A1, o poveste fără sfârşit: cât şi ce pierdem între două capete de autostradă blocată de o viaţă pe hârtie

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Pe hartă, autostrada A1 începe în Bucureşti şi asigură ieşirea spre graniţa cu Ungaria la Nădlac FOTO: Mediafax
Pe hartă, autostrada A1 începe în Bucureşti şi asigură ieşirea spre graniţa cu Ungaria la Nădlac FOTO: Mediafax

Începută în 1970 ca un proiect strategic, autostrada A1, care ar trebui să lege Bucureştiul de graniţa cu Ungaria, are finalizat în anul de graţie 2015 cu puţin peste 50% din întregul traseu de 576 de kilometri, scrie Adevărul Financiar.

În 1972 se inaugura primul tronson, de aproape 110 kilometri, între Bucureşti şi Piteşti. Şoseaua de mare viteză trebuia să ajungă la graniţa cu Ungaria, la Nădlac, pentru ca în Bucureşti să facă joncţiunea cu Autostrada Soarelui, care leagă Capitala de portul Constanţa, potrivit sursei citate.

Patru decenii mai târziu, autostrada pleacă de la Bucureşti, a ajuns la Nădlac, dar fără legătură între două capete. Cel mai nou tronson, cel de la graniţa cu Ungaria, a fost inaugurat în acest weekend, însă mai avem de aşteptat până la finalizarea întregului traseu. Pusă în context, inaugurarea graniţei de la Nădlac este mai degarbă un exerciţiu de imagine menit să acopere adevăratele probleme ale infrastructurii rutiere din România.

Citiţi mai departe pe www.adevarulfinanciar.ro

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite