Şeful CNADNR, Cătălin Homor, la Adevărul Live: Vom avea autostradă de la Constanţa la frontiera de vest în 2021

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Cătălin Homor a fost director interimar la Metrorex, acum este directorul general al CNADNR
Cătălin Homor a fost director interimar la Metrorex, acum este directorul general al CNADNR

Directorul general al Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale (CNADNR), Cătălin Homor, invitat la Adevărul Live, a vorbit despre starea drumurilor şi a proiectelor de infrastructură, concluzionând că în anul 2021, odată cu finalizarea tronsonului Sibiu-Piteşti, vom avea Constanţa legată de frontiera de vest a ţării printr-o autostradă continuă.

INTRĂ ÎN DISCUŢIE şi urmăreşte emisiunea în modulul Adevărul LIVE

Şeful CNADNR a vorbit despre starea drumurilor şi autostrăzilor, stadiul lucrărilor în execuţie, dar şi al proiectelor pentru viitoarele lucrări de infrastructură rutieră.

Proaspăt sosit dintr-un „turneu“ al inspecţiilor în şantierele de drumuri şi autostrăzi, Cătălin Homor a arătat şi ceea ce a văzut la faţa locului, vorbind şi despre diferenţa dintre ce se „ştie“ din birou şi ce se întâmplă în realitate la locurile vizitate.


Iată principalele declaraţii ale şefului CNADNR:

** Mi-am propus să iau la pas fiecare şantier în parte.

** Considerăm că la sfârşitul anului secţiunea Gilău-Nădăşelu va putea fi gata.

** De ce am acceptat provocarea de a veni la CNADNR: s-a ivit posibilitatea ca eu, ca om obişnuit, să pot schimba lucrurile. Desigur, sunt posibile schimbări, sper să fie continuitate, dar trebuie precizat că noi nu putem face minuni.

Citiţi în Adevărul Financiar şi: România meşterului Manole sau Cum ajungi să demolezi o autostradă într-o ţară fără autostrăzi

** Principalele probleme cu care ne confruntăm: 1. Autorizarea lucrărilor de construcţii, scoaterea terenurilor (pe care urmează să treacă autostrăzile) din circuitul agricol sau din circuitul forestier; 2. Filozofia, modalitatea de concepere a proiectelor - se pleacă de la studiu, nu de la proiect, adică îi e favorabil constructorului, nu beneficiarului.

** Autostrada surpată (n.n. - sectorul-problemă Sălişte-Conţeşti din autostrada Sibiu-Orăştie): cine e de vină, nici nu mai contează la acest moment, important e să găsim soluţia optimă. Când va fi gata? Scenariul optimist - septembrie, dacă nu sunt contestaţii. Analizăm şi varianta de reparare cu forţe proprii, pe banii constructorului, pentru că acesta are depuse nişte garanţii pe care noi putem să le executăm.

** Lugoj-Deva: Lotul IV,acolo sunt celebrii lilieci, dar s-a văzut că nu sunt aşa mulţi; sunt, poate, 10-20-30 de lilieci, nu sunt mulţi, dar ei sunt protejaţi.
Corpul autostrăzii trece chiar pe această peşteră, ar trebui s-o demolăm, de aceea avem probleme cu autorizarea de mediu.
O soluţie alternativă ar fi un pasaj în zona adiacentă acestei peşteri, suntem în faza de analiză a variantelor, împreună cu cei de la Mediu.
Pe lotul II sunt o serie de ecoducte, prin care să treacă urşii dintr-o parte în alta, ni s-a cerut să nu fie deranjante pentru ei.

** Ce se poate face în 2016: Nu sunt genul să dau kilometri. Cei 90 anunţaţi este posibil să fie şi mai mulţi, dar şi mai puţini.

** Sibiu-Piteşti: Au fost vehiculate tot felul de variante, inclusiv să reziliem, dar acum analizăm toate lucrurile astfel încât să fie spre binele proiectului. Avem la nivelul CNADNR o echipă de 15 specialişti doar din companie; nu e un secret că vrem să avem un departament de proiectare în CNADNR, deja angajăm oameni.
Nu mai scoatem SF-uri (n.n. Studii de Fezabilitate) la licitaţie, ci proiecte. Proiectarea va fi scoasă la licitaţie. Astfel reducem cheltuielile cu exproprieri şi cu acordurile de mediu.

** PROIECT DE ŢARĂ: Eu cred că un astfel de proiect este Master Planul General de Transport, pe care îl consider realist. Dacă un proiect este pregătit bine, e o chestiune de timp să fie finalizat aşa cum trebuie.
În general, în alte ţări, trec 6-8 ani este perioada de la autostrada în faza de concept până la execuţie; noi îl pregătim un an-doi şi îl executăm în şase, alţii îl pregătesc în şase ani şi îl construiesc în doi.

Citiţi în Adevărul Financiar şi: O autostradă pierdută: A1 Bucureşti – Nădlac împlineşte 49 de ani de la începerea construcţiei

** Comarnic-Braşov: Poate merge în paralel cu Piteşti-Sibiu, nu ar fi o problemă.
Licitaţia pentru lotul 1, cum ştiţi, a fost anulată. Tot aşa şi la 3-4. La lotul 5 sunt 10 ofertanţi, sperăm să-i selectăm cât mai curând.

** Bucureşti-Moara Vlăsiei (din Bucureşti-Ploieşti): de la 1 februarie e în execuţie, cu opt luni garanţie, ar putea fi funcţional în 18 luni. Va intra în Bucureşti pe la Mobexpert, acolo va fi descărcarea, cu un sens giratoriu mare. Aglomeraţie? Proiectanţii au luat în calcul toate variantele, sunt sigur că aceasta este cea mai bună.

** Vest-Est: Târgu Mureş-Iaşi-Ungheni este doar o linie pe hartă. Implementarea unui astfel de proiect diurează, cum am spus, 6-8 ani.

** În 2021 vom avea Constanţa legată - cu autostradă continuă - de frontiera de vest. De fapt, atunci va fi gata tronsonul Sibiu-Piteşti şi tot restul. Până atunci terminăm şi cu liliecii, şi cu urşii.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite