesibil oricând, de pe telefon, tabletă, sau PC, raportarea simplificată către Direcţiile Generale de Asistenţă Socială, dar şi reducerea timpului alocat centralizării, transcrierii şi construirii de rapoarte, datele putând fi colectate şi introduse în platforma „Dosarul Digital” în timp real. Nu în ultimul rând, soluţia permite configurarea unor formulare conform nevoilor fiecărei organizaţii sau instituţii.

Dosarul Digital este un instrument util şi pentru organizaţiile care activează în zone vulnerabile, unde accesul la servicii pentru membrii comunităţii este redus sau inexistent, pentru că permite colectarea recurentă a informaţiilor, spre exemplu, privind starea de sănătate a acestora. O situaţie des întâlnită este cea a femeilor însărcinate din aceste comunităţi care, în mod frecvent, ajung pentru prima oară la medic în momentul naşterii. O monitorizare a sănătăţii viitoarelor mame pe tot parcursul sarcinii ar face mult mai eficientă acordarea asistenţei medicale, atunci când este cazul, medicii având acces la o fişă minimală de sănătate a beneficiarelor.

Organizaţiile neguvernamentale acreditate ca furnizori de servicii sociale şi serviciile de stat au obligativitatea de a completa o documentaţie stufoasă sub forma unui dosar în format fizic, numit „dosarul beneficiarului”. Conform unui sondaj pe bază de chestionar aplicat de FDP Cluj în perioada ianuarie- iunie 2020 în rândul a aproximativ 100 de angajaţi din organizaţii neguvernamentale şi din direcţii de asistenţă socială din toată ţara, 50 dintre aceştia au afirmat că alocă 75% din timpul de lucru pentru a completa dosarele beneficiarilor, iar 48 au declarat că dosarele conţin mai multe documente în care este necesară completarea aceloraşi informaţii. Un alt factor ce îngreunează activitatea asistenţilor sociali este nevoia de a reveni constant la documentaţia de monitorizare întocmită anterior.

Un demo al aplicaţiei este disponibil aici. 

Fundaţia Dezvoltarea Popoarelor Filiala Cluj (FDP Cluj) lucrează pentru comunitate din 1997 şi, de mai bine de 6 ani, activează în Pata Rât, în cea mai încercată dintre comunităţile afectate de sărăcie, acolo unde copiii trăiesc la limita subzistenţei şi locuiesc, la propriu, printre gunoaie, în barăci improvizate. Anual, organizaţia sprijină peste 200 de adulţi şi copii să îşi construiască un parcurs nou, stabil şi orientat spre independenţă şi respect faţă de sine.

Fundaţia Vodafone România este o organizaţie neguvernamentală românească, cu statut caritabil, distinctă şi independentă de operaţiunile comerciale ale companiei, înfiinţată în 1998. În cei peste 20 de ani de activitate, Fundaţia Vodafone România a finanţat 1.168 de programe derulate de 745 de ONG-uri din întreaga ţară, în domeniile sănătăţii, educaţiei, serviciilor sociale. Proiectele au avut peste 3 milioane de beneficiari - copii, tineri, vârstnici, persoane defavorizate fizic, social sau economic. Până în prezent, Fundaţia Vodafone România a investit 31 de milioane de euro în proiecte desfăşurate de organizaţiile non-profit partenere. Mai multe detalii despre programele fundaţiei sunt disponibile pe www.fundatia-vodafone.ro.

Civic Labs este unul dintre principalele programe de activitate ale Code for Romania şi îşi propune să fie generatorul de soluţii de tehnologie civică pentru problemele sociale ale României. Civic Labs contribuie în mod concret la rezolvarea unor nevoi reale ale societăţii printr-un amplu proces de cercetare şi prin generarea de soluţii cu impact la nivel sistemic şi cu rezultate măsurabile pe termen lung.

Economie



Partenerii noștri

image
canal33.ro
Ultimele știri
Cele mai citite