Cele mai mari portcontainere din Marea Neagra vor fi construite la Santierul Naval Mangalia

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Santierul Daewoo Mangalia Heavy Industries (DMHI) a incheiat un contract cu armatorul german Gebab pentru constructia a patru portcontainere, valoarea proiectului fiind de 200 de milioane de dolari, a

Santierul Daewoo Mangalia Heavy Industries (DMHI) a incheiat un contract cu armatorul german Gebab pentru constructia a patru portcontainere, valoarea proiectului fiind de 200 de milioane de dolari, a declarat, ieri, in cadrul unei conferinte de presa, Gheorghe Petrescu, vicepresedintele societatii care administreaza santierul naval. Navele vor avea o capacitate de 4.550 TEU (unitate specifica de volum, echivalenta unui container de 20 de picioare), iar data de livrare este cel tarziu iulie 2007. Firma germana are in vedere constructia a 6 astfel de nave, primele urmand a fi executate de compania-mama a santierului Mangalia - Daewoo Shipbuilding Marine Engineering (DSME). Prin contract, armatorul german s-a angajat sa plateasca in avans 80 la suta din costul proiectului, principalul intermediar financiar fiind Banca Comerciala Romana, care va emite scrisori de garantie pentru fiecare dintre platile anticipate si va asigura fluxul de capital solicitat de santierul Mangalia. "Aceste portcontainere sunt cele mai mari nave contractate in ultima perioada de un santier din Romania", a declarat Nicolae Danila, presedintele BCR. Vicepresedintele DMHI a declarat, de asemenea, ca este foarte greu sa faci fata competitiei de pe aceasta piata, din cauza, mai ales, a costurilor foarte mari. "Avantajul nostru si principalul care ne tine inca in lupta este costul scazut cu forta de munca. In momentul in care forta de munca va fi platita mai scump, atunci probabil ca vom disparea si noi de pe piata, asa cum au facut-o multe alte firme din strainatate", a mai spus Petrescu. Acesta sustine ca anul 2004 va fi marcat de o scadere a profitului, respectiv de la 5 milioane de dolari, in 2003, la 3 milioane de dolari, in 2004, scadere datorata scumpirii excesive a tablei, al carei pret s-a dublat in ultimul an.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite